Jump to content
Annons

Studiofestival #28 - Ge ditt tema-förslag


Freddy

Recommended Posts

Hej alla musiker,

Eftersom jag vann festival nr 27, så ska jag nu försöka ro festival nr 28 i hamn..

Så nu är det alltså dags att gnugga geniknölarna och sparka igång dom kreativa grå. Vi ska nämligen sätta ett tema inför den kommande studiofestivalen, festival #28 i ordningen.

Så kom igen, ös på med originella, unika och intressanta teman för den kommande festivalen.

Av alla idéer som kommer fram så tänkte jag att jag plockar ut dom 5-10 av dessa som jag tycker låter roligast, antagligen slänger jag med ett par egna idéer. Sen röstar vi helt enkelt om vilket tema som gäller denna gång. Relativt diplomatiskt iaf.

Så ös på nu! 😛

Tillägg:

MOTIVERA gärna VARFÖR ni vill ha ett specifikt tema.

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 83
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hej alla musiker,

Eftersom jag vann festival nr 27, så ska jag nu försöka ro festival nr 28 i hamn..

Så nu är det alltså dags att gnugga geniknölarna och sparka igång dom kreativa grå. Vi ska nämligen sätta ett tema inför den kommande studiofestivalen, festival #28 i ordningen.

Så kom igen, ös på med originella, unika och intressanta teman för den kommande festivalen.

Av alla idéer som kommer fram så tänkte jag att jag plockar ut dom 5-10 av dessa som jag tycker låter roligast, antagligen slänger jag med ett par egna idéer. Sen röstar vi helt enkelt om vilket tema som gäller denna gång. Relativt diplomatiskt iaf.

Så ös på nu! 😛

Jag kommer med följande halvgalna förslag:

50-tal/rockabilly - finskt, raggarbil, koskenkorva

Bluegrass - banjo i vansinnestempo

Progg - halvknasiga hippies utan musikaliska regler

Psalm - orgel med pedaler!!! bestämd uppbyggnad och svåra melodier

(Editerade in motiveringar.)

Redigerat av oioioi
Link to comment
Dela på andra sajter

* PROGG!

* så dålig låt som möjligt ( tyckte att låtarna var för bra förra gången vi körde det för fyra år sen )

* joddel

* reggae

* extrem ångest-festival

* knarkmusik

* sånger som handlar om katter som dör

* svensk folkvisa från utvandringstiden

* postrocksfestival

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Progg med två G ni syftar på verkligen? Alltså den svenska varianten, inte den med ett G? Alltså Prog 😛

Jag menar svensk progg - á la Nationalteatern och Blå Tåget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Progg med två G ni syftar på verkligen? Alltså den svenska varianten, inte den med ett G? Alltså Prog 😛

Nej hu nej. Jag menar som nationalteatern och blå tåget

EDIT: scary, oioioi.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Med reservation för att jag inte kommer ihåg vad som varit tidigare slänger jag ur mig några ogenomtänkta grejer:

* musikvideo - för att det verkar skoj, de flesta har väl numera nån kamera som kan filma

* falsettsång - för att jag inte kan

* grunge - för att det verkar svårt

Edit: motivering

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar progg så det vore ett kul tema eftersom progg är en ganska bred musik form, från akustisk visa till jazz-hårdrock.

JAnhammarlund: jag vill leva i europa

Knutna nävar: sången om stalin (vår vän och kamrat!!) 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

* extrem ångest-festival

* sånger som handlar om katter som dör

Går inte dessa båda hand i hand? 😛

Men ja, gärna mörker/ångest/död/lidande - passar ju bra nu när sommaren verkar ha tagit ett fast grepp om vårt avlånga land.

Edit: Och ja, jag är fullt allvarlig nu faktiskt, om ni nu inte trodde det. Jag vill skriva ångestmusik!

Redigerat av The_CyBorg
Link to comment
Dela på andra sajter

mitt förslag är en powerpop festival som motvikt till dödsmetal festivalen vorde det kul med lite glad pop musik med stämsång och melodi. powerpop kallas den lite tuffare pop musiken som kom på 70-80- talet.

några exempel:

Link to comment
Dela på andra sajter

Amerikas sydstater - därför att det kan vara lite kul och kan bli ett rätt brett tema 😄

Ångest - Gillar den idén skarpt! Mer ångest åt folket! 😛

2 stilar - ta vilka två stilar som helst, bör ju vara rätt skiljda, och gör en låt av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Göra en låt som ska emulera en viss färg (eller ett visst ting). Motivering: det kan bli roligt att se hur olika människor tolkar samma färg med hjälp av ljud. Eventuella likheter och olikheter kan bli väldigt intressanta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk sommar lät kul. Kanske någon lyckas skapa årets sommarplåga. 🙂

Alternativt att alla ska göra en cover på ett utvalt Mozart-stycke i valfri genre . 🙂 Electro, progg, metal, akustisk.. Edit, nä ändrade mig. Det är roligare att skriva egen musik.

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

det kan vara dax för ett tema som inte är en speciell musik stil, utanistället några bestämda regler som man måste följa.

tex. färdig text, färdigt sång spår, en midi melodi man måste använda med valfritt instrument och tempo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isåfall så kopplar jag på Magnus Nyberg från Psycothic youth på min låt! 🙂 Man kan väl räkna in Hardy Nilsson där också va!?

/aROCKER

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Tore Skogman-inspirerat (för att det skall vara så klämkäckt som möjligt).

Göra en låt som ska emulera en viss färg (eller ett visst ting). Motivering: det kan bli roligt att se hur olika människor tolkar samma färg med hjälp av ljud. Eventuella likheter och olikheter kan bli väldigt intressanta.

Hade varit ännu mer intr om man inte berättat vilken färg man ville 'emulera' så fick de som röstade själva gissa... och så baserar sig poäng på om de gissat rätt. Knepigt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade varit ännu mer intr om man inte berättat vilken färg man ville 'emulera' så fick de som röstade själva gissa... och så baserar sig poäng på om de gissat rätt. Knepigt. 🙂

Haha fan va glad jag är att jag slipper räkna ut poängen i den festivalen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...