Jump to content
Annons

KAMPSÅNG!


Steve-o

Recommended Posts

Låten är till ungdomslaget antar jag?

Utgår ifrån det då grabbar förekommer några gånger i texten.

Hur bra än slutprodukten blir härifrån så är jag ledsen, den här låten kommer aldrig någonsin falla i smaken på dagens ungdom.

Som sagt, inte något som du gjort fel här utan det är genren och stilen som inte blir rätt alls.

För att en sådan här låt ska lyckas krävs vissa element tror jag.

Ett varierande pump och aggresivitet genom hela låten.

Den måste kännas modern, fräsch och "häftig".

Väldigt enkel uppbyggnad.

När jag själv lirade hockey i mina ungdomsår så var det oftast radio-pop som strömmade ur högtalarna i hallen.

En gång däremot så var det någon yngre kille bakom spakarna som tydligen bränt ut en egen skiva.

Det var första gången jag hörde Blur - Song 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
BHC 🙂 Har Borås ett hockeylag 🙂 (ja jag såg det när jag googlade :rolleyes: ) Låter ju bra sång å text-mässigt som kampsång. På med extremt massa körer och mixa in sången snäppet bättre med musiken så blir det kanon, även om laget förmodligen inte tar sig till elitserien 😉 Bra jobbat! Du sjunger bra.

Tack slejnard!

Kan du ge lite tips på sångmixen?

Jag kör med Kjaerhus Classic, compressor, Limiter, Chorus + EQ

Högre? Lägre? Mer diskant???

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack slejnard!

Kan du ge lite tips på sångmixen?

Jag kör med Kjaerhus Classic, compressor, Limiter, Chorus + EQ

Högre? Lägre? Mer diskant???

Tjena!

Har ingen lyssning här och är ingen mixkung men jag tyckte nog sången skulle ner lite i volym. Om du dubbar den flera ggr så kan du panorera ut några reverbstinnaspår och ha en ganska torr tagning i mitten. Hoppas tex Piccazzo dyker in i tråden igen och ger tips. Han kan sånt :rolleyes:

Skulle gärna lägga ett körspår men har inte riktigt tid. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Har ingen lyssning här och är ingen mixkung men jag tyckte nog sången skulle ner lite i volym. Om du dubbar den flera ggr så kan du panorera ut några reverbstinnaspår och ha en ganska torr tagning i mitten. Hoppas tex Piccazzo dyker in i tråden igen och ger tips. Han kan sånt :rolleyes:

Skulle gärna lägga ett körspår men har inte riktigt tid. Lycka till!

Japp, kände det oxå angående sången. Hade inte tid att mixa särskilt länge igår.

Gjorde lite "standardmixning" bara.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte den lät mycket bättre innan du lade till sången. Nu gillar jag iofs inte sån här musik, men tyckte det lät lite väl mycket after-ski. Bara en tanke 😮

Okej.............tack

Efterlyser någon på detta forum som vill sjunga in låten?

(har aldrig tyckt att jag har en bra sångröst ialla fall så)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag kom på att jag skrev och spelade in en kampsång till ett fotbollslag 1986 (Helvete vad gammal jag känner mig)

Du kan ju lyssna på den och sno lite idéer vetja!!

Den spelades faktiskt på P3 ett antal gånger

Inspelad med Atari Creator och en hederlig Tascam rullåtta

Mvh

Björn

http://www.speedyshare.com/606293762.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte den lät mycket bättre innan du lade till sången. Nu gillar jag iofs inte sån här musik, men tyckte det lät lite väl mycket after-ski. Bara en tanke 🙂

He, he just my thought. Musiken lät väl okej, men när sången kom in ville man bara begå harikiri. Texten ska väl vara typiska antar jag, men det hade kanske inte skadat att vara lite nyskapande. Bara en tanke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag kom på att jag skrev och spelade in en kampsång till ett fotbollslag 1986 (Helvete vad gammal jag känner mig)

Du behöver inte känna dig såå gammal. Den kan inte ha spelats in 1986 då man sjunger om att "kamma hem tre poäng". Två poäng vid vinst fram till 1990. 🙂

Go låt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte känna dig såå gammal. Den kan inte ha spelats in 1986 då man sjunger om att "kamma hem tre poäng". Två poäng vid vinst fram till 1990. 🙂

Go låt! 🙂

Ja du ser, åren flyter ihop, ja då är den bara 19 år gammal då, jag känner mig genast lite yngre 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Ja du ser, åren flyter ihop, ja då är den bara 19 år gammal då, jag känner mig genast lite yngre 🙁

Så gammal är du väl inte... några är har du väl ändå kvar till pensionen... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag kom på att jag skrev och spelade in en kampsång till ett fotbollslag 1986 (Helvete vad gammal jag känner mig)

Du kan ju lyssna på den och sno lite idéer vetja!!

Den spelades faktiskt på P3 ett antal gånger

Inspelad med Atari Creator och en hederlig Tascam rullåtta

Mvh

Björn

http://www.speedyshare.com/606293762.html

Grymmesnyggt Burnie!

Jag är långt ifrån dig när det gäller att göra "kamplåtar", schysst sång oxå ju!

Steve-o

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
He he

Om jag räknar efter så har jag faktiskt 21 år kvar till pension,

det finns med andra ord tid kvar att uträtta stordåd 😄

Mvh

Björn

Du ser... du är ju ung ju ... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag håller på och spelar in en kampsång till ett fotbollslag.

Vad skall man tänka på? Vilka ljud skall ingå i en sån låt?

Feta syntar? JÄTTEkörer? Stråkar? Timpani?

Tacksam för lite feedback!

Tjena!

Jag la ut låten så den ligger för allmän lyssning...lite kul är ändå "fotbollskören" som dyker upp på slutet.

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...