Jump to content
Annons

Studiofestival #29 - Skräck!


Memphis

Recommended Posts

robert wells kör väl med en symfoni orkester från lettland eller polen, det blir billigare.

fast du får nog bygga ut om du ska spela in hemma. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 160
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Meh, maximal låtlängd 3 minuter... Vill ni inte ha med mig i festivalen? ☺️ Kan ju aldrig få till bra låtar under 4:30 ju!

Men men, som vanligt ska jag göra ett försök - har lite idéer iaf, sen får vi se om det blir såpass klart att jag vågar skicka in det...

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe. ☺️

Anledning till en maxgräns för låtlängd är helt enkelt att om man inte hade någon gräns så skulle många bidrag säkert rusa iväg o längd och det blir alldeles för mycket att lyssna igenom vid röstningen. Ponera att det skulle bli 10 bidrag på 5min vardera, nästan en timmes lyssning när man bara lyssnat på låterna en gång! Ja du hajar. 😮

Ska bli spännande att höra vad ni sätter ihop. Lycka till Cyborg!

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för symfonitipsen, det var på skoj, nöjer mig med det jag har i datorn.

Håller på med research, en sak är säker när det gäller min kommande röstning,

det är en sak att göra ljud, en annan att göra musik till detta tema, känns svårt 😮

Det känns som ukelelen går bort 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledning till en maxgräns för låtlängd är helt enkelt att om man inte hade någon gräns så skulle många bidrag säkert rusa iväg o längd och det blir alldeles för mycket att lyssna igenom vid röstningen. Ponera att det skulle bli 10 bidrag på 5min vardera, nästan en timmes lyssning när man bara lyssnat på låterna en gång! Ja du hajar. 🙂

Tja, inte mig emot om låtarna skulle få vara max 4 eller 5 minuter - framförallt inte om det blir bra låtar! Då vill man ju höra så mycket som möjligt av dem 😱

Ska bli spännande att höra vad ni sätter ihop. Lycka till Cyborg!

Tack tack, men det kommer säkert gå lika illa som vanligt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man redan överdoserat Misfits och Cramps och vill ha ännu mer inspiration i samma stil finns

the Horrorgans

Fast jag tycker att Marduk är läskigare, men kanske inte ingår i skräck-genren?

Tyvärr måste jag nog lämna walkover från bottenstriden den här gången. Har ingen som helst koll på vad jag skulle göra som skräck, utan tänker i stället förbereda mig inför nästa punk-festival. (Punk är nog det enda jag har någon som helst chans att klara av...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en som inte uppskattar Avantgarde, Konkret musik och Experimentmusik.

😕

debatt, får man ångra sig? 🙂

Har försökt med lite ljud, tog några skrik o pitchade ned med lite källarljud, låter mest töntigt 🙂

Blir tufft det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice Freddyman!

Hur går det för alla andra som faktiskt röstade på temat? ☺️

Har en massa ideer men just nu finns de bara i mitt huvud, musikprylarna ligger fortfarande i klädkammaren efter sommarens renovering, men jag hoppas få klart rackmöbeln och få upp prylarna till helgen, så snart så 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju halvt handikappad pga nervinklämningar av bägge nerverna i vänster armbåge, och pratade precis nyss med sjukgymnasten. Verkar bli svårt att kunna få med något i festivalen. Skit. Men jag hoppas. Så går det för mig alltså. Annars har jag en rolig idé...

Link to comment
Dela på andra sajter

hur går det för er?

Skall sätta mig med en en kopp kaffe och en låtidé just precix nu. Så nu skall jag sluta läsa inlägg här ... (fast jag kollade här bara för att försäkra mig om att jag inte bommat DL som jag alltid brukar göra...)

Link to comment
Dela på andra sajter

det är ju mer än en månad kvar till 30 oktober, så då ska man väl kunna få ihop en låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...