Jump to content
Annons

Studiofestival #29 - Skräck!


Memphis

Recommended Posts

Då var det äntligen dags för Musikfestival #29 här på Studioforum! 🙂

För den ovetande så vann jag och min bror Eminor, den stora pokalen i förra festivalen - #28 - Bildassociation

och som därför i vanlig ordning får den stora ärofyllda uppgiften att sköta festivalen därpå.

Efter röstningen som nyss ägde rum, om vilket tema som denna festivalen skulle bestå av, så landade det med stort övertag på:

SKRÄCK!

scream.jpg

Så härmed bjuds alla medlemmar in på en spännande festival som med stor säkerhet kommer blir riktigt creepy!!

Syfte:

Idén är att ni med er vildaste fantasi skall koka ihop något som kan kallas musik och som på något sätt skrämmer skiten ur lyssnaren eller får dem att rysa av obehag. 😄

Toner, ackord, rytmer eller ljud som får en att uppleva samma känslor som när man ser en skräckfilm en mörk och kall Lördagkväll i källaren helt ensam. 😎

Jag tror det kan bli en riktigt kul festival med många hjärtpumpande bidrag.

Det finns alltså inga direktiv för vad man får och inte får göra.

Det bidrag som fullföljer sin uppgift bäst och därmed får flest röster vid röstningen efter deadline vinner helt enkelt.

Krav vid inlämning av ett bidrag:

-Låtlängd: Min 1 min och Max 3min (Går att tumma på detta lite om man känner att det behövs)

-Låten skall vara nyproducerad till denna festival (ej tidigare publicerad, framförd etc)

-Bidraget skall vara komponerat av dig, eller tillsammans med ev. andra - Som måste vara medlemmar på forumet, senast innan deadline.

-Man får skicka in max 2 bidrag.

-Samtliga upphovsmän skall vara anonyma fram tills röstningen efter deadline är klar.

-Filformatet skall vara MP3 på 192kbit/s

-Låtens titel skall bestå av: Forumnamn - Titel (Och utan "tag" med låtinformation)

-Den skall skickas till: studiofestival29@gmail.com - Ni skall innan deadline fått en bekräftelse efter ni skickat in. Meddela mig annars via PM.

Deadline:

I och med att vi i Sverige firar Halloween den 31 Oktober så passar det ju faktiskt alldeles ypperligt att vi lägger deadline kring den tidpunkten . Därmed sätter jag deadline till dagen innan firandet så man kan ha alla låtar tillgängliga att lyssna på under alla spökliga fester och liknande evengemang för att hotta till stämningen. Alltså:

Deadline för att skicka in skräckfyllda bidrag är Fredag den 30 Oktober -- Klockan 18:00.

Men det rekomenderas att inte sitta timmarna innan utan vara ute i god tid. Jag talar ur erfarenhet och anses ofta vara en mycket vis man.

Ifall jag glömt något eller någon blev rädd och vill prata så meddela mig snarast via PM.

Kör så det ryser!!! 😄

[Studiofestival Historik - För den intresserade]

Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 160
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag har tänkt mig att inte tänka alls. 😆

Fast i mitt fall är det inte så svårt. 😕

😛

Gött Cadello. Då är det bara att köra ju. 😄 Glöm inte att titta på många skräckfilmer för inspiration.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vadsomhelst duger, skicka Memphis ett microkassettband inspelad på en diktafon om så krävs.

Nä, vad som helst duger inte, det finns regler. Dessutom har jag slängt min gamla Tascam. Dessutom

skulle jag förmodligen vinna, och bli tvungen att arrangera nästa festival, och det skulle inte bli roligt

för någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, vad som helst duger inte, det finns regler. Dessutom har jag slängt min gamla Tascam. Dessutom

skulle jag förmodligen vinna, och bli tvungen att arrangera nästa festival, och det skulle inte bli roligt

för någon.

Klart du skulle vinna, men man får inte tänka på så tråkiga saker redan nu, man måste försöka tänka positivt och hoppas på en förlust.

Är det så att du inte har varken dator eller digitalporta eller ens analogporta att spela in på, men hänger på detta forum ändå?

Du ämnar skaffa nån form av hemstudio kanske?

Kanske redan gjort en tråd redan om det som jag inte minns.

Ställ gärna frågor om det, det är ju det forumet finns till för, inte för off topic eller bara för off topic...

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt lagt något av grund så jag kanske hinner med att vara med den här gången - vore kul! Ahem... hemskt otäckt menar jag.

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska tala in mitt bidrag på hans telefonsvarare. Mer creepy än så kan det väl ändå inte bli?
Tänkte inte avslöja min plan redan nu, men okey dårå...

Jag ska hemsöka honom.

Nattetid.

🙂

Jag undrar vad som är läskigast. Dingbats låt i min telefonsvarare eller debatt som hemsöker mig och spelar sin låt för mig live. 😑 Haha.

Får se om jag själv bidrar med något läskigt. 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart du skulle vinna, men man får inte tänka på så tråkiga saker redan nu, man måste försöka tänka positivt och hoppas på en förlust.

Är det så att du inte har varken dator eller digitalporta eller ens analogporta att spela in på, men hänger på detta forum ändå?

Du ämnar skaffa nån form av hemstudio kanske?

Kanske redan gjort en tråd redan om det som jag inte minns.

Ställ gärna frågor om det, det är ju det forumet finns till för, inte för off topic eller bara för off topic...

Eller också gör jag bara som jag vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...