Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Vad tycker ni?

Tyckte ME kom in lite fel i takten. LÀt inte bÀttre med bakgrundskörerna heller. Men bör gÄ vidare.

Tjeckien var inte med pÄ riktigt va?

Har bara ytterst ytterst lite förhandstittat pÄ tv och NÀtet för denna upplagan. Gillar mest England och Ryssland vad jag vet, men de kommer vÀl i nÀsta semi eller?

Redigerat av debatt
Annons
Postat

Döp om den till ESC. 🙁

Tyckte nog att hon sjöng mkt bÀttre Àn i Globen och stiligt klÀdd....otroligt risigt ljud dock! SÄngen ligger pÄklistrad pÄ alla lÄtar.

Eurovision Song Contest.

Följer med spĂ€nning... vem minns inte sin barndom och Ă„rets höjdpunkt. 🙂

Postat

SÄg/hörde bara Sveriges bidrag, tyckte det lÀt oerhört tamt. KÀndes som att musiken var lite lÄgt mixad ocksÄ eller var det bara hos mig?

Postat

Jag minns tiden dÄ det stod Eurovision Song Contest pÄ rutan och pÄannonstjejen vÀlkomnade oss till Melodifestivalen. Det Àr ju fan samma sak, bara ett namnbyte.

Postat
SÄg/hörde bara Sveriges bidrag, tyckte det lÀt oerhört tamt. KÀndes som att musiken var lite lÄgt mixad ocksÄ eller var det bara hos mig?

HÀr ocksÄ. Tror pÄ sabotage.

Det gör jag alltid.

🙁

Postat (redigerat)

Ingen sÀrskilt bra...

VÀntar till snabbgenomgÄngen för att tycka.

Redigerat av debatt
Postat

EUROVISION SONG CONTEST 2009 SEMIFINAL 1:

Debatts röstning, pÄ skalan 1-5 dÀr 5 Àr bÀst:

1. Montenegro 3+

2. Tjeckien 1-

3. Belgien 3

4. Vitryssland 2+

5. Sverige 3

6. Armenien 2+

7. Andorra 3

8. Schweiz 3

9. Turkiet 2-

10.Israel 1+

11.Bulgarien 1

12.Island 3+

13.Makedonien 3

14.RumÀnien 3

15.Finland 2+

16.Portugal 3

17.Malta 3

18.Bosnien 2

SĂ„.

Postat

KonstÄkning, cirkus och eurovision song contest. HÀnger ihop, samma skit, öststatsdynga! Hoppas inte sverige kommer med. Vi behöver inte bevisa nÄnting, vi vet redan att vi Àr bÀst vÀrlden pÄ musik!

Postat

Jag tycker egentligen att Vitryssland var klart bÀst.

Som tvĂ„a tycker jag nog Sverige, men med viss tvekan. Det Ă€r ett stort minus att hon lĂ„ter sĂ„ tamt i versen. Den biten behĂ€rskar hon inte, men i refrĂ€ngen lĂ„ter det verkligen kanonbra (Ă€ven om man ganska tydligt kĂ€nner igen Nessun Dorma... 😳 ).

Montenegro tyckte jag ocksÄ var vÀrd att gÄ vidare.

Island var en söt vaggvisa som kĂ€ndes som en B-sida frĂ„n nĂ„gon Country&Western-artist. Det var i alla fall trevligt att höra nĂ„gon som Ă€r sĂ„ ung och sjunger sĂ„ sĂ€kert och bra. 😄

Finland var ju exakt som E-Type, sÄ det kÀndes mindre kul - men med tanke pÄ hur mÄnga dÄliga lÄtar det fanns, sÄ var det vÀl kanske ÀndÄ rÀtt att den kom med till finalen...

Schweiz nÀmnde nÄgon - men deras lÄt lÀt ju som om det var plockat frÄn valfri lÄt frÄn djuraffÀrspojkarna och sÄngen var grÀslig...

Malta var sÄ totalt genomtrist - och Àven om hon sjöng sÀkert, sÄ blev jag j-t irriterad pÄ att hon bara sjöng vokaler och i princip inga konsonanter, sÄ det gick knappt att höra nÄgon text. Det gjorde att det lÀt syntetiskt och första gÄngen jag hörde lÄten sÄ misstÀnkte jag faktiskt Autotune...

Överlag vĂ€ldigt trista lĂ„tar som blir tjatiga redan efter andra takten ungefĂ€r och nĂ„gra som lĂ€t som jĂ€ttelĂ„nga intron som aldrig lyckades kicka igĂ„ng sjĂ€lva lĂ„ten - men det Ă€r ju sĂ„ det brukar vara, sĂ„ det Ă€r vĂ€l som det ska... 🙂

Postat

NÀ, det var rÀtt kasst mixat. I mina öron var det Àven rÀtt kassa lÄtar överlag. Och han, poperamannen var ju en behÄllning. Om Àn komisk sÄdan.

Postat

Ingen som tyckte om islands bidrag? Tyckte det var en riktigt fin lĂ„t 😉 , Bosniens bidrag var Ă€ven den riktigt bra (Kanske bara för attjag e dĂ€rifrĂ„n) 😛 he he

Postat

HÄller absolut med. LÀt inte helt bra detta...

Har förresten Cameron Diaz nÄgon bror eller sÄ i Vitryssland?

Postat

đŸ˜‰đŸ˜›đŸ„°

Postat

DÄligt mixat kvÀllen igenom, ja.

Mitt största frÄgetecken nÀr Shirley och Edward bad oss gömma telefonerna innan Bulgarien dÄ det uppgavs vara "vÄr största konkurrent".

SjÀlv tyckte jag det var ett hÄn mot Malena och Kempe dÄ Bulgariens lÄt var nonsens, alla sjöng konstant falskt. Jag satt och vred mig i soffan nÀr de försökte sjunga stÀmmor och operasÄng.

Postat
HÄller absolut med. LÀt inte helt bra detta...

Tyckte han var extremt lik Prince Charming frÄn Shrek...

Bild

/Mattias

Postat (redigerat)

Ja speciellt sveriges bidrag. Musiken var avlÀgsen och saknade diskant

Redigerat av GĂ€st
Postat

Mitt största frÄgetecken nÀr Shirley och Edward bad oss gömma telefonerna innan Bulgarien dÄ det uppgavs vara "vÄr största konkurrent".

SjÀlv tyckte jag det var ett hÄn mot Malena och Kempe dÄ Bulgariens lÄt var nonsens, alla sjöng konstant falskt. Jag satt och vred mig i soffan nÀr de försökte sjunga stÀmmor och operasÄng.

Jag slog pĂ„ tv:n och rĂ„kade komma rĂ€tt in i Bulgariens lĂ„t. Är inte detta redan en klassiker? BĂ„de jag och frugan kom i sĂ„nt skrattanfall sĂ„ att vi vĂ€ckte den ena av vĂ„ra döttrar. Vilken surrealism! Man undrade om de menade allvar. Efter en lite stund insĂ„g man att det gjorde de! Hela numret med klĂ€derna, utspelet, den nĂ€stan konstanta faslksĂ„ngen och, till rĂ„ga pĂ„ allt, den rakt igenom erbarmlige kastratsĂ„ngaren med sin cape och dramatiska utspel. Man brukar ibland beklaga sig ang den pĂ„stĂ„dda likriktningen. HĂ€r fick vi ett bevis pĂ„ att det Ă€r en bit kvar. Om man har synpunkter pĂ„ lĂ„tkvalitet och annat i svenska delfinaler bör man kolla in detta som motvikt. Jag skulle kunna tĂ€nka mig att rösta pĂ„ sĂ„nt hĂ€r - det gav mig verkligen en upplevelse utöver det vanliga.

Postat
Jag slog pĂ„ tv:n och rĂ„kade komma rĂ€tt in i Bulgariens lĂ„t. Är inte detta redan en klassiker? BĂ„de jag och frugan kom i sĂ„nt skrattanfall sĂ„ att vi vĂ€ckte den ena av vĂ„ra döttrar. Vilken surrealism! Man undrade om de menade allvar. Efter en lite stund insĂ„g man att det gjorde de! Hela numret med klĂ€derna, utspelet, den nĂ€stan konstanta faslksĂ„ngen och, till rĂ„ga pĂ„ allt, den rakt igenom erbarmlige kastratsĂ„ngaren med sin cape och dramatiska utspel. Man brukar ibland beklaga sig ang den pĂ„stĂ„dda likriktningen. HĂ€r fick vi ett bevis pĂ„ att det Ă€r en bit kvar. Om man har synpunkter pĂ„ lĂ„tkvalitet och annat i svenska delfinaler bör man kolla in detta som motvikt. Jag skulle kunna tĂ€nka mig att rösta pĂ„ sĂ„nt hĂ€r - det gav mig verkligen en upplevelse utöver det vanliga.

Tingeling framstÄr ju som ett seriöst mÀsterverk i sammanhanget.

Postat

Vitrysslands refrÀng Àr ju helt överfet! Verserna inte lika heta, mest pga den skakiga engelskan. Men shit vilken ref!

Gick inte vidare, trÄkigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.