Jump to content
Annons

Recommended Posts

Go' kväll. Går rakt på sak, ska köpa bas. Har ingen erfarenhet så jag frågar här. Har bara prövat en Squire P-bas classic vibe och en Epiphone Thunderbird. Squirern kändes väldigt bra och välbyggt, gillade inte Epin alls. Dock så har jag hört mycket dåligt om Squire, men vad säger ni? Är Squirern ett bra köp och vad ska jag pröva för fler basar om jag gillar Squirern?

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

squires classic vibe och vintage modified serierna har fått ganska bra kritik av folk som testat dem, köpte nyligen en vintage modifed telebass som jag är nöjd med, classic vibe ska väl vara lite bättre vad jag förstått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte själv en Squier Classic vibe jazzbas, och blev så nöjd att jag köpte en Squier Strata Classic Vibe 50 -talare. Är lika nöjd med den. Bra ljud, och nästan inget brum i mickarna. Perfekt för en hemmapulare som alltid önskat sig en Fender. Bas och gitarr för knappt 6800 kr. I mina ögon så är det hög kvalitet i Classic Vibe -serien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar numera på en Jackson CMG. OTROLIGT BRA BAS! Och billig.

Har haft Fender P-bas, Jazz bas, en Ibanez, en Tobias och några Warwick.

Tittade inte ens på Jackson i början, man hade sina fördomar. 😏

Alla har sina för- och nackdelar men jag diggar faktiskt min Jackson bäst.

Rekommenderas.

Begagnad fyndas den för kanske 3500-5000.

Hälsningar Tomas H.

Redigerat av Kjubeis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Tänkte att jag skulle bumpa denna tråd då jag ska testa lite olika basar på musikbörsen den här veckan och min budget också är runt 3000 kr.

Är det Squire, Jackson och Yamaha som gäller? Eller finns det någon annan som vill tipsa om andra basar att testa?

Link to comment
Dela på andra sajter

där har du ju svaret

annars kan du ju alltid testa ibanez å yamaha också innan du slår till

Åh gud, personligen så tycker jag Ibanez är dom hemskaste gitarrer jag spelat på, ever! Inte ljudet alltså, utan halsen, går inte att spela på. Fast det är mitt personliga tycke, vissa tycker om dom som fan. Dom låter dock bra och har snygg design.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta en titt på Schecters basar också. Vår basist spelar på en från dem, riktigt nice ljud, och tja, eftersom han köpte den gillar han den! Det enda han hittar som han skulle uppgradera till är en Marcus Miller signatur, så det är väl ett ganska bra betyg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev till sist en Yamaha BB414 som en klasskompis haft ståendes i sitt rum i två år. Fick den för 2500 kr med förstärkare och det tyckte jag var ett mycket bra pris. 🙂

Otroligt skön bas att spela på för övrigt, gillar den skarpt. Har knappt kunnat slita mig från den.

Tyckte förresten Squiren (som jag testade) var riktigt skön den också men föredrog Yamahan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...