Jump to content
Annons

Hårda klappar under granen..


ThomasJ

Recommended Posts

Annons

Jag är precis på gång att inhandla ljudklappar till mitt lilla krypin. Det blir en Benchmark DAC-1 och en Studio Projects T3... 😆

De nya monitorerna (ADAM P33A och SUB-10) får man kanske mer se som 40-årspresenter till mig själv, eftersom jag redan har börjat använda dem... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En I-pod. Helst den med mest GB.

Ett par bättre lurar än AKG K240 Studio som jag blev lurad av Börsen att köpa, Blä!

Nån enkel liten midikeyboard.

En mjukvarutrummaskin med goa ljud i

En mjukvarusynth med goa ljud i

Någon som betalade mitt uppehälle så att jag kinde sitta och spela in på heltid. Har massor av låtidéer i huvudet men aldrig tid att sitta ner och "få dem på pränt".

Link to comment
Dela på andra sajter

får du inga julkappar av tomten.. varit busig eller?🙂

menade mer att jag sannolikt inte kommer få vad jag önskar mig i musikväg. Lite för dyra klappar. Men vad jag skulle vilja ha är: Ett fint ljudkort, en trummaskin och sequencer i hårdvara (att ha när datorn klappar ihop och eller live) bättre skrivbord och mer fysiskt utrymme att stapla sakerna i. Får väl se hur det går med den saken....

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte heller någon vän men det får gå ändå. Jag har precis varit inne på Missing Piece och köpt mig själv ett par julklappar. Freak Kitchens två första, "Apetizer" och "Spanking Hour". Vad tror Ni, blir det någon julstämning med dessa?

Off-Topic men kan inte låta bli: Det är faktiskt skitkul att följa olika artister genom att köpa deras skivor i kronologisk ordning. Man följer deras utvecklingskurva så att säga. Förr i tiden började jag alltid med den senaste skivan. Tyckte jag sedan att den var bra, letade jag mig bakåt i utgivningsordningen. För det mesta blev jag faktiskt besviken. Det här med att börja från början har jag gjort med: Björk. Rebecka Thörnqvist, Ritual, ACT, The Flower Kings, TNT, Rammstein, Live m fl. Det har gett mig fler positiva musikupplevelser än om jag hade gått bakåt. Efter Freak Kitchen, som kommer med nytt i början på 05, tänkte jag kasta mig över Devin Townsend eller Spock´s Beard eller.........Är det någon annan som håller på så här?

God Jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaooooo... vafan.. En bra mick, en ny förstärkare, ett par rejäla monitorer, en ny bas, en bättre mixer och en bra dator...

MM.. då kanske jag kan göra demos som musikbranchen orkar lysna på.

suck...

Men att drömma om prylarna är tillåtet

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

En synt av något slag. Har pekat ut lite saker för släkten men jag mistänker att dom går ner och köper första bästa casio skiten ändå 😏

Aja får byta mot nån plugg eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade hoppats på att tåmten skulle komma med paket innehållande ett nytt ljudkort eller en Theremin-byggsats, men så började en lite röd lampa blinka i bilen så då tog tåmten släden till bilverkstan istället och lämpade över allt dit....... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Någon hyffsat bra mick.

MIDI-klaviatur.

Mer minne till datorn så den orkar köra tyngre VSTi.

Några tyngre VSTi 😳

Ny ackegura så den gamla kan få sin välförtjänta vila efter ca 20 års tjänst 🙂

Elgura.

Elbas.

Viola basen renoverad.

Ny saxofon.

Mer plats att ställa alla sakerna (jag ändå inte får) på 🙂

Nån maffig synth, trumset och en massa andra saker som kunde vara kul att ha, som jag inte orkar skriva eller kommer på just nu. Skulle säkert kunna hur lång lista som helst.

Drömma kan man ju som sagt.

MVH

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag önksar mig en mjuk klapp faktiskt och det är - tid. Jag får liksom aldrig tummarna loss och skulle behöva sitta vid min kära dator i tre dagar och komponera utan att någon fanns i närheten och störde mig. 😆

men tid är ju abstrakt kan ju både vara hårt o mjuk.. eh hus skall haf förklara det inlägget nu då😆😛:S

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Jag vill också ha en vän, eller kanske flera vänner, att starta band med! 😆

Jag kommer inte få några ljudklappar eftersom jag och in sambo är fattiga studenter (hör ni den sorgliga musiken?). Men på önskelistan finns:

Möjliga:

* En Korg ER-1

* En Korg ES-1

* En Korg MS20

* En Electric Mistress flanger

Omöjliga:

* En Mellotron Mark IV

* En ARP 2600

* En Roland CR-78

* En Korg SQ10

* En Rickenbacker 4001 bas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...