Jump to content
Annons

Preamp Isa 220 , Isa 430


Piccazzo

Recommended Posts

Har en kompis som är i New york ett tag framåt och tänkte be honom köpa med en Riktigt bra preamp i ca 1500 - 2000 dollar klassen.

Har läst lite om Focusrite ISA 220 , 430 samt 428

men även Mindprint DTC , Avalon , Trident , RME samt fler.

Kan dock inte riktigt bestämma mig för vilken jag bör köpa.

I och med att den köps i Staterna bör det ju bli rätt på en gång.

Har egentligen bara behov av att spela in max 2 kanaler samtidigt.

Om någon prövat dessa eller har några andra bra tips vore det kul att höra från er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag AB testade universal audios LA-610 mot någon av ISA-modellerna (på sång och akustisk gitarr) och jag blev helsåld på universal audio. Så vansinnigt bra ljud, rätt i facet. Blev faktiskt lite besviken på focusrite, men det var väl för att jag jämförde med något som var riktigt bra. Universal audio färgar ljudet lite mer eftersom det är rörpreamp, men i min smak är det enbart till det bättre. Det är kanske en smaksak, men jag rekommenderar universal audio.

Om du bor i närheten av malmö vet jag att de har bägge sorterna inne på musikaffären "Groupie" om du vill provlyssna.

universal audio

Redigerat av bassman
Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller Focusrite är "Red 1:an" bäst för pengarna och är en Rupert Neve:s orginal design, fyra bra mikrofon pre-amps i samma burk, är att rekomendera om du skall ha en bra pryl i den pris klassen.

Ett annat alternativ som är ett pinnhål upp, (och spec. om du skall köpa i USA) är någon variant av John Hardys´s mikrofon preampar, det är svårt att hitta något bättre (förutom mina egna konstruktioner förståss, men det är en annan historia)

Här är länken till John Hardy: http://www.johnhardyco.com

Lycka till med ditt köp.

Hälsningar

Bosse

http://www.hansenaudio.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...