Coffeemidget Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Det finns en hel del sequencers Ä allehanda, har nÄgon nÄt som ingen annan har? suger helt enkelt nÄn? nÄgon som vet sÀkert Ä kan peka pÄ de uppenbara missarna? Hur ere med automation? stöd för externa pryttlar Ä moduler, interfejs Ä bös? Personligen anvÀnder jag FL Ä har inte haft nÄgra begrÀnsningar direkt fast de e ju förutsatt att man kompletterar med nÄt vettigt som Audition wavelab eller sonic foundry etc. Hörde visserligen lite ogg om hur FL har en "Kattpiss lowend".. Har junte provat andra sequencers mer Àn oerhört ytligt sÄ har ingen aning om de stÀmmer.. har dock inte mÀrkt av det.
peppemannen Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Rent spontant tror jag en sÄn hÀr diskussion skulle kunna bli evig. Alla har sina favvoprogram, och har man vÀl vant sig vid en miljö sÄ Àr det lÀtt att favorisera den. FL studio Àr det enda rÀtta för mig. Och med femman sÄ kom Ànnu fler intressanta funktioner, sÄ jag Àr sÄld pÄ FL studio helt enkelt.
MusicGene Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Jag Àlskar Sonar, men har Ä andra sidan bara testat Cubase lite löst och trivdes inte alls. Jag anvÀnder midi mest, men audio för sÄng (givetvis).
Lethal Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 (redigerat) edit: oj, jag lÀste visst inte hela posten nÀr jag svarade Redigerat 6 januari 2005 av Lethal
Hwagang Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 -nuförtiden tror jag att man kan anvÀnda vilken av dom större (Sonar, FL, Cubasemfl) som helst. BegrÀnsningarna Àr fÀrre, men jag kan inte hitta nÄgot jag saknar i Cubase. ... tex, medans andra inte trivs med den... Det beror nog pÄ hur man Àr van att jobba. mvh/Hwagang
Tokas Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Jag Ă€lskar Sonar, men har Ă„ andra sidan bara testat Cubase lite löst och trivdes inte alls. Jag anvĂ€nder midi mest, men audio för sĂ„ng (givetvis). För mig Ă€r det helt tvĂ€rt om. Gillade inte Sonar nĂ€r jag testade det, och jag anvĂ€nder typ bara audio. Cubase funkar bĂ€st för mig. đ Ska dock testa Pro Tools nĂ„n gĂ„ng...
Fredrix Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Jag har svĂ„rt för upplĂ€gget i FL och föredrar cubase och reason beroende pĂ„ vad jag ska göra! Ăr nog en smaksak precis som dom andra sĂ€ger đ
Coffeemidget Postat 8 januari 2005 TrÄdstartare Postat 8 januari 2005 (redigerat) Jag e gött sne pÄ att det ser ut som ett diskotek nÀr man försöker jobba i FL.. Finns visserligen skins.. men ja har inte sett nÄt snyggt. Edit: denna va till redrix, jag sympatiserar. Redigerat 8 januari 2005 av Maximiliananthony
peppemannen Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 Jag e gött sne pĂ„ att det ser ut som ett diskotek nĂ€r man försöker jobba i FL.. Finns visserligen skins.. men ja har inte sett nĂ„t snyggt. Edit: denna va till redrix, jag sympatiserar. Diskotek? Du menar kanske E-jay? đ
Coffeemidget Postat 8 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 8 januari 2005 Jag e gött sne pĂ„ att det ser ut som ett diskotek nĂ€r man försöker jobba i FL.. Finns visserligen skins.. men ja har inte sett nĂ„t snyggt. Edit: denna va till redrix, jag sympatiserar. Diskotek? Du menar kanske E-jay? đ đ Nej... Det ser annu mer diskotek ut... Jag föredrar minimalistiskt sakenligt interfejs före processorkrĂ€vande discosliders Ă„ mĂ€tare och en trederĂ€nderad bakgrund dĂ€r de stĂ„r nĂ„t i stil med, SUPER ULTRA MEGA DISCOBEATMAKERMODULE... Enda nackdelen med FL jag kommer pĂ„ pĂ„ rak arm grafiken dom valt.. Iofs gĂ„r de Ă€ndra bakgrund, Ă€ven pilla iordning en del av grafiken om man orkar, men allt gĂ„r inte fixa
Neko Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 (redigerat) Prova orion. Avskalat och enkelt. inge disco dÀr inte. (Om man inte kör med flashiga skins... ) Prova framförallt med narrow mixerskinnet. Mycket överskÄdligt. Orions hemsa finns fullt fungerande demo. 8b. Save Àr det enda som Àr avstÀngt. Redigerat 8 januari 2005 av Neko
Coffeemidget Postat 8 januari 2005 TrÄdstartare Postat 8 januari 2005 Ty han skall prova den tingest herrn kallar orion..
Cloudsurfer Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 Inget kompositions program Àr bÀst. Man ska anvÀnda det som passar en sjÀlv bÀst.
brojd Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 Was? đ Trodde den hĂ€r trĂ„den skulle utlösa 3:e vĂ€rldskriget.... men hĂ€r gĂ„r det minsann lugnt och stĂ€dat till. Tokas: Testa pro tools tycker jag absolut du skall göra... och gör det snart innan du vĂ€xer fast i cubasedjungeln. đ
Twilight_Zound Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 Ăr van med Cubase sen Atari versionen sĂ„ det Ă€r det naturliga för mig. Har dock testat FL Studio och kör Reason 2.5 i Rewire med Cubase. Kör vĂ€l Cubase mest för att jag kan mest om det.
android Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Kör med Sonar och trivs vĂ€ldigt bra med det. Började helt enkelt med Cakewalk och har sedan fortsatt med det... Har Ă€ven testat Cubase och ProTools litegrann och förutom att det ser lite annorlunda ut, sĂ„ verkar det inte direkt va nĂ„n större skillnad. Hittade inte vissa för mig viktiga funktioner i Cubase, men det behöver ju iofs inte innebĂ€ra att de inte finns... Kör förresten Ă€ven med FruityLoops, men enbart som trumsequencer och som det funkar det ypperligt. Har alltsĂ„ inte testat FLs möjligheter som multitrackingprogram, sĂ„ det kan jag inte uttala mig om... Ăr för övrigt skeptisk till att FL skulle va sĂ€mre ljudmĂ€ssigt till jag fĂ„tt höra bevis...
Fredrix Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Började med cakewalk för att lĂ€ra mig grunderna i midi osv. Nu anvĂ€nder jag enbart reason och cubase, ibland genom rewire, ibland var för sig beroende pĂ„ vilken musikstil det handlar om đ
Debree Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Kör Cubase och Reason, det passar mig bra. Har börjat pilla lite i Pro Tools nu, och det ska bli mer av den varan framöver (pga utbildningen) Ăn sĂ„ lĂ€nge kĂ€nner jag mig inte sĂ„ hemma dĂ€r, kĂ€nner att vissa grejer i cubase passar mig bĂ€ttre medans det finns andra grejer i PT som underlĂ€ttar pĂ„ andra grejer.. Vi fĂ„r se vad det blir i slutĂ€ndan.. đ
Pluffo Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Was? đ Trodde den hĂ€r trĂ„den skulle utlösa 3:e vĂ€rldskriget.... men hĂ€r gĂ„r det minsann lugnt och stĂ€dat till. Tokas: Testa pro tools tycker jag absolut du skall göra... och gör det snart innan du vĂ€xer fast i cubasedjungeln. đ Pro Tools i all Ă€ra. Grundprogramet fungerar sĂ€kert bra ( om man hade fĂ„tt med nĂ„gon bloody manual đ ) men det kĂ€nns ju som om man mĂ„ste vara miljonĂ€r för att kunna anvĂ€nda det. Finns ju naada effekter i programet och vill man köra gratiseffekter mĂ„ste man ju gĂ„ knĂ€ppa genvĂ€gar och köra med VST wrapper eftersom utbudet av gratis "Pro Tools"-pluggar Ă€r minst sagt begrĂ€nsat. Jag förstĂ„r inte đł
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.