Jump to content
Annons

Bounca bara ett spår, hur?


kolin

Recommended Posts

Annons

Om du har logic 9 så kan du klicka upp menyn på spret och välja "Bounce in place"

Om du har en tidigare version kan du ställa in loopen runt spåret som du vill bounca och trycka på bounce knappen uppe i det högra hörnet av arrange fönstret. När du har gjort det så får du importera spåret till arrange fönstret. Det kan du göra genom att dra in ljudfilen från finder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har logic 9 så kan du klicka upp menyn på spret och välja "Bounce in place"

Om du har en tidigare version kan du ställa in loopen runt spåret som du vill bounca och trycka på bounce knappen uppe i det högra hörnet av arrange fönstret. När du har gjort det så får du importera spåret till arrange fönstret. Det kan du göra genom att dra in ljudfilen från finder.

Å glöm inte att sola kanalen! Händer mig ibland när jag bouncar spår för spår innan mix att jag glömmer bort att sola kanalen jag bouncar. Sen upptäcker man att man har "hela låten" på ett spår, å får göra om.. 🤪

Utgår från att det är en softsynth du vill bounca..? Om det är ett MIDI-track från en extern ljudkälla (t.ex. extern synth) så får du spela in på den kanalen som synthen är inkopplad på på ljudkortet (ex. input 1-2), med midikanalen solad förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...