Jump to content
Annons

Eq med många band


busse

Recommended Posts

Jag håller på att försöka redigera liveljud i Cubase 5 som är inspelat med en diditalvideokamera vilket göra att kvalitén inte är på topp. Jag känner att jag skulle behöva en VST-eq med väldigt många band för att kunna gå in och öka och skära i smala områden. Finns det nåt att rekomendera gärna gratis eller billigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag håller på att försöka redigera liveljud i Cubase 5 som är inspelat med en diditalvideokamera vilket göra att kvalitén inte är på topp. Jag känner att jag skulle behöva en VST-eq med väldigt många band för att kunna gå in och öka och skära i smala områden. Finns det nåt att rekomendera gärna gratis eller billigt?

Du har ju en EQ som skulle funka i Cubase 5??? Missat den?

post-17288-1262651494_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa Electri-Q: upp till 64 band:

 Intuitive GUI.

 Up to 64 bands.

 Two basic algorithms ('Digital' and 'Analog').

 64-bit Assembler optimized.

 Economy Mode for less CPU Usage.

 All basic filter types (Peak, HighShelf, LowShelf, Highpass, Lowpass, Bandpass, Notch).

 30+ special filters.

 Mono/Stereo (linked).

 Exact edit of frequency, gain, bandwidth.

 Add/Delete of a band.

 Customizable Default.

 A|B compare.

 Import/export posihfopit presets.

 50 Presets.

http://www.kvraudio.com/get/2470.html

(har inte provat den själv men blev lite sugen nu faktiskt…)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så smala band på den. 😄 Trådskaparen menade nog fullparametrisk (förstår ärligt talat inte vad en grafisk EQ har att göra i en DAW…)

Förstår egentligen inte vad en grafisk eq har någonstans att göra.

Busse: Tycker eqium är den bästa EQ jag provat. Man kan ha väldigt smala band , hur många som helst, och den käkar inte alls mycket processorkraft. Men annars är väl de flesta eqpluggar rätt lika.

Använder eqium när cubase inbyggda känns för trubbig.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

I pluggo junior finns ett filter som är brant värre och med massvis av band. Egentligen en specialeffekt men jag brukar ta fram den när jag har kluriga problem. Den skär endast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Busse: Tycker eqium är den bästa EQ jag provat. Man kan ha väldigt smala band , hur många som helst, och den käkar inte alls mycket processorkraft. Men annars är väl de flesta eqpluggar rätt lika.

En liten OT-sidonot:

F.d. Elemental Audio Systems' utmärkta, supersuveränt snygga och mångsidiga EQ-verktyg Eqium lever dessvärre inte längre, sedan några år tillbaka. Den dödades av Roger Nichols Digital's Uniquelizer. Jag hade i princip bestämt mig för att köpa två av EAS:s pluggar, däribland Eqium, men slöade till och dröjde för länge; Elemental Audio Systems pluggar köptes upp av "RND" och drabbades av försämrat gränssnitt (ergonomiskt sett), ett tresiffrigt-% prispåslag samt iLok.

Med Eqium borta skulle jag hellre rekommendera Electri-Q — som ett alternativt EQ-verktyg för "kirurgisk" ljudbehandling. Finns givetvis även en gratisversion (Electri-Q - posihfopit).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Räcker det med 10 band?

Den absolut bästa jag känner till och använder i -ALLA- mina projekt är

Wave Arts - Trackplug 5

Skitbra funktion ett litet dubbelklick i EQ rutan så får du ett nytt band 🙂

Det är ju även channelstrip med kompressor, limiter, gate osv.. men jag använder den bara dock som EQ 🙂

Trackplug.jpg

MVh

Marcus

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...