Jump to content
Annons

Behringers billiga mixers


merbid

Recommended Posts

Tja! Jag funderar på att köpa en liten mixer till att spela in trummor och eventuellt ackustiska instrument, då framförallt luta och kanske lite fiol. Jag vill inte sätta mikrofoner på instrumenten, då det är jävligt dyra grejer och jag inte vill råka repa hundra år gammal lack lixom. Men det jag undrar är om det är värt de ringa pengarna att köpa typ behringers billiga mixers, hade tänkt mig antingen BEHRINGER EURORACK PRO UB802 eller möjligtvis liknande av ett annat märke. min fråga är alltså om det är bara skit eller om det duger till halvsunkig inspelning på kassett?

Mycket tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag vill inte sätta mikrofoner på instrumenten, då det är jävligt dyra grejer och jag inte vill råka repa hundra år gammal lack lixom.

Menar du kontaktmikrofoner? De används ändå inte så ofta i inspelningssammanhang. Ta i stället ett vanlig mik på ett stativ ca 40 cm från instrumentet. Ingen risk för repor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Duger lätt till "sunkig inspelning på kassett" enligt mig.

Men då så. Jag testar en av Behringers mixrar helt enkelt, jag litar på tyskarna när det gäller elektronik så det är säkert inte hur värdelöst som helst.

Tackar tackar och God Jul

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en liten Behringer eurorack MX 602A som jag använder när jag skall spela in på två kanaler utanför hemstudion. Den gör jobbet. Behringers prylar brusar ofta oacceptabelt men i detta fallet tycker jag att nivån är OK.

Lyssna på trummorna på UNIVERSITY OF JENS på Demosidan. Dom är inspelade med två AKG C452 EB via Behringer mixern och till MD, och sedan laddade till logic.

My Webpage

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag brukar inte mäta ljudkvalitet i brusnivå främst, det finns många saker som är viktigare. Mitt gamla studiobord från 80-talet är säkert inte helt brusfritt men låter däremot ruskigt bra. Den Behringerpreamp jag testat (MX8000) låter så platt att jag på allvar trodde att de var fel på mikrofonen. Visst är det billigt men man får också vad man betalar för.

Har bara testat LineAudios mikrofoner (CM2) men han lär ha en bra och prisvärd preamp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...