Jump to content
Annons

Fullt fokus på Studio i höst


Björn Olsberg

Recommended Posts

Snart är det dags. I Studio 5-09 nämnde jag att vi kommer utvärdera tidningen Studio från grunden och att det kan bli en del förändringar. Under sommaren som har gått så har vi på tidningen stött och blött allt, och noggrant övervägt alla olika vägval – alltid med responsen från er läsare i ryggen.

Från och med Studio 7-09 så kommer nämligen våra båda tidningar Studio och Hemstudio slås ihop till en mer heltäckande musikertidning med bevakning även på instrument, live och dj. Fortfarande kommer både nybörjarguider, hemma hos-reportage och härma stilen-guider från Hemstudio att finnas kvar. Som inbiten Studio-läsare kommer du få allt det du är van vid, plus mycket mer. I Studio 7 kommer även en cd-skiva med samplingar och fullversion av Samplitude 10 SE medfölja.

Du kommer i och med detta få mer tidning för pengarna, och vi hoppas att du kommer trivas som lösnummerköpare eller prenumerant även i fortsättningen.

Mer om förbättringarna:

* Tidningen Studio görs komplett. I varje nummer kommer du som alltid hitta artiklar om inspelning, produktion och mixning, men även nya områden som instrumenttester, låtskriveri, dj och live! Instrumenttesterna kommer ha fokus på gitarrer och trummor. Med andra ord är chansen god att du alltid hittar något som är relevant för just dig – i varje nummer.

* Tidningen blir mer tillgänglig. De tyngre artiklarna artiklar får bättre ingångar för den som inte är helt inne i studiospråket, och de enklare artiklarna berikas med fler tips om var du som läsare kan lära dig mer. Även ett uppslag med nybörjarfokus för den oinvigde kommer tillbaka.

Likaså kommer guider ges betydligt mer plats än idag. Bland annat kommer de populära guiderna ”Härma stilen” från Hemstudio finnas kvar.

* Tidningen görs tjockare. För att rymma allt detta, så kommer vi öka tidningens sidantal – och bli en mer komplett musikertidning än idag. Du kommer känna det när du håller den i handen.

Förändringsarbetet är redan påbörjat och vi räknar med att punkterna till fullo kommer vara genomförda nu till hösten. Och du är varmt välkommen till en nyare Studio med tydligare fokus, redan i slutet av september!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Simpsson (oregistrerad)

Rykten går att ni skall lägga ner Hemstudio och slå ihop den med Studio, vad blir det för tidning då ?

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet /admin
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Och var har du hört det ryktet? Från vem? Ska nog inte tro så mycket på rykten innan det finns faktiska bevis för det. Vad för tidning det skulle bli i såna fall? Tja den gamla hederliga Studiotidingen. Vad annars?

Link to comment
Dela på andra sajter

Simpsson (oregistrerad)

Ja det var tydligen inget rykte som jag trodde, det är tydligen helt sant att hemstudio skall slås ihop med Studio enl IDG själva.

Jag prenumererar på studio så det blir spännande hur detta skall bli och vad det blir för tidning, en tidningen som vänder sig till nybörjare och proffs låter märkligt, men det som lever får se...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Jaha okej ja då var det sant och inget rykte då. Jo tiden fick ju utvisa om det här var en bra idé eller inte. Var flera som inte gillade den här idén(redan innan den sjösatts). Men själv tyckte jag att det fick tiden utvisa om det var bra eller inte (Man ska inte var kritisk innan man sett resultaten). Men tycker ändå att det bra idé att testa i alla fall. Bättre vågat än inte alls. Men antar att det här leder till nya bra erfarenheter som tas med och gör tidningen kanske än bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha okej ja då var det sant och inget rykte då. Jo tiden fick ju utvisa om det här var en bra idé eller inte. Var flera som inte gillade den här idén(redan innan den sjösatts). Men själv tyckte jag att det fick tiden utvisa om det var bra eller inte (Man ska inte var kritisk innan man sett resultaten). Men tycker ändå att det bra idé att testa i alla fall. Bättre vågat än inte alls. Men antar att det här leder till nya bra erfarenheter som tas med och gör tidningen kanske än bättre.

Det får tiden utvisa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer svaret.

svaret är ja. Det kommer de göra. Forumet kommer uppgraderas och tidningen kommer bli lite tjockigare. Fick Studio tidningen idag där de berättade det. De kommer blanda all sorts information inom studio i en och samma tidningen. Läs mer i numret om mer information.

MVH: Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta skriver de om forumet.

Plattformen är en ganska stor uppgradering av den vi använder idag, och den öppnar för betydligt mer möjligheter än vad vi har idag. Bland annat kommer startsidan vara tydligare, och sök funktionen har genomgått en omfattande renovering. Release är också under hösten.

Mvh: Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer svaret.

svaret är ja. Det kommer de göra. Forumet kommer uppgraderas och tidningen kommer bli lite tjockigare. Fick Studio tidningen idag där de berättade det. De kommer blanda all sorts information inom studio i en och samma tidningen. Läs mer i numret om mer information.

MVH: Alex

Det blir ju kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kyngen (oregistrerad)

Fick Studio idag och läste ledaren, det verkar som Studio kommer att bli som MM med instrument tester och live tester, det låter som att Studio kan bli en MM kopia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bortser från våra många guider, den stora samlingen tips, serien spår för spår och avdelningen Härma stilen så... ja, kanske det 🥰

Men en sak jag inte fattar. Jag beställde ju 1 års prenumeration av hemstudio och då ska ju jag ha 1 nummer kvar. Den som kommer i höst. Jag fick ju också 3 nummer av tidningen studio så då krockar ju allt. Kommer jag bara få en tidning eller hur blir det?

Mvh:Alex

Ps: Hoppas ni har bra erbjudande i höst så jag kan fortsätta läsa tidningen i framtiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla Studio-prenumerationer förlängs med det antal nummer som återstår av en eventuell Hemstudio-prenumeration.

Alltså, har du tre nummer som återstår av Studio-prenumerationen och ett nummer som återstår av Hemstudio, så har du totalt fyra nummer av Studio att se fram emot.

Prenumerationserbjudande vet jag att det arbetas med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla Studio-prenumerationer förlängs med det antal nummer som återstår av en eventuell Hemstudio-prenumeration.

Alltså, har du tre nummer som återstår av Studio-prenumerationen och ett nummer som återstår av Hemstudio, så har du totalt fyra nummer av Studio att se fram emot.

Prenumerationserbjudande vet jag att det arbetas med.

Härligt! Riktigt bra att ni satsar mera! Lite nyfiken men vad blir nästa härma stilen? Rock-Funk vill jag! ☺️

Hare bra och lycka till med tidningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Om tidningen blir lite tjockare är det bara bra. Ibland har den varit lite väl tunn. Antar att priset då kommer att stiga lite men det kan det vara värt.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Härligt! Riktigt bra att ni satsar mera! Lite nyfiken men vad blir nästa härma stilen? Rock-Funk vill jag! 😛

Eller varför inte lite dansbandsmetal? 😉 Valle kan säkert bidra då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...