Jump to content
Annons

Problem m Cubase SX3 & Cubase 5 på samma dator.


Björn

Recommended Posts

Annons

Har du haft SX3 med crack, så har jag för mig att det blir problem på grund av nyckelemuleringen. Tyvärr vet jag inte hur man löser det, men vad jag har förstått så ska det vara relativt enkelt att fixa.

Om du inte har kört med en kopia tidigare, så är det svårare att förstås - för jag har många olika Cubase-versioner installerade, som kör utmärkt allihopa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker detta låter som en ypperlig anledning att installera om windows 😄 Det är ju bra att göra emellanåt

/Jon

Om antagandet att det är en crackad version är riktigt(vilket verkar troligt) så ominstallera skiten som Jon säger.

Om du inte vill göra det, försök att avinstallera Cubase 5, Cubase Sx, sen alla syncrosoft program. Troligtvis har du två, ett orginal och ett crackat.

Sen kör du in Cubase 5 igen.

Edit: Nu såg jag undertiteln, det var ett tankat.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Knäckta programvaror kan vi ta bort ur diskussionen här då det strider mot forumreglerna.

Men som redan har sagts så bör nog rekommendationen vara att ta bort allt som emulerar kopieringsskyddet ( och om problemen fortsätter trots detta: leta igenom registret efter nycklar som kan ligga kvar)

Det enklaste men mest tidsödande är ju att installera om Windows från scratch så du vet att allt är fräscht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som plåster på såren kan jag berätta att din Cubase 5-licens också är giltig för motsvarande SX-version.

Har du fullversionen av Cubase 5 kan du alltså tanka hem SX 3 och installera den också (ifall du vill fortsätta köra SX parallellt).

Cubase SX 3 hittar du på Steinbergs FTP.

Men man kan väl bara köra ett Cubase åt gången?

Annars skulle jag kunna tänka mig att köra parallellt med min gamla dator och sen ha den som dsp-host av vissa vst-effekter. Läste i något nr av studio att man kunde göra så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men man kan väl bara köra ett Cubase åt gången?

Annars skulle jag kunna tänka mig att köra parallellt med min gamla dator och sen ha den som dsp-host av vissa vst-effekter. Läste i något nr av studio att man kunde göra så.

Ska du köra dem samtidigt på två datorer, så måste du ha två licenser, på varsin nyckel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar! Jag ringde Cubase hjälpen och sa precis som det var, då fick jag veta precis som joachime sa att

om man köper Cubase 5 licens så gäller den för alla tidigare versioner (supporten gav mig en länk till att ladda hem en riktigt SX3 som för övrigt låg in nystad en bit i cubase 4 mappen på deras FTP :rolleyes:, så jag ominstallerade windows, sedan installerade jag Cubase 5, sedan SX3 och nu funkar båda programmen svinbra paralellt. Ett crackat cubase går inte att köra med ett lagligt på något av dom 100 sätt jag testade ialf.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...