Jump to content
Annons

Vad fan är det är..


LIPPE

Recommended Posts

Hmm.. En del från Toontrack lär nog finnas på detta forumet.. Du får vara lite försiktig med dina uttalanden Lippe 😆

http://www.toontrack.com/

Vad ska de göra åt saken menar du? Vilka lagstöd exakt var det du tänkte på? Eller du kanske bara menar att de blir sårade? 🙂

Märks ju att folk på forumet älskar sånt här. Kommer in en snubbe som är ärlig och av naturliga skäl frustrerad över priserna, något som många av oss som sysslar med musik känner igen sig i (kanske inte överklassarna från Östermalm) och så ska han naturligtvis få skit för det. Kom ner från piedestalerna så kan vi snacka.

Felet är väl inte priset.

Hade inte folk stulit det kanske priset kunnat vara lägre till och med.

Brott mot upphovsrättslagen är inte stöld, men du kanske menar folk som går in i butik och tar en fysisk skiva med förpackning och allt? Försök hålla begreppen isär, annars blir det bara töntigt.

Hade inte fildelning existerat som en form av konkurrens så hade priserna varit ännu mer skrattretande än de är i dag.

Dubbelmoral är alltid lika rolig. Det är inte en slump att TPB är en av Sveriges största internetsidor och fortsätter vara så trots alla hot.

Redigerat av Soxic
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Brott mot upphovsrättslagen är inte stöld, men du kanske menar folk som går in i butik och tar en fysisk skiva med förpackning och allt? Försök hålla begreppen isär, annars blir det bara töntigt.

Det känns som stöld i min bok i alla fall!

Jag kan dock hålla med tidigare inlägg, om att priserna är lite väl saftiga på mjukvaror - halva priset

hade nog fått fler att köpa dem.

Mvh/

PS: sen tycker jag att alla expansions- och addon-packs gör det jättesvårt att veta vad som hör till vad,

man får ju nästan vara systemtekniker för att fatta detta - det är lurigt även om man är rutinerad på datorer.

Där håller jag med LIPPE.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

man får ju nästan vara systemtekniker för att fatta detta

Eller så är man för lat för att läsa en sketen "system requirements"-not... Det enda som eventuellt krävs utöver det normala är någorlunda kunskaper i engelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska de göra åt saken menar du? Vilka lagstöd exakt var det du tänkte på? Eller du kanske bara menar att de blir sårade? 😑

Märks ju att folk på forumet älskar sånt här. Kommer in en snubbe som är ärlig och av naturliga skäl frustrerad över priserna, något som många av oss som sysslar med musik känner igen sig i (kanske inte överklassarna från Östermalm) och så ska han naturligtvis få skit för det. Kom ner från piedestalerna så kan vi snacka.

Brott mot upphovsrättslagen är inte stöld, men du kanske menar folk som går in i butik och tar en fysisk skiva med förpackning och allt? Försök hålla begreppen isär, annars blir det bara töntigt.

Hade inte fildelning existerat som en form av konkurrens så hade priserna varit ännu mer skrattretande än de är i dag.

Dubbelmoral är alltid lika rolig. Det är inte en slump att TPB är en av Sveriges största internetsidor och fortsätter vara så trots alla hot.

Förstår din poäng. Samtidigt känns det lite onödigt att göra detta till en diskussionstråd om upphovsrätt/piratkopiering. Du och demonproducenten har väl redan en tråd för det? 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så är man för lat för att läsa en sketen "system requirements"-not... Det enda som eventuellt krävs utöver det normala är någorlunda kunskaper i engelska.

System Requirements är väl inte så svårt att fatta. Jag tänkte närmast på vad du ska ha

för att köpa vissa xpansion-pack och sådant: vilket grundprogram krävs, kunde stå lite tydligare.

(Speciellt när man kollar musikaffärers hemsidor).

Det är inte alltid man har läsglasögonen på. 😱

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte alltid man har läsglasögonen på. 😱

Nä, det är i och för sig sant. Men visst finns det väl då bättre sätt att skylla ifrån sig på, än att "skrika och gorma" på ett forum och kalla programvaran för "jävla pissmjukvara" och ge tillverkaren(!) "fingret"...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det är i och för sig sant. Men visst finns det väl då bättre sätt att skylla ifrån sig på, än att "skrika och gorma" på ett forum och kalla programvaran för "jävla pissmjukvara" och ge tillverkaren(!) "fingret"...

😱

Då ska man hamna i Valhall. Eller något otrevligare.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

System Requirements är väl inte så svårt att fatta. Jag tänkte närmast på vad du ska ha

för att köpa vissa xpansion-pack och sådant: vilket grundprogram krävs, kunde stå lite tydligare.

(Speciellt när man kollar musikaffärers hemsidor).

Den som är av uppfattningen att produkttexterna som står på musikaffärers hemsidor är korrekt bör tänka om.. snabbt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som är av uppfattningen att produkttexterna som står på musikaffärers hemsidor är korrekt bör tänka om.. snabbt!
Och har därmed ett legitimt skäl att beklaga sig.

Legitimt nog att "skrika och gorma" på ett forum och kalla programvaran för "jävla pissmjukvara" och ge tillverkaren(!) "fingret"...?

Nä, just det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår precis vad du menar LIPPE, jag menar, varför ska jag ta reda på information om en produkt jag tänker lägga ner pengar på?

Det borde ju stå i fetstil, storlek 86 på framsidan och även de i kassan borde ju säga till om att det är en expansion.

Kan man inte stämma folk för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...