Jump to content
Annons

Bästa Jullåten!


djonas

Recommended Posts

Annons
  • Svar 101
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Top 10 obehagliga julsånger

10. S Club 7 - Perfect Christmas

09. Ulf Lundell - Snart kommer änglarna att landa

08. N'Sync - I Don't Wanna Spend One More Christmas Without You

07. Pointer Sisters - Santa Claus Is Coming To Town

06. Steps - Merry X-mas Everybody

05. Kylie Minouge - Santa Baby

04. Hep Stars - Christmas On My Mind

03. Christer Sjögren - Bella Notte

02. Drängarna - Jag fångade en räv

...och slutligen

01. Christina Aguilera - Silent Night

(Christina, som för övrigt lyckas med bedriften att waila varje fras, tar om hela sången på spanska när man väl hoppas att den är över.)

BUMP!

Psst... silent_night.mp3 😄

AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Håll för ööööronen!!!!!

CS-loud.jpg

😉

Tog bort filen nu förresten...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Som redan har nämnts, så är ABBA:s "Happy New Year", Mariah Carey's "All I want for Christmas" och Wham's "Last Christmas" bland de bästa, utan tvekan - och helt utan att skämmas! 🙂

Sedan är en jul utan ett gäng jularior med Luciano Pavarotti, inte en riktig jul. Så det så! 😮

En låt som jag har något märkligt hatkärleksförhållande till, är JustD's "Nu är det jul igen" (eller vad den heter)... Den är kul samtidigt som den är helkass... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla låtar på Lennarts Jul-Bossa-Skiva. Helt underbar platta...

Tror det var han som gjorde De Tre Vännerna & Jerry som tecknade Lennart. Han gjorde även en serie som hette Robin, på 90-talet.

Lennart var en julkalender med en sjön tecknad gubbe. Det släpptes en julskiva med hans tecknade musikkompisar... den är underbar!

Här är ett avsnitt från 95 med Lennart. Bossa-bandet ses i början (observera Ingemar Bergman på maraccas).

***edit***

Glömde länken.

http://www.youtube.com/watch?v=GsMTekv-bdc

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla låtar på Lennarts Jul-Bossa-Skiva. Helt underbar platta...

Tror det var han som gjorde De Tre Vännerna & Jerry som tecknade Lennart. Han gjorde även en serie som hette Robin, på 90-talet.

Lennart var en julkalender med en sjön tecknad gubbe. Det släpptes en julskiva med hans tecknade musikkompisar... den är underbar!

Här är ett avsnitt från 95 med Lennart. Bossa-bandet ses i början (observera Ingemar Bergman på maraccas).

Vardå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

The Christmas song av Mel Tormé är min favorit - dvs. den som börjar med Chestnuts roasting on an open fire, Jack Frost nibbing on your nose...

http://www.youtube.com/watch?v=s_W7p35SzuI

Måste även nämna min favoritjulplatta: Natalie Cole - Holly & Ivy

Tjoho!

/Mussemajje

Redigerat av mussemajje
Link to comment
Dela på andra sajter

Stilla natt är underbar, men det hänger mycket ihop med att man är lite småstolt över sin släkting också som är i fetstil i texten från wikipedia

"Den svenska texten är skriven och bearbetad av Carl Oscar Mannström (1915), Edvard Evers (1917) och Torsten Fogelqvist (1937)."

Annars tycker jag för att vara tråkig att o helga natt är underbart fin.

MVH

Anders (Fogelqvist)

Link to comment
Dela på andra sajter

Anders F Rönnblom.... Det är inte snön som faller.

+1, videon är grym.

Jullåtar är annars i allmänhet otäckt. För nåt år sen tog mina arbetskamrater fasta på mitt ogillande och körde jullåtar nonstop i nån vecka innan jul. Fy fan.

Men jo, några som är bra finns det ju varav ett gäng nämnts redan, men riktig julstämning innfinner sig först med

(OT-varning). Härrrrligt härrrrligt!

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Nu är det jul igen och dags att plocka upp en gammal tråd. Eagles "Please come home for christmas" platsar definitivt här. Inga rörliga bilder dock.

Chris Reas "Driving home for christmas" finns omnämnd tidigare men jag tänkte jag skulle lägga ut en länk.Gillar verkligen hans tillbakalutade sound.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av de traditionella jullåtarna gillar jag "Jul, jul, strålande jul" bäst. Av de poppigare måste jag nog säga "Driving home for christmas" av Chris Rea.

En låt som förtjänar att nämnas för inspelningens skull är "Mössens julafton" av Agneta Fältskog. Michael B. Tretow i sitt esse 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att bestämma låt men jag tycker att Tuck Andress `Songs about snow`är ett superalbum..(superherojazzgitarr med bara kända julsånger..)

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...