Jump to content
Annons

Avlägsna en AUX


coverman

Recommended Posts

Har valt att lägga vissa spår via bus till en aux-regel i mixern, men sedan är det några jag plötsligt inte behöver längre.

Hur plockar jag bort dessa oanvända från mixern?

Om jag skapar en send till bus 1, och sedan på nästa kanal en send till bus 2 och sedan nästa kanal till bus 3.

Därefter vill jag istället lägga kanal på bus 3 också. Då har jag ju inte längre användning av 2:ans aux-regel.

Men den ligger ju kvar på mixerbordet. Hur får man bort den? Låter som världens lättaste sak, men jag hittar inget.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Delete kanske ?

Vilket i Logic är ( backspace ) knappen , Men då försvinner den permanent.

Annars är det ju bara att antingen Muta Aux regeln eller inte skicka något till den. Väjler du att inte skicka något till den dyker den heller inte upp i mixern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste testa det där, men om jag inte minns fel, så har jag testat båda (som jag tyckte var ganska logiskt), men ingen av dom fungerade. Därför ställde jag frågan här.

Om jag ångrar mig och väljer att inte skicka längre, så ligger den första kvar. Och jag tror inte Backspace/Delete funkar heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

De ska försvinna när inget skickas dit längre, på samma sätt som de skapas när man skickar nåt...

Kolla att du inte har nån send eller output dit längre, det räcker inte att dra ner sendregeln utan du måste välja no send.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...