Jump to content
Annons

SÄMSTA (etablerade) liveakt genom tiderna


Aquiesce

Recommended Posts

[edit] Hammagrella driver effektivt tesen det var bättre förr? 😉

Vad säger du? Skulle aldrig falla mig in att driva en sån generell tes. Däremot är det väldigt många artister som INTE blir bättre och bättre när dom blir äldre. Dom når sin topp efter 2,3,4,5 plattor kanske....

Tyvärr har jag varit på alldeles för många konserter med gubbs som redan gjort sitt bästa och då blir det lite sorgligt nästan.

PS: Men att säga "det var bättre förr" vad betyder det, att Bill Haley är bäst? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Megadeth på Scaninavium under "Youthanasia"-turnén. De spelade som gudar men ljudteknikern, som vi stod bredvid, var hög som en julgran. Är det inte bedrövligt när man kan alla låtar och ändå inte kan urskilja vilken låt de spelar?

såg megadeth i Helsingfors under Youthanasiaturnen..fan vad dom var grymma tror de e den bästa konserten jag sett (hmm, Lamb på KB i malmö var ju oxo grymma iofs). Men antingen måste de varit svårt att fixa droger eller så höll ljudteknikern sig i skinnet, för de va grymmt!!

de sämsta, eller snarare de värsta upplevelserna är nog E-type som jag tro de eller ej blivit tvungen att se live 3 ggr..grrr..nåjaa, han hade ju hyfsade dansare man kunde vila ögonen på iafl

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg  Johnny Thunders en gång..................

Jag såg en bra Thunders spelning i Malmö i början på 80-talet,

Annars: En tråd i tråden - Konserter du sovit dig igenom:

Jag sov gott på Chick Corea, Olympen Lund. Utan att vara packad.... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget dåligt konsertminne eftersom jag bara väljer bra artister att gå på 😄

Däremot en annan fundering jag har: Programmet IDOL har jag en del bra sångare/sångerskor faktiskt, men det jag inte fattar är att Juryn (som ska vara proffs) hyllar samma j-v artister hela tiden även fast det låter falskt som saaaatan när dom sjunger. Jag fattar det inte.....är dom DÖVA eller "blundar" dom för falskheten och bara titta på hur snygga och hur mycket småflickorna skriker.

Sitter o äter frukost varje söndag och tittar på detta o det är samma sak varenda gång!!

Det är ju skrämmande att dessa jury-medlemmar är dom som tar fram många artister idag när dom egentligen inte lyssnar (eller inte kan lyssna). 😛

//Fredster

Link to comment
Dela på andra sajter

cardigans på liseberg för typ 5-6 år sen... undrar om den där nina växt upp på bårhus.. eller var det kanske bara så att hon en gång för alla ville visa världen att just HON är världens mest okarismatiska förgrundsfigur... ? 😮

Uruselt var det i alla fall.. och tråkigt.. och högt. usch... 🙂

Den konserten såg jag också Kan tilläggas att jag köpt plattan (gran turismo) och tyckte den var grym. Efter halva konserten var jag så uttråkad att jag gick.

Konserter på Liseberg brukar inte vara någon höjdare.

//Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Den främsta anledningen till jag inte gillar en konsert är oftast ljudet! Går alla ljudtekniker på syra, eller vad?!?

Endel etablerade tekniker går på uppiggande droger, visst, men annars så hade dom sovit hela konserten...

Men det är en kille som brukar gå på våra spelningar.

Varje gång spelningen börjar så går han fram till högtalarna och kör in huvudet i bashögtalaren, och varje gång efter giget kommer han till oss och klagar över att det var för mycket bas...

-Lika kul varje gång, att han aldrig lär sig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Type O Negative på circus 2001 (tror jag) under deras World Comeing Down turne.

Hela bandet är bakfulla och griniga. Josh går av scenen 3 gånger för att spy.

Hela konserten var en total plåga.

Förbandet CoalChamber var däremot jävligt guld.

/N

Link to comment
Dela på andra sajter

broder daniel är fan det sämsta jag sätt live! att ett så pass etablerat band har en sångare som sjunger falskt!

Det är väl iofs nästan deras grej...

Men jag håller med. Inte verkar de va särskilt duktiga musiker heller... Nog bland de tristaste konserter jag varit på när jag tänker efter.

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

broder daniel är fan det sämsta jag sätt live! att ett så pass etablerat band har en sångare som sjunger falskt!

EN sångare!!??? ALLA som rört ett instrument eller mikrofon som tillhört Broder Daniel får akut o-gehör och insjuknar snabbt i något som låter som en målbrottsröst körd genom djävulens auto-un-tuner on stereoids! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

broder daniel är fan det sämsta jag sätt live! att ett så pass etablerat band har en sångare som sjunger falskt!

Det är väl iofs nästan deras grej...

Men jag håller med. Inte verkar de va särskilt duktiga musiker heller... Nog bland de tristaste konserter jag varit på när jag tänker efter.

Det ÄR deras grej. Att sedan Hellström hoppade av och gjorde sologrej gjorde inte saken bättre då det blev fler som spridde samma hemska sång. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oasis skulle nog vara min kandidat. Att dom lyckades fullfölja en hel turné med Noel Gallagher som en av gitarristerna är ofattbart. Den mannen har ju erkänt att han inte kunde fler än ett dussin akord när han skrev Definitely Maybe. Att han sen knarkade samtidigt och drack kopiösa mängder alkohol under turnén kan inte förbättrat det hela.

Redigerat av Bumpy Rhodes
Link to comment
Dela på andra sajter

JAAA...jag såg jhonny thunders på måndagsbörsen....han var så väck av knark att han varken kunde stå sjunga eller spela....måste nog tagit priset...

Sen håkan hellström....efter att ha hört första skivan var jag väldigt negativ...men sen såg jag en konsert i på tv'n och förstog att det låg en massa tanke och arbete bakom att låta så....och att det fungerar.. 🙂

Redigerat av tryff
Link to comment
Dela på andra sajter

Oasis skulle nog vara min kandidat. Att dom lyckades fullfölja en hel turné med Noel Gallagher som en av gitarristerna är ofattbart. Den mannen har ju erkänt att han inte kunde fler än ett dussin akord när han skrev Definitely Maybe. Att han sen knarkade samtidigt och drack kopiösa mängder alkohol under turnén kan inte förbättrat det hela.

Sångaren Liam var (är) ju minst lika vild... Har ju sett vissa live-videos där båda är totalpackade och är på gränsen att sl ner varandra 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Jag såg Johnny Thunders en gång..................

Hans uppträdanden kunde tydligen variera en hel del i kvalité.

Har enhel del bootlegs me honnom (lr hadde iaf...nu e bara en mindre del kvar) o har ett antal DVD'er me live inspelningar o tja...endel e urusla uppträdanden men endel é riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ?! Vilken gammal tråd, kul läsning 🙂

Ja, jag vet inte. Sett och hört så mycket dynga att jag kommer inte på vilket som är värst. Men jag babysatt åt Takidas tekniker för nån helg sen. Och det lät fan hysteriskt dåligt. Mer klaffsande otajtare band har jag inte hört på länge. Visst Håkan Hellström är ju värre med sin adhd-hönsgård. MEN Takida ska ändå vara ett tajt band, musiken bygger, och går ut på det. Och publiken svalde skiten med hull & hår. Men vadå. det är ju där Takida har sin publik, inte en sur gubbkuk som jag. 🙂

Edit: håkan hellström heter inte håkan hellberg

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Sclagerlärarinnan.

Hon har fortfarande inte lyckats sjunga sin enda låt med ens en mikrometers inlevelse. Människan är som en fisk med gitarr och sjunger illa dessutom.

Jag fattar att tittarnas sympati och tant-next-door funkade en eller två gånger i melodifestivalen och nån vecka till i pressen och visst kan man kanske sälja ett album (gratis marknadsföring / det bor många på landsbydgen) men hur tänker dom som bokar henne till allsången, ett halvår senare? Hon är slut som artist och kommer överleva endast som anekdot i Bjärnum eller var hon nu kommer ifrån. Tack och hej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Concretes som nämndes precis i början av tråden är nog mitt spontana svar också... dom gör ju fin musik, särskilt sjunger Victoria Bergsman ju mer eller mindre underbart... men det var verkligen kollossalt dåligt. Att man spelar lugn och försiktig musik är ingen ursäkt för att göra ett skittråkigt framförande... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt sämsta minne, och verkligen i särklass sämsta upplevelse live är Indochine på konserthuset i Göteborg för typ 250år sedan....

Helt oengagerade musiker, konstant rundgång och så j-a dåligt ljud så att det var pinsamt!

De spelade fel, fick börja om låtar och var allmänt förvirrade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...