Jump to content
Annons

NHL - FantasyHockey 2011 !


slejnard

Recommended Posts

Annons
  • Svar 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Är det möjligt att byta spelare varje dag för att på så sätt få så många effektiva speldagar som möjligt? Det är ju spel nästan varje dag för de olika lagen menar jag...

Ja i teorin om man köper byten och det är ju inte tillåtet eftersom att jag är chef 😐 Blir så orättvist mot de som inte vill/kan.

Två nya byten kommer gratis varje vecka och ett tips är att kolla om ett lag spelar många matcher under tex en 2 veckorsperiod. De har gjort om ganska mkt hur sidan ser ut å jag har inte hittat "schedule" än.

Hur i utsen kan detroit förlora mot ett sånt utsarns skitlag som st louis??!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja i teorin om man köper byten och det är ju inte tillåtet eftersom att jag är chef 😑 Blir så orättvist mot de som inte vill/kan.

Två nya byten kommer gratis varje vecka och ett tips är att kolla om ett lag spelar många matcher under tex en 2 veckorsperiod. De har gjort om ganska mkt hur sidan ser ut å jag har inte hittat "schedule" än.

Hur i utsen kan detroit förlora mot ett sånt utsarns skitlag som st louis??!! 😆

Hur funkar det här med trades? Om jag säljer en av mina spelare, och sen köper en ny, är det en trade då? Eller är det två? Eller är det ingen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det här med trades? Om jag säljer en av mina spelare, och sen köper en ny, är det en trade då? Eller är det två? Eller är det ingen?

När du säljer en och köper en ny då har du gjort en trade, så akta dig för att göra fel. Fast jag har för mig att det går att ångra 😆 Gick iaf förra året. Spelarna blir "låsta" då matchen börjar.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, bra =).

nästa fråga då

mina spelare drog in över 300 poäng igår, men jag har bara totalt 113 i ligan. Är det inte de inspelade poängen som räknas?

edit: jaha, det verkar ta några timmar innan poängen når ligatabellen bara 😆

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad bra ni är. 🙂 Vi hade dessutom samma målvakt slej, men nu gjorde jag mig av med Osgood.

Jag kan rekommendera Steve Mason 😄

Själv sålde jag centern David Krejci nyss, orkar inte vänta på att han ska komma i form efter skadan som han tydligen haft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan rekommendera Steve Mason 🙂

Själv sålde jag centern David Krejci nyss, orkar inte vänta på att han ska komma i form efter skadan som han tydligen haft.

Jag sålde Chris Osgood (som låg på minus i poäng) och fick tillräckligt med poäng att köpa Colorados målvakt som gjorde sjukt bra ifrån sig igår och höll nollan. Hoppas det går bättre då 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en djärv investering, hoppas den går hem 😄

Ska man avslöja sin taktik nu eller? Min var att börja med unga/semiunga spelare, som brukar lyckas bäst i början av säsongerna, och sedan successivt byta ut dem som verkar misslyckas mot mer säkra kort. Har en medelålder på 21,6 år och är ganska säker på att jag ligger lägst i ligan på det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Min taktik var att ta ett säkert kort som jag vet gör bra ifrån sig (Lidström), sedan tog jag en svensk till (Loui Eriksson) för att vara lite patriotisk, fortsatte med en till bra spelare (Sheldon Souray), Chris Osgood för att han var min favorit när jag var liten och sen bara jag tog två andra. 😄 Michael Ryder var ett helt ok slumpartat val dock, ligger på 68 poäng nu (vilket är bra i jämförelse med andra i mitt lag).

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad bra ni är. 😳 Vi hade dessutom samma målvakt slej, men nu gjorde jag mig av med Osgood.

Det ska jag också göra. Vilken sopa han är! 😉

Men det går ändå rätt okej 😄 . Se till att ni har fullt lag alltså 7 spelare. Ser att aROCKER missat en back och då blir det inga poäng.

Fidden: Det var ju också en taktik, kul! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppsnack

Ikväll är det två macher. New york rangers möter new jersey och vancouver möter columbus. Om inga trades skett är det främst VancouverDebates som kommer kunna samla poäng, då han har 3 vancouverspelare och henke lundkvist (NYR).

Övriga lag verkar ha max en spelare var som är aktuell för spel på måndagen.

Seattle coffee grinders hoppas på den unge målvakten Steve Mason (CBJ).

Georgia Overkillers bör göras uppmärksam på att Sean Avery (NYR) är knäskadad och troligtvis inte kommer till spel förrän på torsdag.

Om starstruck Rockers lyckats få ihop fullt lag nu, är detta säsongens första omgång för dem, då man förmodligen har Ryan Kesler (VAN) på centerpositionen.

Serieledarna slejnard hockey rockers hade inför förra matchdagen inga spelare som spelar ikväll, men envisa rykten gör gällande att man tradeat målvakt Osgood, och kanske är det en Henke Lundkvist, Steve Mason eller någon annan för kvällen aktuell målvakt som ersatt denne.

Team Neosus, för närvarande tvåa i ligan, har enligt uppgift inte använt någon av sina trades, och kommer inte ställa någon spelare på is ikväll.

Med reservation för eventuella trades som jag inte ser förrän matcherna börjat 😛

(Nä, jag hade inget för mig, OK?!...) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppsnack

Ikväll är det två macher. New york rangers möter new jersey och vancouver möter columbus. Om inga trades skett är det främst VancouverDebates som kommer kunna samla poäng, då han har 3 vancouverspelare och henke lundkvist (NYR).

Övriga lag verkar ha max en spelare var som är aktuell för spel på måndagen.

Seattle coffee grinders hoppas på den unge målvakten Steve Mason (CBJ).

Georgia Overkillers bör göras uppmärksam på att Sean Avery (NYR) är knäskadad och troligtvis inte kommer till spel förrän på torsdag.

Om starstruck Rockers lyckats få ihop fullt lag nu, är detta säsongens första omgång för dem, då man förmodligen har Ryan Kesler (VAN) på centerpositionen.

Serieledarna slejnard hockey rockers hade inför förra matchdagen inga spelare som spelar ikväll, men envisa rykten gör gällande att man tradeat målvakt Osgood, och kanske är det en Henke Lundkvist, Steve Mason eller någon annan för kvällen aktuell målvakt som ersatt denne.

Team Neosus, för närvarande tvåa i ligan, har enligt uppgift inte använt någon av sina trades, och kommer inte ställa någon spelare på is ikväll.

Med reservation för eventuella trades som jag inte ser förrän matcherna börjat 😛

(Nä, jag hade inget för mig, OK?!...) 😉

Tror det är bäst att ha spelare från OLIKA lag om det nu var såhär det funkade...

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, underbart upplägg.

Får du gärna komma med fler gånger.

Hur kunde mitt lag strula till sig...måste ha klivit över på summan och min x-traspelare kom aldrig med.

jaja, hoppas jag får lite ordning i laget...too much teambuildingpartys!

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, underbart upplägg.

Får du gärna komma med fler gånger.

Hur kunde mitt lag strula till sig...måste ha klivit över på summan och min x-traspelare kom aldrig med.

jaja, hoppas jag får lite ordning i laget...too much teambuildingpartys!

/aROCKER

Ah, där har vi nog problemet... priset justerades säkert på nån spelare efter du köpt honom, och då hamnade du över budget. Det fanns visst nån sån liten brasklapp i FAQ-delen såg jag. Men du är snart ikapp 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Georgia Overkillers låter hälsa att man mycket väl är medvetna om den mycket olyckliga knäsadan Mr Avery dragit på sig, men meddelar att man har fullt förtroende för honom och rehabiliteringen får ta den tid det tar.

Förresten, man har ju tre trades, är det för hela säsongen eller får man nya nån gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, där har vi nog problemet... priset justerades säkert på nån spelare efter du köpt honom, och då hamnade du över budget. Det fanns visst nån sån liten brasklapp i FAQ-delen såg jag. Men du är snart ikapp 😄

Ok, det fanns chans till en sådan situation, tyckte det vart konstigt för jag hade ett komplett lag.

Bara att bryta ihop och komma igen.

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...