Jump to content
Annons

Inlägg med påhopp från delad tråd


IDF

Recommended Posts

GuitarNilsson - är du helt jävla dum i huvet?

kan du inte kolla upp något själv??

vet du vad. det finns något som kallas internet..kolla upp det!!!

Redigerat av Olsberg
Inläggen kommer från tråden om dv247.com
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
GuitarNilsson - är du helt jävla dum i huvet?

kan du inte kolla upp något själv??

vet du vad. det finns något som kallas internet..kolla upp det!!!

Dum i huvet? Och det ska du uttala dig om din fula jävel?

Nu sjunker du till en flakmoppegubbes nivå igen herr Nilsson...

IDF kan nog miljoner gånger mer än du om musikproduktion och han frågar inte om varenda liten grej som du gör... han använder hjärnan...

Ska du inte fråga vad än hjärna är för nåt nu också?

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Dom har nu börjat att sälja direkt till slutkund eftersom musikaffärerna mer och mer börjar likna Rusta.

Bara utifall nu någon skulle tolka dig fel..

MRH:s tillhörande distributörer säljer INTE direkt till slutkund.

Bara så det är tydligt!

/Pär

Men Luthman, 4-sound, Musikbörsen under ledning av MRH är ju rena Jehovas.

Luthman är som Clas Ohlson. Jag menar dom riktiga distributörerna som Polteknik, Septon, Golden Age Music, Arva Trading, Intersonic, Standardaudio. Dom tänker lite längre än näsan räcker. Jag skulle aldrig tänka tanken att köpa nåt som kommer från Luthman Scandinavia... det är ju rena Kalle-Anka företaget...

Jam bojkottar såna där idiot-distributörer som Luthman.

Link to comment
Dela på andra sajter

GuitarNilsson - är du helt jävla dum i huvet?

kan du inte kolla upp något själv??

vet du vad. det finns något som kallas internet..kolla upp det!!!

Dum i huvet? Och det ska du uttala dig om din fula jävel?

Nu sjunker du till en flakmoppegubbes nivå igen herr Nilsson...

IDF kan nog miljoner gånger mer än du om musikproduktion och han frågar inte om varenda liten grej som du gör... han använder hjärnan...

Ska du inte fråga vad än hjärna är för nåt nu också?

Haha. Hur kommer det sig att det alltid är samma människor som hamnar i dessa diskussioner? Kan ni inte bara träffas på någon fotbollsplan och lära varandra en läxa. Sen är det finito!

Link to comment
Dela på andra sajter

GuitarNilsson - är du helt jävla dum i huvet?

kan du inte kolla upp något själv??

vet du vad. det finns något som kallas internet..kolla upp det!!!

Dum i huvet? Och det ska du uttala dig om din fula jävel?

Nu sjunker du till en flakmoppegubbes nivå igen herr Nilsson...

IDF kan nog miljoner gånger mer än du om musikproduktion och han frågar inte om varenda liten grej som du gör... han använder hjärnan...

Ska du inte fråga vad än hjärna är för nåt nu också?

Haha. Hur kommer det sig att det alltid är samma människor som hamnar i dessa diskussioner? Kan ni inte bara träffas på någon fotbollsplan och lära varandra en läxa. Sen är det finito!

Man kan ju verkligen fråga sig om det hör till god ton, att bara för att man eventuellt vet en massa om ljudproduktion har rätten att kalla någon "helt jävla dum i huvet"? Jag sjunker? Inte fan börjar jag kasta skit. Det här är ett internetforum där man ställer frågor och svarar. Om en person ställer en fråga, och som svar får höra att han är helt jävla dum i huvet och borde söka svaret på internet, ska jag då bara låtsas som om jag inte läst det? Tacka och buga eftersom jag blir tilltalad och hånad av den fantastiske teknikern IDF? Vilken otrolig ära va? Endast en käring svarar inte på sånt jävla skitsnack.

Det är ju helt tydligt att både IDF och Analfreak lider av några sorts komplex och behöver skryta om hur duktiga ni är. Vad har ni åstadkommit egentligen? En massa snack i teorin, i alla fall från Analfreak sida.

Och du Pesek skulle du inte svara på ett sånt här påhopp? I så fall är du en riktig kärring du med. Det vore intressant att höra vad ni andra tycker, ska man vackert stå med mössan i hand och bocka efter en sån kommentar som fetknoppen IDF häver ur sig? Jag skulle aldrig kalla honom fetknopp eller nåt annat om inte han gav sig på mig. Jag har inte haft nåt otalt med den skithögen förut.

Jag har sen jag började skriva här aldrig kallat nåt för en massa skit, men jag ger svar på allt kärringsladder jag får, och det sladdret har tills igår till 100% kommit från Analfreak, nu har han fått en till skitsnackare med sig.

Ni, Analfreak och IDF är ena riktiga nollor i mina ögon, byfånar som aldrig går utanför varken det här forumet eller ytterdörrn hemma.

Och angående att träffas på en fotbollsplan, kom gärna hit, jag är hemma hela dan.

än hjärna? Lär dig att stava, du som tycker du är så smart.

Vad tycker ni andra om allt skit Analogfreak skriver? Ett stort forum och typ en enda skit som sabbar stämningen.

Och jag är den enda som törs svara. Inte fan slutar jag skriva här bara för att det finns två skitsnackare som tror sig kunna allting.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guitar Nilsson: Det var helt onödigt av IDF och Analogfreak att vara så aggressiva, men de har rätt i sak. Det här är internet, man kan inte hålla på och fråga om saker som går på nolltid att ta reda på själv. Det tog mig cirka en minut att få reda på att MRH står för Music Retail Holding och är ett norskt företag som köpt upp ett flertal musikaffärer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guitar Nilsson: Det var helt onödigt av IDF och Analogfreak att vara så aggressiva, men de har rätt i sak. Det här är internet, man kan inte hålla på och fråga om saker som går på nolltid att ta reda på själv. Det tog mig cirka en minut att få reda på att MRH står för Music Retail Holding och är ett norskt företag som köpt upp ett flertal musikaffärer.

Oavsett så måste man väl få ställa frågor på ett diskutionsforum?

Annars faller väl hela konceptet ifall folk som inte vet nånting måste kolla upp allt själv.

Det är väl därför dom flesta är med här, för att diskutera om sina div. intressen inom området och ställa frågor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guitar Nilsson: Det var helt onödigt av IDF och Analogfreak att vara så aggressiva, men de har rätt i sak. Det här är internet, man kan inte hålla på och fråga om saker som går på nolltid att ta reda på själv. Det tog mig cirka en minut att få reda på att MRH står för Music Retail Holding och är ett norskt företag som köpt upp ett flertal musikaffärer.

Oavsett så måste man väl få ställa frågor på ett diskutionsforum?

Annars faller väl hela konceptet ifall folk som inte vet nånting måste kolla upp allt själv.

Det är väl därför dom flesta är med här, för att diskutera om sina div. intressen inom området och ställa frågor?

Visst är det så.

Link to comment
Dela på andra sajter

GuitarNilsson - är du helt jävla dum i huvet?

kan du inte kolla upp något själv??

vet du vad. det finns något som kallas internet..kolla upp det!!!

Dum i huvet? Och det ska du uttala dig om din fula jävel?

Nu sjunker du till en flakmoppegubbes nivå igen herr Nilsson...

IDF kan nog miljoner gånger mer än du om musikproduktion och han frågar inte om varenda liten grej som du gör... han använder hjärnan...

Ska du inte fråga vad än hjärna är för nåt nu också?

Haha. Hur kommer det sig att det alltid är samma människor som hamnar i dessa diskussioner? Kan ni inte bara träffas på någon fotbollsplan och lära varandra en läxa. Sen är det finito!

Man kan ju verkligen fråga sig om det hör till god ton, att bara för att man eventuellt vet en massa om ljudproduktion har rätten att kalla någon "helt jävla dum i huvet"? Jag sjunker? Inte fan börjar jag kasta skit. Det här är ett internetforum där man ställer frågor och svarar. Om en person ställer en fråga, och som svar får höra att han är helt jävla dum i huvet och borde söka svaret på internet, ska jag då bara låtsas som om jag inte läst det? Tacka och buga eftersom jag blir tilltalad och hånad av den fantastiske teknikern IDF? Vilken otrolig ära va? Endast en käring svarar inte på sånt jävla skitsnack.

Det är ju helt tydligt att både IDF och Analfreak lider av några sorts komplex och behöver skryta om hur duktiga ni är. Vad har ni åstadkommit egentligen? En massa snack i teorin, i alla fall från Analfreak sida.

Och du Pesek skulle du inte svara på ett sånt här påhopp? I så fall är du en riktig kärring du med. Det vore intressant att höra vad ni andra tycker, ska man vackert stå med mössan i hand och bocka efter en sån kommentar som fetknoppen IDF häver ur sig? Jag skulle aldrig kalla honom fetknopp eller nåt annat om inte han gav sig på mig. Jag har inte haft nåt otalt med den skithögen förut.

Jag har sen jag började skriva här aldrig kallat nåt för en massa skit, men jag ger svar på allt kärringsladder jag får, och det sladdret har tills igår till 100% kommit från Analfreak, nu har han fått en till skitsnackare med sig.

Ni, Analfreak och IDF är ena riktiga nollor i mina ögon, byfånar som aldrig går utanför varken det här forumet eller ytterdörrn hemma.

Och angående att träffas på en fotbollsplan, kom gärna hit, jag är hemma hela dan.

än hjärna? Lär dig att stava, du som tycker du är så smart.

Vad tycker ni andra om allt skit Analogfreak skriver? Ett stort forum och typ en enda skit som sabbar stämningen.

Och jag är den enda som törs svara. Inte fan slutar jag skriva här bara för att det finns två skitsnackare som tror sig kunna allting.

Jag håller med dig. Det var fruktansvärt onödigt av IDF att dra igång sådär och jag ser inget fel i att du ger tillbaka. Jag skulle dock inte göra det själv men det beror på att jag inte blir upprörd av det folk på internet säger. I mina ögon är ni kvitt nu eftersom han sade en sak till dig och du sade en sak till honom, och det var han som var knasig eftersom han började. Om han skulle ge igen på dig nu igen så skulle det vara han soim började igen eftersom ni nu är kvitt och då skulle fortfarande han vara knasig.

Ni som påpekar att IDF hade en poäng i att det var lätt att söka fram svaret: Det är här ett forum om musik och det är till för att ställa frågor. Inga frågor är för dumma. Tänk om vederbörande inte vet vad google är för något? Inte troligt, men tänkbart. Ska man få skit för det isåfall? Man kan ju enkelt förklara att det är lätt att söka fram istället för att dra fram otrevliga toner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker ni andra om allt skit Analogfreak skriver? Ett stort forum och typ en enda skit som sabbar stämningen.

Och jag är den enda som törs svara. Inte fan slutar jag skriva här bara för att det finns två skitsnackare som tror sig kunna allting.

Nä, man lär sig efter ett tag vilka det är som bara trollar (jag anklagar ingen specifik). Jag har lärt mig den hårda vägen, dvs. att jag har hamnat i diskussioner som bara blir blajj med vissa personer.

När man väl har lärt sig en gång så är det ganska lätt att senare bara skita i vad de skriver.

Tyvärr så är det så med alla internetforum där man får vara anonym. Där kommer alla troll fram. Tyvärr!

/Pär

Link to comment
Dela på andra sajter

GuitarNilsson - är du helt jävla dum i huvet?

kan du inte kolla upp något själv??

vet du vad. det finns något som kallas internet..kolla upp det!!!

Dum i huvet? Och det ska du uttala dig om din fula jävel?

IDF brukar vara hård mot de hårda o ännu hårdare mot de mjuka 🙂

En gång när jag sa att jag var nöjd med mina Event högtalare så förklarade han för mig att minsann ett par "Ica" högtalare var mycket bättre (kul när man betalat en hel hög med tusenlappar 🙁 )!

Har letat o letat men har ännu inte hittat dessa ICA högtalare ☺️🙂

(Snälla IDF inte en massa PM nu igen 🙂 )!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har nu börjat att sälja direkt till slutkund eftersom musikaffärerna mer och mer börjar likna Rusta.

Bara utifall nu någon skulle tolka dig fel..

MRH:s tillhörande distributörer säljer INTE direkt till slutkund.

Bara så det är tydligt!

/Pär

Men Luthman, 4-sound, Musikbörsen under ledning av MRH är ju rena Jehovas.

Luthman är som Clas Ohlson. Jag menar dom riktiga distributörerna som Polteknik, Septon, Golden Age Music, Arva Trading, Intersonic, Standardaudio. Dom tänker lite längre än näsan räcker. Jag skulle aldrig tänka tanken att köpa nåt som kommer från Luthman Scandinavia... det är ju rena Kalle-Anka företaget...

Jam bojkottar såna där idiot-distributörer som Luthman.

Men snälla börja inte med ditt jävla vendetta mot Luthman.

När du kommer med saklig information som gör dina angrepp befogade så kan vi ju starta en diskussion om saker men när du kallar ett seriöst och proffesionellt företag för Kalle Anka företag utan att beskriva varför så förlorar du din slagkraft och du framstår bara som patetisk.

Jag har iaf haft personlig kontakt med Luthman massor av gånger när jag jobbade i musikaffär och enligt mig är dom ett av det bästa företagen i branschen när det gäller kunskap och service.

Som sagt vore trevligt att ha en diskussion där du lägger fram fakta som befogar dina påhopp, det vore väl bra för Pär att veta vad det är som är så fel.

EDIT: och du pratar om JAM som en bra affär, det finns en anledning varför dom är portade från Roland och Yamaha och det är inte av det positiva slaget.

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Vad tycker ni andra om allt skit Analogfreak skriver? Ett stort forum och typ en enda skit som sabbar stämningen.

Och jag är den enda som törs svara. Inte fan slutar jag skriva här bara för att det finns två skitsnackare som tror sig kunna allting.

Nä, man lär sig efter ett tag vilka det är som bara trollar (jag anklagar ingen specifik). Jag har lärt mig den hårda vägen, dvs. att jag har hamnat i diskussioner som bara blir blajj med vissa personer.

När man väl har lärt sig en gång så är det ganska lätt att senare bara skita i vad de skriver.

Tyvärr så är det så med alla internetforum där man får vara anonym. Där kommer alla troll fram. Tyvärr!

/Pär

Jag är ju inte lika nojig som du och hoppar på slumpmässiga forummedlemmar och gissar att deras forumkonton ägs av en å samma person.

Du var helt bestämd på din punkt också. ☺️ Minns du att du till slut höll med mig i PC-frågan då du till slut medgav att det är konceptet man betalar för när man köper Frost?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Guitar Nilsson: Det var helt onödigt av IDF och Analogfreak att vara så aggressiva, men de har rätt i sak. Det här är internet, man kan inte hålla på och fråga om saker som går på nolltid att ta reda på själv. Det tog mig cirka en minut att få reda på att MRH står för Music Retail Holding och är ett norskt företag som köpt upp ett flertal musikaffärer.

Jag var inte aggressiv utan jag framförde bara min åsikt som jag står för. :rolleyes:

Varför kommer jag alltid att tänka på den lilla sagan jag skrev om lille Gottfrid när vissa blottar sin idioti?

Den frågan kommer jag aldrig att få svar på utan den lämnas åt fantasin... :rolleyes:

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Guitarnilsson - ursäkta mitt språk,var jävligt packad efter en flaska strohrom, men principen bakom mitt inlägg var väldigt befogat. det tar två sekunder att googla fram såna svar.

Huruvida jag är ful, tjock eller det andra du skrev kan du ta o PM:a mig om, så ska du minnsan få helkropppsbilder där jag är naken..

Link to comment
Dela på andra sajter

GuitarNilsson - är du helt jävla dum i huvet?

kan du inte kolla upp något själv??

vet du vad. det finns något som kallas internet..kolla upp det!!!

Dum i huvet? Och det ska du uttala dig om din fula jävel?

Nu sjunker du till en flakmoppegubbes nivå igen herr Nilsson...

IDF kan nog miljoner gånger mer än du om musikproduktion och han frågar inte om varenda liten grej som du gör... han använder hjärnan...

Ska du inte fråga vad än hjärna är för nåt nu också?

Haha. Hur kommer det sig att det alltid är samma människor som hamnar i dessa diskussioner? Kan ni inte bara träffas på någon fotbollsplan och lära varandra en läxa. Sen är det finito!

Man kan ju verkligen fråga sig om det hör till god ton, att bara för att man eventuellt vet en massa om ljudproduktion har rätten att kalla någon "helt jävla dum i huvet"? Jag sjunker? Inte fan börjar jag kasta skit. Det här är ett internetforum där man ställer frågor och svarar. Om en person ställer en fråga, och som svar får höra att han är helt jävla dum i huvet och borde söka svaret på internet, ska jag då bara låtsas som om jag inte läst det? Tacka och buga eftersom jag blir tilltalad och hånad av den fantastiske teknikern IDF? Vilken otrolig ära va? Endast en käring svarar inte på sånt jävla skitsnack.

Det är ju helt tydligt att både IDF och Analfreak lider av några sorts komplex och behöver skryta om hur duktiga ni är. Vad har ni åstadkommit egentligen? En massa snack i teorin, i alla fall från Analfreak sida.

Och du Pesek skulle du inte svara på ett sånt här påhopp? I så fall är du en riktig kärring du med. Det vore intressant att höra vad ni andra tycker, ska man vackert stå med mössan i hand och bocka efter en sån kommentar som fetknoppen IDF häver ur sig? Jag skulle aldrig kalla honom fetknopp eller nåt annat om inte han gav sig på mig. Jag har inte haft nåt otalt med den skithögen förut.

Jag har sen jag började skriva här aldrig kallat nåt för en massa skit, men jag ger svar på allt kärringsladder jag får, och det sladdret har tills igår till 100% kommit från Analfreak, nu har han fått en till skitsnackare med sig.

Ni, Analfreak och IDF är ena riktiga nollor i mina ögon, byfånar som aldrig går utanför varken det här forumet eller ytterdörrn hemma.

Och angående att träffas på en fotbollsplan, kom gärna hit, jag är hemma hela dan.

än hjärna? Lär dig att stava, du som tycker du är så smart.

Vad tycker ni andra om allt skit Analogfreak skriver? Ett stort forum och typ en enda skit som sabbar stämningen.

Och jag är den enda som törs svara. Inte fan slutar jag skriva här bara för att det finns två skitsnackare som tror sig kunna allting.

Alltså nu vet jag inte riktigt om du förstod mig, då du verkar tro att jag syftade enbart till dig. Innan du börjar kasta skit på mig, som faktiskt inte sagt något illa alls om varken dig eller någon annan, så ta reda på vad jag menar om du inte förstår mig.

Jag skrev PERSONER vilket innebär fler än en person. Och det är faktiskt av någon lustig anledning(som jag inte kan uttala mig om) samma personer som nästan(med betoning på nästan) alltid sitter och tjaffsar och försöker bräcka varandra med diverse ord, påhopp, veta bäst, osv.

Vilka det är behöver jag inte gå in på då det lätt kan tas reda på genom att söka lite på forumet och kolla trådar.

- Du bör tänka till lite innan du spyr galla mot mig. Att acceptera påhopp, nja det är väl inget man vill göra, men samtidigt är det inte så begåvat av dig att skriva "isf är du också en kärring" innan jag ens fått svara på din fråga.

- Min poäng är att det är för många som verka ta denna samlings plats för folk som älskar musik på för stort allvar. Nyttja tjänsten och använd den för vad den är. Det är knappt att man ens vill skriva någon ny tråd längre då man nästan säkert vet att man blir dumförklarad på en gång. Ni hänger upp er på petitesser och så fort något tas lite fel ska det bli krig.

Jag skiter ärligt talat i om du eller någon annan på detta forum tycker jag är totalt pantad, och helt värdelös på musik. Varför skulle jag bry mig? Ni känner mig inte, jag umgås inte med er privat vilket bara tyder på att ni antingen har dåligt självförtroende, är bittra, har komplex eller någon annan form av dysfunktionalitet.

- Och det är också min poäng, sluta ta denna plats på för stort allvar, det kommer nämligen alltid att finnas rötägg.

- Om någon skriver "pesek din tjocka padda, du luktar fis och ser ut som en kotlett" så säger det mer om den personen än om mig. Jag väljer då att inte ens bry mig eller att svara på det inlägget. Kommer jag må bättre av att försöka sänka mig till den nivån och ge igen med den typen av lågbegåvat språk? Nej, alltså väljer jag att inte bry mig.

Jag svarar dig nu bara för att du verkar vilja veta vad jag tycker(annars hade du väl inte frågat?). Så nu vet du. Men blanda inte in mig bland de som du kallar byfånar, och jag är inte en skitsnackare som Analogfreak fått med sig. Om du nu syftade på mig. Det du skrev kan lätt misstolkas.

Nu vet du iaf vart jag står *kram*

Link to comment
Dela på andra sajter

När man sjunker till en nivå med personangrepp så har man förlorat en diskution.

Så med andra ord tycker jag att alla personer i fråga har förlorat lite av sin värdighet.

Det är just det som är poängen! Du slog huvudet på spiken. Så fort man lämnar ämnet och inte kommer med konkret fakta har en diskussion övergått från just det till fördoms profilering. Det är många som inte förstår det tyvärr. Vi kommer alltid vara oense om saker och ting.

"Jag kanske inte är villig att slåss för det du tycker, men jag är villig att slåss för din rättighet att tycka det"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guitarnilsson - ursäkta mitt språk

Heder åt IDF

Huruvida jag är ful, tjock eller det andra du skrev kan du ta o PM:a mig om, så ska du minnsan få helkropppsbilder där jag är naken..

Gäller detta endast Guitarnilsson? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns du att du till slut höll med mig i PC-frågan då du till slut medgav att det är konceptet man betalar för när man köper Frost?

Haha, det var inte dig jag höll med iofs. Men jag håller absolut med dig om att du betalar för ett koncept när du köper Frost.

Men du formulerade det lite annorlunda om jag inte missminner mig 😄

Jag länkar till tråden så att folk som orkar bry sig varjefall kan bilda sin egen uppfattning om vår lilla tvist 😛

https://www.studio.se/index.php?showtopic...48&hl=frost

Jag är ju inte lika nojig som du och hoppar på slumpmässiga forummedlemmar och gissar att deras forumkonton ägs av en å samma person

Det har hänt en gång så det kan inte vara "slumpmässiga forummedlemmar" då det är plural.

Minns du vad jag gjorde när jag insåg att jag hade fel? 🙂

/Pär

Link to comment
Dela på andra sajter

Guitarnilsson - ursäkta mitt språk

Heder åt IDF

Huruvida jag är ful, tjock eller det andra du skrev kan du ta o PM:a mig om, så ska du minnsan få helkropppsbilder där jag är naken..

Gäller detta endast Guitarnilsson? 🙂

nakenbilder åt ALLA!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

nakenbilder åt ALLA!!!

Sweet! Grymt att du bad om ursäkt.

Jag tänkte faktist skriva något om att det var Lördagkväll och klockan va typ 3:30 efter 3 stängningen 🙂

Jag PM:ar om bilderna direkt 😛😄

/Pär

FYI fick jag inte komma in på krogen.. 😄

119s.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

FYI fick jag inte komma in på krogen.. 🙂

Haha! Kanske inte så konstigt om man sänker en flarra Strohrom 😛

för att recitera Beatles:

"its been a hard days night!!!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...