Jump to content
Annons

Studiofestival #29 - Skräck!


Memphis

Recommended Posts

Kommer låtarna att vara uppe för lyssning utan att man kommer att behöva nåt knepigt tillägg i WMP-player?

En annan gång kunde jag inte höra ett enda bidrag...

Självklart skall man inte behöva något "knepigt tillägg i WMP", sådant har jag aldrig sätt i festivalerna.

Kravet är ju som vanligt, helt vanliga mp3:or och det skall därför inte vara något märkvärdigt.

De samlas ju däremot i en Zip/rar-fil för nedladdning, kanske var den du försökte spela uppp tidigare? 😆 Jaja, om det skulle bli några problem för dig vid röstningen så tar vi det då.

Har du fått in 5 bidrag?

Nej... 😉

Lycka till trots besvär med armen. Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 160
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

De samlas ju däremot i en Zip/rar-fil för nedladdning

Zip, snälla? Rar är så himla onödigt att packa mp3or i, filerna är ändå redan komprimerade så man tjänar högst typ en meg i storlek, och man måste ha nåt krångligt program installerat för att kunna öppna filen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken med Rar eller Zip-fil e helt enkelt att få låtarna som en fil vilket gör nedladdningen smidigare, inte för att få ner storleken egentligen. Det har gjorts så under tidigare festivaler men kommer också finnas möjlighet att ladda ner låtarna som enskilda, liksom Freddy ordnade i senaste röstningen. Du kan vara lugn Dingis, hur går det me din låt som skulle skrämma skiten ur oss? 😄

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken med Rar eller Zip-fil e helt enkelt att få låtarna som en fil vilket gör nedladdningen smidigare, inte för att få ner storleken egentligen. Det har gjorts så under tidigare festivaler men kommer också finnas möjlighet att ladda ner låtarna som enskilda, liksom Freddy ordnade i senaste röstningen.

Naturligtvis, varför rar är ett väldigt dåligt val eftersom zip funkar precis lika bra och alla kan öppna det.

Du kan vara lugn Dingis, hur går det me din låt som skulle skrämma skiten ur oss? 😆

Jag har precis kommit på en läcker grej! Blir till att spela in imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått fråga angående tidsbegränsningarna som bidragen skall ha. Jag kan säga att det inte gör något ifall låten sträcker sig lite över eller under gränserna som är satta i reglerna, det viktiga är innehållet.

Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått fråga angående tidsbegränsningarna som bidragen skall ha. Jag kan säga att det inte gör något ifall låten sträcker sig lite över eller under gränserna som är satta i reglerna, det viktiga är innehållet.

Mvh Memphis

Jaha... det finns en undre gräns också!!

Så ett bidrag på 21 sekunder är inte nog?

Inte för att jag tänkte göra något annat än ett på cirka tre minuter...

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer det vid omröstningen vara så att alla är anonyma tills tävlingen är avslutad, så man inte röstar partiskt?

Läs igenom några gamla trådar, både röstningstrådar och inlämningstrådar eller vad man nu ska kalla dem, många av dina frågor kommer få svar där 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Debatt, allt sådant är klargjort i reglerna. Läs om, gör rätt. 😏

Har kommit in flera intressanta bidrag nu, rajjt!! Ett tips för inspiration till er andra är att klä ut sig till något under komponerandet!

http://farm4.static.flickr.com/3071/302815...b415a72.jpg?v=0

😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Debatt: http://www.koyotesoft.com/indexEn.html - Denna fungerar klockrent och du behöver inte packa upp någon fil. Skicka Pm, om du skulle få problem.

Hur går det för folket annars? Har fått in 5 bidrag nu. Deadline börjar sakta närma sig, cirka 2 veckor kvar!

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Debatt: http://www.koyotesoft.com/indexEn.html - Denna fungerar klockrent och du behöver inte packa upp någon fil. Skicka Pm, om du skulle få problem.

Hur går det för folket annars? Har fått in 5 bidrag nu. Deadline börjar sakta närma sig, cirka 2 veckor kvar!

/M

Tack. Borde dock kunna funka med Audacity, haft det förut, på gamla datorn.

Hmm.

Hade fått ett annat program, Pianosoft och gjorde om den till mp3 i det.

Kommer fila lite mer...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

då är det ca 10 dagar kvar att jobba på, så dax att lägga på ett kol om men inte redan gjort det. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

sista veckan att göra klart låten, inte försent att börja än heller. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

frugan och kidsen är borta till på onsdag så nu ska jag ägna mig åt musik utan att bli störd! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jadu.. ser det inte så ut?.. 😆 Tanken är liksom alltid att man ska skriva en ny låt till festivalen.

Nu har totalt 6 bidrag kommit in. Läskiga värre. 🙂 Jag antar att några till innan Fredag ramlar in.

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...