Jump to content
Annons

Villig för samarbete


Hellpig

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)

Själv har jag några egna låtar. Mitt syfte är att spela in dem med ett bra inspelningsprogram/studio.

Allting har med pris att göra. Sedan är jag också ensammen - enmans band. Tips någon vad man kan göra?

Lägg upp lyssningsexempel här det räcker ju med sång och gura om det är den typen av låtar du har. Då kan ju folk lyssna och komma med input och framför allt avgöra om dom kan bidra med någon insats typ instrument eller kör etc etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
  • 1 månad senare...
robdegen (oregistrerad)

Har ni behov av trummis oavsett genre som kan spela in låtar omgående med grymt slutresultat, tveka inte att höra av er så får ni mer info.

Jag är lokaliserad i göteborg och ser inga problem i att spela in tillsammans eller att skicka materialet.

Har tiden och ersättningen är allt från symbolisk hundring till ett helvetes massa siffror.

Spelat i 12-13år och om det blir aktuellt hoppar jag även in live där det fattas trummis...

Vilka band jag lirat med, vad trummorna låter från min studio och vad jag har för kit eller vad ni än har för frågor är det välkommet

Link to comment
Dela på andra sajter

robdegen (oregistrerad)

Skriver en sak till för detta är något helt annat så jag hoppas det är lugnt!

Söker rappare till en kommande platta, skicklighet går jag på, inte hur många plattor du släppt eller inte släppt, har du den där attityden som gör oss pigga och du trivs med arbetet och hur mycket tid du sedan skulle ha möjlighet att lägga ner är viktigt... Samt har du egna låtar som är av intresse är detta väldigt välkommet det också!

Detta spelar ingen roll vart du bor, reseersättning är inget bekymmer, samma sak vad gäller boendet.

Både kvinnor som gubbar kan ansöka. Detta drar igång i Augusti/September

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Härlig tråd!

Jag är sugen på att lira in lite om det är någon som känner sig intresserad.

Har tyvärr bara cubase och ett digitalset med ez-drummer. Funkar i alla fall. Skulle gärna vilja micka upp de akustiska men då plats ibland kan vara en bristvara...

Spelar i ett hårdrockscoverband, men är öppen för de flesta genrer.

Just ja, det är trummor som gäller som instrument. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Sång! Skriver egna texter och melodier (med den lilla gitarrspelning jag kan) 🙂 Har en hel hög med låtar jag är nöjd med, men vet inte var jag ska göra av dom.

Vill gärna hitta nåt slags samarbete med någon som kanske är bra på andra instrument och även med tillgång till studio.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Bandmedlem/ar sökes - Sångerska/låtskrivare finnes i Stockholm

Jag sjunger - har ett par års erfarenhet och vill starta ett litet band för att ha roligt i första hand.

Gärna starta en studiecirkel så finns replokal till reducerat pris via tex ABF.

Övar med sångcoach idag.

Skriver dikter mm som även kan bli bra låtar

varierade musikstilar, kom gärna med förslag!

Låter det intressant - i så fall kanske vi hörs 🙂

mvh/Lol

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag är villig för samarbete ifall jag vet att låten kommer leda någonstans. Skriver inte låtar med andra "bara för att". Utan lägger jag ner tid på det vill jag få ut något från det 🙂

Spelar gitarr och diverse klaviatur.

Har möjlighet till att spela in och använder mig utav logic. Trummor spelar jag dock in via pluggar då jag inte har plats för ett par trummor 🙂

Finns i närheten av Skövde. Skriver gärna över internet annars.

Med vänlig hälsning, Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Instrument: Trummor och percussion

Inspelningsmöjligheter: Jag kan spela in en del percussion hemma i Pro Tools eller Cubase, men har utrusting så att jag skulle kunna spela in trummor bara jag hittar en lokal.

Övrigt: Har spelat massa olika musikstilar och är van att hoppa in och spela på kort varsel, med andra ord snabblärd. Mer info om mig finns på min hemmsida niklasjblixt.com

Provlyssna:Jag jobbar på det.

En lite uppdate då!

Jag har möjlighet att spela in trummor på upp till 8 kanaler. I övrigt är allt som jag tidigare skrev.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Jag håller på med Turkisk Folk musik/ Taverna/ Ballader/ Dans musik

Söker andra musiker att spela ihop med

jag spelar turkisk musik med spelar saz & baglama har en vän som har studio han spelar gitarr och elbas vi söker en erfaren keyboard spelare i turkisk stil (göteborg)

Redigerat av Saz - Baglama
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Efter att ha medverkat på Signias Extravaganza så har jag fått blodad tand 🙂 Räkna in mig också.

Spelar gitarr el och akustiskt både med plektrum och fingrar 🙂

Kan fuska lite på elbas och även sång

Sitter med mac och logic.

Kan även tänka mig samarbeten IRL om det finns folk runt Mariefred 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Söker en samarbetspartner för ett seriösare projekt!

Synth, pop, emb, electro, industri.

Instrument: Keyboard, lite sång.

Inspelningsmöjligheter: Har liten hemmastudio. Midi-synth, usb-ljudkort. Kör med Reason, cubase just nu.

Hör av dig om detta låter som något för dig! 🙂

Mvh,

Malin

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag kastar in en liten notis om mig själv i farten!

Instrument: Sång som huvudinstrument, spelar även piano.

Inspelningsmöjligheter: Allt som kan tänkas behövas för att spel in sång!

Övrigt: När det handlar om rösten har jag ett ungefärligt tre oktavsomfång från bas till tenor. Falset sista oktaven så för att vara specifik skulle jag säga bariton! För mer info, pm'a vetja!

Provlyssna: Notera att jag inte ännu hunnit lägga upp något, men ska fylla den här sajten med diverse demos så folk får ett hum, lägger i vart fall upp länken i vart fall om du ser detta efter jag varit lite med aktiv på SC. Om någon känner sig sugen att jobba ändå är det bara att höra av sig, så skickar jag något på beställning över t.ex dropbox eller dylikt efter överenskommelse!

Länk: https://soundcloud.com/joel-liljekvist

Seriös och på jakt efter nya utmaningar inom musiken. Helst ser jag att folk hör av sig angående sången då det är det jag vill fokusera på till 110%. Kan tänka mig ett enkelt projekt eller något större!

God jul och gott nytt år lite i förskott till er allesammans!

Mvh Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

cluelesslyblue (oregistrerad)

Hejsan!

Vilken otroligt bra tråd, själv är jag låtskrivare och hjälper gärna till på den fronten, älskar text och melodier. Gick en låtskrivarlinje (folkhögskola) på fryshuset.

Inspelningsmöjligheter: Ja

Provlyssna: www.soundcloud.com/malinnordmark

Sen så letar jag också en elgitarrist för ett solo på min senaste låt, den behöver lite sväng. Genren är blues/pop kan man kanske säga. Om någon är intresserad kan man höra av sig till mig här så skickar jag låten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Melodicrocker (oregistrerad)

Skriver en del rock/schlager/pop/disco/AOR/Hårdrock.

Vill i det här skedet träffa på nån som är duktig på att producera och eller mixa.

Sitter i en lyhörd tvåa och har usla möjligheter till lyssning. Har egentligen varken kunskap eller ljudburkar för att få till det där proffsiga ljudet ni vet :-)

Jobbar i Cubase 7,5 men antar att filer går att exportera/skicka/importera lite hursomhelst.

Jobbar med ett antal sångare på internetbasis. Har också köpt prodd på några låtar som kan fås som smakprover via mail om du/ni är intresserade. Har inte råd att anlita dyra producenter längre så är du "billigare" så hör gärna av dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Instrument: El& Akustisk gitarr /Slide

Inspelningsmöjligheter: Fullt utrustad studio och hemstudio för egen del.

Övrigt: Pluggar och har väldigt mycket tid att jobba. Mitt mål i framtiden är att försöka jobba som någon typ av studiomusiker. Jag spelar mycket inom populärmusik, men mitt hjärta brinner för Country, fusion/jazz, slide, RnB, Blues & Gospel. har även mer och mer börjat uppsakatta en viss sorts av hiphop i form av fysiskt musicerande.

Provlyssna: Mitt "studioband" har nyligen spelat in en singel med en låtskrivare, när den är klar från mastern så kommer den upp! så länge så får ni nöja er med en improviserad slinga över ett backingtrack..

http://www.youtube.com/watch?v=SaXo81s8hIg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Instrument: DAW, LPX.

Inspelningsmöjligheter: Har min hemmastudio nedpackad, jobbar just nu med min MBPr och LPX.

Övrigt: Söker främst er som pysslar med elektronisk musik, men har du världens pipa och är låtskrivare så vore det kul att hitta på något tillsammans.

Provlyssna:

https://soundcloud.com/joesoes/26021014-1

https://soundcloud.com/joesoes/teaser

Redigerat av joesoes
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
4xw3ll (oregistrerad)

Instrument: Gitarr, Piano,(bas, trummor).

Gör egen musik och har som mål/dröm att färdiggöra mitt egna album. Jag har ganska många ideer och även en ideer om albumet som helhet. Inspirationer; Prince, Michael Jackson. Bowie. Talking Heads. Ganska mycket soul/funk/disco inspirerat med inslag av rock och även 80-tals pop.

Så utgångspunkten blir på nåt sätt mycket rytmer. Sen gillar jag konstiga elektroniska texturer, tex Brian Enos mer experimentella grejer.

Jag söker egentligen vem som helst, med någorlunda samma musiksmak(nej tack till metal o hip hop fantaster). Antingen om du vill vara med och bidra(någon med möjlighet att spela in bas eller trummor vore fantastiskt), eller så skulle jag uppskatta någon som vill lyssna och ge feedback, där man kan bolla ideer om låtuppbyggnad, val av instrument/effekt. Det viktigaste för mig är väll ett stort brinnande musikintresse. Tar det gärna över Skype-chatt eller liknande, Så tänkte mig mest ett online sammarbete

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Christian heter jag. Skriver mycket musik och spelar in i logic. Skulle vara kul att skriva ihop med någon. Ägnar mig åt popmusik med väldigt catchya melodier. Jag tror jag skulle utvecklas om jag får chansen att dela tankar och ideer med någon och göra något tillsammans. PMa mig om det är någon som är intreserad, så jag kan jag även skicka något! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
jenny2 (oregistrerad)

Gammal tråd som lever på. Passar väl på att haka på. Låtskrivare: text/melodi/arrangemang med mål att skriva låtar till andra artister. Intresserad av produktion och music marketing. Inspelningsmöjligheter: ja, Demosång: ja. Genre: pop i alla former. Vill jobba snabbt och effektivt! PM eller mail: jennyoman@hotmail.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Har snöat in mer och mer på Drum n Bass allt mer man blivit äldre.

Därför söker jag samarbetspartner/gruppmedlem att göra primärt Melodisk drum n bass musik med (i stil med Wilkinson, S.P.Y, Keeno, Fred V & Grafix, Hybrid Minds, Netsky, Mediks osv.)

Om mig: Heter Robin och bor i Stockholm.

Har spelat gitarr från och till sen jag var 12, har på senare år intresserat mig av att göra musik elektroniskt och har därför gått en Elektronisk Musik Produktions utbildning på SAE i Stockholm. Har tagit lite pianokurser efter det för att bli lite mer bekväm bakom ett keyboard/piano. Nu känns det som det är dags att satsa lite mer än jag gjort, och söker därför en partner in crime för att ta över musikvärlden.

Instrument: DAW med Midi-Keyboard och controllers.

Inspelningsmöjligheter: Har liten hemmastudio, som går att spela in demosång och musik med.

Lyssna: Hittills har jag inte gjort klart någon dnb låt, utan det som finns att tillgå är en chillad hiphop låt jag gjorde för ett tag sen.

Jag finns i Stockholm och skulle helst komma i kontakt med någon här ifrån, så att man kan åka till varandra och göra musik in person. Men om någon från övriga landet är intresserade så går det säkert att göra nånting över Skype eller liknande.

Jag är 30, och om du är ungf lika gammal som mig så skulle det vara kul, men är absolut inget krav.

Så länge du brinner för att göra musik så är du välkommen att höra av dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Tjena!

Jag skriver EDM (House) och är intresserad av ett samarbete med en sångerska.

Min förhoppning är att jag skriver musiken och du skriver sångmelodi + text.

Eller så skriver vi låtarna tillsammans : )

Om mig:

40-årig kille som bor i Malmö. Sysslat med musik i stort sett hela mitt liv.

Spelar piano, bas och gitarr.

Instrument:

Digitalpiano, elbas, akustisk gitarr och elgitarr.

Inspelningsmöjligheter:

Logic Pro X, ovan nämnda instrument + sångmick

Lyssna:

Hör av dig så får du länk till ett par låtar jag gjort : )

Mvh

Daniel

Edit: Lagt till mer info

Redigerat av Gromit
Link to comment
Dela på andra sajter

Instrument: Keyboard. Nord Electro (hammond), hårdvarusyntar och VST syntar.

Inspelningsmöjligheter: Ja DAW. Studio One 2 Pro.

Övrigt: Musikstil spelar mindre roll, ej hiphop eller dödsmetal. Du ska vara seriös, professionell och jobba snabbt! Bra om du sjunger och skriver text!

Vill att du som vill samarbeta ska tala om villkoren för samarbetet innan vi börjar.

Jag gör inte bakgrunder till festen, jag vill inte göra ditt Jobb med ditt namn på utan credits eller att du snor det framtagna materialet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Namn: Jonas Gustafsson

Bor: Precis inflyttad i Stockholm

Instrument: Gitarr (el och akustisk), elbas, eltrummor (nerpackade just nu efter flytten), lite keyboard och sång/stämmor samt arr.

Inspelningsmöjligheter:

*Hemmastudio med Cubase 5 och en massa instrument, mickar, kablar, och annat skit 😛

*Gitarr genom POD HD/POD 2/ möjlighet till att micka upp en Laneyhalvstack (VH100R) och en Peavey kombo (Bandit 112II), men gör det helst inte i lägenheten 😉.

*Elbas genom XENYX-preamps vidare till pluggar. Alternativt POD HD

*Keyboard (korg triton studio 76)

Stil: Är främst inriktad på rock/hårdrock/pop rock men är öppen för det mesta.

Söker: I dagsläget främst trummis(ar) med inspelningsmöjlighet, men även folk som gör helt andra grejer (sång, gitarr, bas, keys osv) för att utöka kontaktnät och för sammarbete i framtiden 🙂

Lyssna: Håller just nu på med ett (kasst) demo och lägger upp låtar vartefter här:

Redigerat av Sdhoirm
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...