Jump to content
Annons

Hörlurar som inte läcker in för mycket


Bbenderman

Recommended Posts

Annons

Syftar du för inspelning? Lurar som inte läcker ut så mycket?

Det finns lite olika, Vic Firth har en del som dämpar rejält. Själv har jag ett par Extreme Isolation som dämpar runt 25 db har jag för mig.

Inte så sköna på huvudet och rätt tråkigt ljud, men funkar ok. Kostar runt 500 hos tysken.

/Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

"Extreme isolation" 25dB? Det låter som ett lite vilseledande namn... 🙂

De slutna lurarna i Ultrasones HFI-serie dämpar 28dB.

De slutna i Ultrasones Pro-serie dämpar 30dB.

Sennheiser HD280 Pro dämpar 32dB.

Mina egna favoriter är Ultrasone Pro750, medan min sambo föredrar den lite mindre kåpan på HFI-780. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

"Extreme isolation" 25dB? Det låter som ett lite vilseledande namn... 🙂

Hehe, ja, det är deras "light"modell. Finns 29 db oxå.

Antar att det är mest aktuellt för trummisar som behöver ha klicket ganska högt.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

jag har ett par Beyerdynamic DT770pro. dom dämpar 36db har jag för mig. Dessutom är dom väldigt detaljerade och sitter väldigt skönt....

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har ett par Beyerdynamic DT770pro. dom dämpar 36db har jag för mig. Dessutom är dom väldigt detaljerade och sitter väldigt skönt....

Finns 2st DT770 modeller. En som heter DT770 PRO och en DT770M, PRO dämpar 18dB (A) och M 35dB (A).

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har ett par sennheiser hd-280 pro, slutna lurar som jag haft i många år, kan verkligen rekommendera dom, sitter tight runt hjässan

och ljudet är riktigt snyggt, klart och tydligt, jag tycker dock dom saknar lite botten (jag gillar bas), men det är

inget jag stör mej på särskilt mycket...

du kan få dom för 995+frakt hos dustin:

http://www.dustinhome.se/pd_5010079130.aspx

bra pris tycker jag, jag gav nog 1500 när jag köpte mina för 6-7 år sedan,

har ännu inte haft anledning att byta till andra lurar

Link to comment
Dela på andra sajter

ATH-M50 sluter bra och låter mycket bra för att vara slutna.

De sluter inte tillräckligt bra om man kör en kondensator mik som jag gör. Blir mer läck än jag vill ha iaf.

I övrigt älskar jag mina M50's, kanonljud verkligen som du nämner. Jo en nackdel kom jag på till, de skulle kunna vara en aning mer ergonomiska. Huvudbandet sitter otroligt hårt mot skallen, inte bekvämt alls efter ett tag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

De sluter inte tillräckligt bra om man kör en kondensator mik som jag gör. Blir mer läck än jag vill ha iaf.

I övrigt älskar jag mina M50's, kanonljud verkligen som du nämner. Jo en nackdel kom jag på till, de skulle kunna vara en aning mer ergonomiska. Huvudbandet sitter otroligt hårt mot skallen, inte bekvämt alls efter ett tag 😉

Du kanske har en udda huvudform som gör att det inte sitter som de ska för jag har inte hittat en lur som sluter bättre än M50 eller DT-150.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat på en hel del hörlurar, Ultrasone är inte min favorit personligen, men Sennheiser gillar jag mycket. Deras 650-modell hägrar.

Fick jag välja vad jag ville oavsett pris skulle det bli Stax för några tiotusentals kronor. De var gudomliga!

För det ändamål du skriver om duger ett par prisvärda lurar som Sennheiser 201. De sitter skönt på huvudet och ligger inte på öronen överhuvudtaget! Dessutom är de lätta, återger ljudet ok och du får absolut inte med nånting från dem på andra spår vid inspelningen! Dämpar fantastiskt! 300 SEK.

För lurar att mixa i får du nog tiodubbla den summan till ett par fina Sennheiser 650 eller Ultrasone om man gillar dem.

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett par Beyerdynamic DT-250 och de är väldigt täta, fast de kan bli lite jobbiga att ha på sig om man har på dem för länge. Nån länk orkar jag inte ge dig, det får du allt leta reda på själv. Går för en tusing.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag mixat några timmar med dom och de låter underbart riktigt bra lurar.

4000kr men jag prutade ned dom till 3000kr på Brl.

Vet inte om någon känner till dessa lurar? men bra lät dom i alla fall ☺️

Grattis! Funkar mixning på låg volym också? Har läst att man ska försöka lära sig att alltid mixa på en och samma låga volym, så man inte tröttar ut öronen och hjärnan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo de låter bra men de kräver väl sin tid som en högtalare att spela in sig.

Har ingen hört talas om dessa lurar har jag köpt något helt okänt?

Grattis! Funkar mixning på låg volym också? Har läst att man ska försöka lära sig att alltid mixa på en och samma låga volym, så man inte tröttar ut öronen och hjärnan.
Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen hört talas om dessa lurar har jag köpt något helt okänt?

Du har köpt ett par fantastiska lurar inget snack om det. En njutning att lyssna på musik med. Dock ingen uppfattning om hur dom är att mixa med, vilket de ju inte i grunden är ämnade för. Men lär du dig dom så är det nog inget problem.

ÖPPNA dock , men det kanske inte spelade någon roll 🙂?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...