Jump to content
Annons

Inom vilka genrer gör/spelar du musik? (2009/2010 års upplaga)


Björn Olsberg

Musikstilar  

108 röster

  1. 1. Inom vilka genrer gör/spelar du musik?

    • Pop
      53
    • Rock
      57
    • Metall/Hårdrock
      38
    • Punk
      16
    • Disco/House
      23
    • Trance/Hardcore
      16
    • Techno/IDM
      6
    • Jungle/Drum'n'Bass
      4
    • Folkmusik/Country
      20
    • Dansband/Schlager
      8
    • Hiphop/Rap
      13
    • Reggae
      7
    • Jazz/Avantgarde
      15
    • Soul/Blues/R&B
      23
    • Klassisk
      12
    • Musikal/Filmmusik
      21
    • Övrigt (Chill, Elektroakustiskt mm)
      31


Recommended Posts

På kort tid har det kommit några enkäter där det frågas om vilken genre man gör musik inom. De båda enkäterna hade lite olika inriktning, så jag tog mig friheten att kasta dem och ta det bästa ur dem båda.

Alltså, inom vilken genre gör du musik? Alla sub-genrer är inte med, men det är i ett försök att ändå hålla alternativen så få som det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, jag håller ju mest på med elektronisk dödsmetall så... näfanken, fel... jag kryssade i folkmusik/country som huvudsakliga syssla. Donar även med annan musik och ska i mars spela in en skiva med Isländsk pop/jazz-sångerska och en av årets svenska grammisvinnare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyllde nyligen i en liknande enkät på pratabas.se och konstaterade att jag nyligen spelat en del r'n'b, så det fick bli Pop/Rock/Soul/Blues/R&B. Egentligen minus blues, eftersom det säkert var tjugo år sedan jag drog en blues senast.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag spelar hardcore. Men har ingen aning om vad trance är...

hade nog satt hardcore med punk om det är den hardcore jag känner till som menas.

hardcore hamnar ju ofta mellan punk och hård rock, närmare ena eller andra hållet.

kolla punkfestivaltråden så finns det länkar till lite hardcore bla. new york HC och Lite Straght edge HC.

jag valde rock och punk, gör ibland lite 60-tals RnB men det är väl vailade sångerskor som är RnB nyförtiden och inte Yardbirds, Pretty Things och Rolling Stones. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar hardcore. Men har ingen aning om vad trance är...

hade nog satt hardcore med punk om det är den hardcore jag känner till som menas.

hardcore hamnar ju ofta mellan punk och hård rock, närmare ena eller andra hållet.

kolla punkfestivaltråden så finns det länkar till lite hardcore bla. new york HC och Lite Straght edge HC.

jag valde rock och punk, gör ibland lite 60-tals RnB men det är väl vailade sångerskor som är RnB nyförtiden och inte Yardbirds, Pretty Things och Rolling Stones. 🙂

det finns ju två genrer som heter hardcore... kollain happy hardcore som är europeisk snabb hård dansmusik..

själv sysslar jag mkt med stonerrock och dubstep nuförtiden!

jag mixar även mkt hiphop

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
maart (oregistrerad)

jag jobbar mest inom afro-genren, d.v.s. improvisationsbaserad musik (de flesta olika genrer inom jazz, såsom blues, bebop, hardbop, latin, funk, fusion o.s.v.) men även mer beatbaserat som hiphop eller lite rockigare. Tycker det är kul att blanda och ta influenser från olika genrer helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...