Jump to content
Annons

Ljudet av en våldtäkt


Lithium

Recommended Posts

Jag letar efter ett ljud av en kvinna som blir våldtagen. Detta skall användas till ett konstproject där ljudet skall gå i en loop. Det är därför bra om ljudet är relativt lång så inte folk lägger märke till "loopen".

Är det någon som vet var jag kan finna detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag letar efter ett ljud av en kvinna som blir våldtagen. Detta skall användas till ett konstproject där ljudet skall gå i en loop. Det är därför bra om ljudet är relativt lång så inte folk lägger märke till "loopen".

Är det någon som vet var jag kan finna detta?

menar du att det låter på något speciellt sätt?

skulle tro att en kvinna som blir våldtagen är jävligt rädd, och antaligen då väldigt tyst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, en kvinna som skriker av räddsla, ångest och förtvivlan så att man drar accosiationer till att hon blir vålddagen.

Förstår om detta kan verka lite skumt, hoppas ingen tar illa upp. Det skall som sagt användas i ett konstnärligt syfte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, en kvinna som skriker av räddsla, ångest och förtvivlan så att man drar accosiationer till att hon blir vålddagen.

Förstår om detta kan verka lite skumt, hoppas ingen tar illa upp. Det skall som sagt användas i ett konstnärligt syfte.

får man fråga vad som är tanken med "konstverket"? kommer mest att tänka på den där personen som klippte ut delar ur filmerna med pippi-långstrump, där barn visade sina trosor och gärna tillsammans med någon av "sjörövarna".

visst, jag frångår ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

får man fråga vad som är tanken med "konstverket"? kommer mest att tänka på den där personen som klippte ut delar ur filmerna med pippi-långstrump, där barn visade sina trosor och gärna tillsammans med någon av "sjörövarna".

visst, jag frångår ämnet.

Härligt att Du är tillbaks, Itzhak!

Jag har haft tre kvinnliga elever som berättat för mig att de blivit våldtagna. I den process som sen följde var jag med en bit i alla tre fallen. I inget av fallen har kvinnan skrikit, vilket legat dem i fatet i polisförhör och, i ett fall, domstolsförhandlingar. Två orkade inte med processen utan tog tillbaka sin talan direkt efter första polisförhöret. I det tredje fallet blev förövarna friade i brist på bevis. Jag vet inte hur jag skall råda nästa elev som kommer med ett sånt förtroende till mig. Tänker jag på det hela blir jag så förbannad att jag inte vet vad jag tar mig till! Off-topic? Säkert! Jag tror dock att konstnären i detta fall bör göra lite mer research. Skriker våldtagna i allmänhet eller kan det finnas omständigheter som gör att de inte vågar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag promenerade rakt in i ett våldtäktsförsök en natt för lite mer än 10 år sedan.

Den stackars tjejen skrek allt hon orkade. Det hann lyckligtvis inte gå särskilt långt innan jag hoppade fram.

Sjukt när man tänker på det nu... Jag jagade iväg killen och hjälpte tjejen hem. Jag borde ju naturligtvis

sett till att det blev polisanmält och att jag kunde vittna. Men det liksom föll bort mitt i hela den sjuka situationen.

Man är ju inte nån superhjälte heller, så det var ju knappast tal om att lämna tjejen, springa ifatt snubben och knocka honom.

Också off-topic... Sorry. Antar att ämnet inbjuder till det.

Men det är säkert ganska olika hur kvinnor reagerar i en sån situation.

Fruktansvärt att det kan påverka hur de blir bemötta, som Wonderboy skrev.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm offtopic men.. Vart går gränsen för det konstnärliga??? Drar lite paralleller här med en kvinna som utgav sig att vara psyksjuk nyss.. På bekostnad av verkligt sjuka.. Illa. 🙂

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=877532

Ok, en kvinna som skriker av räddsla, ångest och förtvivlan så att man drar accosiationer till att hon blir vålddagen.

Förstår om detta kan verka lite skumt, hoppas ingen tar illa upp. Det skall som sagt användas i ett konstnärligt syfte.

Link to comment
Dela på andra sajter

får man fråga vad som är tanken med "konstverket"? kommer mest att tänka på den där personen som klippte ut delar ur filmerna med pippi-långstrump, där barn visade sina trosor och gärna tillsammans med någon av "sjörövarna".

visst, jag frångår ämnet.

Tanken med konstverket är att skildra individualistkulturen. Verket skall stå på en utställning tillsammans med andra verk. Jag kan förstå om det kan vara svårt att se kopplingen mellan våldtäckt och individualistkultur och tänker inte försöka förklara det heller. Konstverket får tala för sig själv utifrån betraktarens ögon. Jag kan iaf understryka att konstverket inte på något sätt kommer att glorifiera våldtäckt, snarare tvärt om.

EDIT:

Åter till ämnet. Vet ni någon bra sida där man kan söka "ljud", behöver inte vara gratis!

Redigerat av Lithium
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag vet inte om du såg inlägget av en person som sökte riktigt bra rap-beats. Han presenterade sina erfarenheter och nämnde det du söker efter. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken med konstverket är att skildra individualistkulturen. Verket skall stå på en utställning tillsammans med andra verk. Jag kan förstå om det kan vara svårt att se kopplingen mellan våldtäckt och individualistkultur och tänker inte försöka förklara det heller. Konstverket får tala för sig själv utifrån betraktarens ögon. Jag kan iaf understryka att konstverket inte på något sätt kommer att glorifiera våldtäckt, snarare tvärt om.

EDIT:

Åter till ämnet. Vet ni någon bra sida där man kan söka "ljud", behöver inte vara gratis!

nej, jag har inga exempel på ljud som skulle passa ditt syfte. mitt tips är att du istället försöker "i sann konstnärlig anda" illustrera förövaren i sin handling.

vet dock inte om det säljer lika bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man är ju inte nån superhjälte heller, så det var ju knappast tal om att lämna tjejen, springa ifatt snubben och knocka honom.

Det är precis vad du är! Det är många som inte ens hade reagerat, utan gått därifrån i ren panik själva.

Jag har stor respekt för såna som du, behövs fler av din sort!

Vh Pierre

Link to comment
Dela på andra sajter

EuroDancer88 (oregistrerad)
Man är ju inte nån superhjälte heller, så det var ju knappast tal om att lämna tjejen, springa ifatt snubben och knocka honom.

Håller med Pesek där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag promenerade rakt in i ett våldtäktsförsök en natt för lite mer än 10 år sedan.

Den stackars tjejen skrek allt hon orkade. Det hann lyckligtvis inte gå särskilt långt innan jag hoppade fram.

Sjukt när man tänker på det nu... Jag jagade iväg killen och hjälpte tjejen hem. Jag borde ju naturligtvis

sett till att det blev polisanmält och att jag kunde vittna. Men det liksom föll bort mitt i hela den sjuka situationen.

Man är ju inte nån superhjälte heller, så det var ju knappast tal om att lämna tjejen, springa ifatt snubben och knocka honom.

Också off-topic... Sorry. Antar att ämnet inbjuder till det.

Men det är säkert ganska olika hur kvinnor reagerar i en sån situation.

Fruktansvärt att det kan påverka hur de blir bemötta, som Wonderboy skrev.

Jag hade nog slagit ner killen och åkt in för misshandel... om inte han slog ner mig... 😱

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...