Jump to content
Annons

Transportpanelen borta i Cubase 5 :S


ramoand

Recommended Posts

Annons
rankey (oregistrerad)

Hände mig också.

Testa öppna ett projekt där du senast såg transportpanelen, om du har ett sådant projekt sparat. Så löste det sig för mig iaf, sen dök den upp överallt igen.

Kolla även noga att den inte ligger bakom någon kant eller utanför skärmen om ovanstående metod inte hjälper.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Vad är F2 för nåt?

Gissa, debatt, gissa. Det är inte F1 och Schumacher det handlar om i alla fall.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är F2 för nåt? Gå in på view och se att transport panel är förbockat.

Snabbkommando för transportpanelen... finns ju inget som heter view :S däremot så är transportpanel ibockat under menyn transport...

Hände mig också.

Testa öppna ett projekt där du senast såg transportpanelen, om du har ett sådant projekt sparat. Så löste det sig för mig iaf, sen dök den upp överallt igen.

Kolla även noga att den inte ligger bakom någon kant eller utanför skärmen om ovanstående metod inte hjälper.

Grejen e den att de hände i första projeket 😛 så kan inte göra så tyvärr..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändra din skärmupplösning till det största som går att ange. Typ 3000x1500 el liknande. Starta sedan Cubase och kolla så att inte transporten hamnat utanför programfönstret.

Den är redan på max så de går inte heller...

Installera då om programmet.

Verkar som det är den enda lösningen nu..... eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Minimera Cubase-fönstret.

Ändra till en lägre skärmupplösning.

(Kolla Cubase... syns den nu?)

Ändra tillbaka till den högre upplösningen.

Håll tummarna... 😆

Hehe.. hjälpte tyvärr inte... fan ja orkar ju inte installera om programmet när ja precis har installerat det.. hur fan kan den bara försvinna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade samma problem för ett tag sen. Hittade lösningen på cubase.net. Ett par ändringar i en fil fixade problemet:

Solution for Cubendo 4 (hope it works with 5, also)

1. Close Cubase

2. Look for file 'defaults.xml' in cubase preferences folder - in my case c:\Documents and Settings\Zabukowski\Application Data\Steinberg\Cubase 4'.

3. Backup file 'defaults.xml' !!!

4. Edit file 'defaults.xml' with notepad.

5. Search for string 'TransportWindow'

Few lines below you'll find coordinates (H, V) for Transport Window. When Transport Windows dissapears, those values will likely be very strange, possibly negative.

Modify them to sensible values according to your screen resolution and save file.

6. Start Cubase

Du får såklart byta ut "Zabukowski" mot ditt användarnamn, och "Cubase 4" i sökvägen ska ju vara "Cubase 5". I mitt fall satte jag värdet 50 på både H och V.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...