Jump to content
Annons

Studiofestival #29 - Skräck!


Memphis

Recommended Posts

Måste man ha "sång" med?

nä, det enda är att det ska ge en "skräck" känsla när man lyssnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 160
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)

Den läskigaste låten jag kan komma på är Temalåten för Arkiv-X.. 😕 Höll ju på att skita på mig när jag såg på det som liten pöjk. 😛 Låten är ju såklart förknippad med triller-srien men ett klart läskigt soundtrack i sig!

(För den som på något vänster skulle ha missat låten: http://www.youtube.com/watch?v=S1w1A3n-Eww...eature=related)

Tänk er att gå vilsen och helt själv ute i skogen en kolsvart natt och ha den i mp3.n. 😛 Den effekten bör er låt ha.

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

lite skräck höjande effekter är aldrig fel.

lite skräck inspiration:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så... då har man lämnat in ett bidrag, känns skönt, missade ju senaste festivalen pga renovering men nu är man back in business igen! 🙂

Sen om det blev bra eller inte är en helt annan fråga 😲

du har 26 dagar på dig att göra ett nytt bidrag om du inte känner dig nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Så... då har man lämnat in ett bidrag, känns skönt, missade ju senaste festivalen pga renovering men nu är man back in business igen! 😉

Sen om det blev bra eller inte är en helt annan fråga 😄

Ditt bidrag kom fram välbehållet!

Härligt att låtar sakta men säkert kommer igång. Nu är det ju desutom många skräckfilmer på biofronten vilket kanske ger en del inspiration. Har sätt trailers på nya filmer som Drag me to hell, The Uninvited, Wolfman etc. Låt kreativiteten flöda.. på egen risk! 😎

/Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Lustigt... jag har inte följt utvecklingen för någon annan festival någon gång men jag undrar ändå:

är det vanligt att så många tips ges om hur man ska gå tillväga?

Får den som håller i Festivalen lämna bidrag?

😎😄

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
är det vanligt att så många tips ges om hur man ska gå tillväga?

Hej debatt. Förstår inte din fråga här riktigt. Undrar vad du syftar på. Utveckla gärna.

Får den som håller i Festivalen lämna bidrag?

Ja, så har det varit på alla festivaler. Tror Fidden vann två i rad en gång. 😉 Men för att inte knäcka er så kanske jag låter bli att delta i denna också.. 😄 Vi får se.. 😎

Kan alla inkomna bidrag komma att hamna på en cdr sedan, med lite omslagsbilder?

Har det hänt i någon annan festival? Hade vart kul...

Tror inte detta har hänt tidigare och inget sådant planerat här.

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

signert vann 3-4 gånger i rad och avstod väl tillslut från att delta så nånannan fick hålla i det hela. men ju fer som är med desto roligare.

angånde tips så beror det väl lite vad det är för tema, när det är tex. punkfestival brukar jag lägga upp länkar till olika typer av bra punk som inspiration för de som vill delta.

det funkar ju även som en slags bump av tråden, så att den hamnar på första sidan och alla ser att det är en festival på gång.

här är några till skräck grejer för er att inspireras av:

Wermacht. shark attack

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Jag kan rekommendera er http://www.coldmeat.se Finns mycket där att inspireras av t ex Raison`d etre och bl a spåren "the slow ascent" och "the wasteland" och givetvis de andra med, Sophia. Ja bara lyssna på allt övrigt med och ta inspiration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var all den här inspirationen jag undrade över, men det har förekommit förut alltså. Men jag håller med - detta är ju kul!

🥰

Jasså jaha. 😄 Jo, det är mest för skojs skull för att vara till ev. hjälp för dem som kört fast eller har ont om idéer som jag kommer med tips. Då förväntar jag ett rysligt (I positiv bemärkelse 😛) bidrag från dig debatt!

/Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en ny (eller gammal inaktiv) medlem så fick jag återigen upp ögonen för detta forum. Har följt denna studiofestival lite tidigare, men denna gång är jag faktiskt ganska sugen på att medverka. Vi får väl se hur det blir, men jag har en Theremin och ett Dragspel liggande där hemma, man kanske skulle spela in någon skräck-dänga 😕

Lite inspiration kanske, här är en tribute-skiva till en av Danny Elfmans kompositioner till filmen Nightmare Before Christmas:

http://open.spotify.com/album/2IFwASo4B3CYuMwzAAhfjp

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tycker jag verkligen Dingis. Om du tog en tiondel av den tid du spenderar på att hänga i Längsta-tråden och istället lade på musik så skulle du redan hunnit göra minst 10 låtar! 🙂

Någon annan som behöver en knuff i baken? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

22.30 (torsdag kväll) är det nån slags skräck/thriller med jack nickolson och boris karloff från 1963, kan kanske vara inspirerande. The Terror heter den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte börjat ännu och enligt medicinska experterna så ska det inte vara möjligt med min arm på 1.5-2 år!! Gitarr, klaviatur, bas, blås, trummor, xylofon ... allt skulle gå bort. Vad beroende man är av TVÅ fungerande händer. Men jag har blivit bättre senaste dagarna, så kanske...

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anpassar mig och kör en annorlunda idé om jag ska kunna delta...

hoppas det är ok.

Vill.

Har 3 veckor på mig.

Tror det funkar.

Undrar en sak:

Kommer låtarna att vara uppe för lyssning utan att man kommer att behöva nåt knepigt tillägg i WMP-player?

En annan gång kunde jag inte höra ett enda bidrag...

Har du fått in 5 bidrag?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...