Jump to content
Annons

NHL - FantasyHockey 2011 !


slejnard

Recommended Posts

Annons
  • Svar 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nepp. Men jag tycker vi byter till autopickdraft! Så får vi alla dom bästa spelarna och gillar man inte Yahoos ranking så kan man göra en egen. Livedraft kan vara svårt kanske eftersom vi alla måste vara online samtidigt och offline draft känns ganska bökigt.

edit: Alltså livedraft lär ju vara det roligaste, så om det är möjligt vore ju det det bästa. Men som sagt kanske svårt praktiskt.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

men vadå, blir det typ lotto vilken spelare man får då?

Typ fast ändå inte. Om vi säger att det bara är du och jag och så får du första draftpicken så väljer du först i första omgången. Då väljer den din högst rankade spelare. Din högst rankade spelare är, om du inte gjortn ågonting, den som Yahoo rankar högst. Men du kan gå in och sätta vem som helst som nummer 1 om du vill det. Om jag då också har den spelaren som nummer 1 (och han blir tagen) så väljer den nummer 2 åt mig, dvs den högst rankade tillgängliga spelaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött! Men det slog mig precis att livedraft kanske är att föredra då eftersom det då som sämst blir autopicks för dom som inte är med. Det är väl om det blir orättvist för dom som inte kan vara med, men det är väl även tveksamt om det är så? Plus att vi nog inte blir så många och då kanske det skulle gå att köra typ en söndag eftermiddag eller kväll.

jaha... då måste jag försöka hitta den där rankingen och justera den lite då 😄

Finns under Draft Central -> Pre-Draft Rankings om du inte hittat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med lönetak/budget?

Trades?

Jag tror att just eftersom varje spelare enbart kan innehas av en manager så är det budgeten så att säga.

Vad gäller trades funkar det (ungefär) såhär:

Vill du ha en spelare som jag har kan du föreslå ett byte mot någon av dina spelare. Jag kan då acceptera, tacka nej eller ändra budet. Sen finns det också free agents, dvs dom spelare som inte är i något av lagen i ligan. Dessa kan man plocka upp när som helst. Spelaren man då låter lämna sitt lag hamnar då på en waiver (vars längd vi kan bestämma till mellan 0 och 7 dagar) och under den tiden kan övriga lag i ligan claima honom. Det lag som är högst upp på waiver priority list får honom. Efter att man har claimat och fått någon på waiver så hamnar man sist på den prioriteringslistan.

Som det är nu har vi inga begränsningar på antal trades eller liknande. Men typ allt går att ändra. Och så verkar det som om det måste vara minst 4 lag i ligan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...