Jump to content
Annons

Amsterdam Mastering


Dexter

Recommended Posts

Annons

Nojs! 🙂

Funderar på en grej då jag dåligt insatt i akustik-djungeln. Hur kommer det sig att de gör absorbenterna i trä? Då studsar väl ljudet istället för absorberas? Eller är det inte absorbenter kanske? Har inte tänkt att bli doktorand i akustik men blev lite nyfiken bara. 😄 Snyggt bygge iallfall.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Nojs! 😄

Funderar på en grej då jag dåligt insatt i akustik-djungeln. Hur kommer det sig att de gör absorbenterna i trä? Då studsar väl ljudet istället för absorberas? Eller är det inte absorbenter kanske? Har inte tänkt att bli doktorand i akustik men blev lite nyfiken bara. 😄 Snyggt bygge iallfall.

det är inte absorbenter, det är diffusorer s.k skyline diffusorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
najs!

och jag noterar att det sitter 8 st skylines i bakväggen, 8st likadana alltså :rolleyes:

Man undrar hur de tänker. En annan observation är att de är infällda, vilket gör att diffursons uppförande vid ljud som kommer in med låg vinkel

inte blir speciellt spridande. Antingen vet de inte hur de fungerar, eller så har de tänkt ett steg lägre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man undrar hur de tänker. En annan observation är att de är infällda, vilket gör att diffursons uppförande vid ljud som kommer in med låg vinkel

inte blir speciellt spridande. Antingen vet de inte hur de fungerar, eller så har de tänkt ett steg lägre...

Tydligen används flera tekniker i ett för basfälla och diffusion.

En kommentar (av flera) från designern om diffusorerna här.

Har man högtalare för 200' så vill det nog till att man bygger rätt .... 😉

Men är det nån som känner igen stärkaren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...