Jump to content
Annons

preamp för sång


musicpanda88

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)

Skillnaden mellan DieHard och dig Nilsson är stor. Det här säger inte jag för att vara elak med någon. DieHard har nog tillräckligt med kompetens och erfarenhet plus vältränade öron för att själv höra vad som låter bra eller dåligt medan du Nilsson väljer att behålla en Behringerprodukt bara för att du sett den i en professionell studio och då börjar du genast tycka om den. Du Nilsson har ingen egen uppfattning om bra eller dåliga grejer utan du läser bara vad andra tycker och rättar dina åsikter efter det.

Jag vill att du Nilsson ber DieHard om ursäkt för dina fula ord...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skillnaden mellan DieHard och dig Nilsson är stor. Det här säger inte jag för att vara elak med någon. DieHard har nog tillräckligt med kompetens och erfarenhet plus vältränade öron för att själv höra vad som låter bra eller dåligt medan du Nilsson väljer att behålla en Behringerprodukt bara för att du sett den i en professionell studio och då börjar du genast tycka om den. Du Nilsson har ingen egen uppfattning om bra eller dåliga grejer utan du läser bara vad andra tycker och rättar dina åsikter efter det.

Jag vill att du Nilsson ber DieHard om ursäkt för dina fula ord...

Och det är du rätt person att örja om? Om han är den mest kunniga studiokillen här och jag den som vet minst, ger det honom rätt att skriva att jag vill briljera och att jag sitter och runkar eller vad fan han nu skrev. Det är ju han som på detta sätt vill briljera med att han kan så jävla mycket. Jag har aldrig briljerat med att jag kan en massa. Behringern kan nog försiktigt använd vara bra, i alla fall sexbandskompressorn. Resten av effekterna går att stänga av. Jag vet att P4 Gävleborg använde den som en sorts master till allt de sände under en längre tid.

Försök fatta att jag är en fattig person som inte har råd med dyra grejer. Be om ursäkt? Haha, det kan väl du Analogfreak göra för allt skit du skrivit och alla nybörjare du kallat idioter för att de frågat om det finns en billig men bra mikrofon.

Blir man kallad typ idiot och runkare utan att ha jävlats med nån är man väl en jävla fuckin kärring om nöjer sig med det utan att svara?

Om bara de som vet bäst skulle ha rätt att göra inlägg skulle ju forumet dö efter nån vecka. Urlöjligt. Skit Fuck Haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag kan inte tolka DieHards inlägg som att han menar att du sitter och runkar. Jag tolkar det som att han menar att många läser om svindyra grejer i tester och tror att de blir bättre producenter för att de köper dom dyraste grejerna.

Det bästa är att använda sina egna öron för att jämföra produkter inom en rimlig budget för att hitta nåt som funkar. Men som nybörjare kan det vara svårt att veta vad man ska lyssna efter då man ännu inte har ett tränat öra. Då blir det så att man tycker som "alla andra" för att vinna position. Då vill man helt plötsligt ha Genelec därför att allt annat är ju skit om man ska följa studiostandarden. Man vill helt plötsligt ha en billig Neumann framför en Röde eftersom det är status att ha ett dyrt fabrikat.

Musikbranchen blir mer och mer konservativ

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte tolka DieHards inlägg som att han menar att du sitter och runkar. Jag tolkar det som att han menar att många läser om svindyra grejer i tester och tror att de blir bättre producenter för att de köper dom dyraste grejerna.

Det bästa är att använda sina egna öron för att jämföra produkter inom en rimlig budget för att hitta nåt som funkar. Men som nybörjare kan det vara svårt att veta vad man ska lyssna efter då man ännu inte har ett tränat öra. Då blir det så att man tycker som "alla andra" för att vinna position. Då vill man helt plötsligt ha Genelec därför att allt annat är ju skit om man ska följa studiostandarden. Man vill helt plötsligt ha en billig Neumann framför en Röde eftersom det är status att ha ett dyrt fabrikat.

Musikbranchen blir mer och mer konservativ

Det är ju mig denne kunnige och trevlige diehard citerar fast jag aldrig påstått att man kan bli en mixare i världsklass bara man har massor av dyra tillbehör? Den som läst mina inlägg här vet att jag alltid tänkt tvärtom, jag vill bara använda enkla kompressorer och lite reverb. Få mickar, enkla medel. Jag har läst på nätet hur mycket som helst om mickpreampar och de flesta skriver att de billigare preamparna och ljudkorten är ungefär likvärdiga.

Jag minns hur signaturen Analogfreak skrev nåt spydigt om att det var den och den preampen som gällde. En snabb googling visade att preampen kostade 24000 spänn typ. Du sitter och anklagar mig att komma med sånt snack, fullständigt taget ur luften, eller ur dina egena inlägg kanske, läs varenda inlägg jag gjort i den tråden så ser vem som helst att jag aldrig skriver såna töntinlägg. Det sköter andra. Jag har inget behov alls att hävda mig inom studioteknik, jag vet inte mycket och har alltid även poängterat det faktumet. Analogfreak har däremot gång på gång i spydig ton berättat hur mycket han vet.

Är det nåt jag verkligen retar mig på är det äldre skithögar som ska dryga sig och/eller driva med ungdomar som tex är nya på en arbetsplats, de som gör det brukar jag säga åt att dem att de är just skithögar som kan ge sig på nån annan i stället för ungdomar som tycker det är jobbigt ändå att vara ny utan sån skit. Själv gör jag aldrig sånt. Att uppmuntra nybörjare på tex ett musikinstrument tycker jag däremot är väldigt kul.

Jag skiter i det här, men ni kan väl ge fan i att skriva skit om mig. Eller gör hur fan ni vill. Det är ändå jag som är läckrast, det är väl det ni retar er på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag skiter i det här, men ni kan väl ge fan i att skriva skit om mig. Eller gör hur fan ni vill. Det är ändå jag som är läckrast, det är väl det ni retar er på. 🙂

Ja vad svarar man på det där då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara flika in här att jag använder en Behringer-preamp för 600 kr och ingen har någonsin klagat på hur det låter. :rolleyes: Och som jag brukar säga (brukar och brukar..): är man tillräckligt bra på att skriva låtar/sjunga/whatever så blir man förr eller senare upptäckt och får spela in i proffsstudion ändå.

Kul tråd det här btw, massa runk och sånt!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Måste bara flika in här att jag använder en Behringer-preamp för 600 kr och ingen har någonsin klagat på hur det låter. :rolleyes: Och som jag brukar säga (brukar och brukar..): är man tillräckligt bra på att skriva låtar/sjunga/whatever så blir man förr eller senare upptäckt och får spela in i proffsstudion ändå.

Kul tråd det här btw, massa runk och sånt!

Håller med... välkommen till Götet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara flika in här att jag använder en Behringer-preamp för 600 kr och ingen har någonsin klagat på hur det låter. :rolleyes: Och som jag brukar säga (brukar och brukar..): är man tillräckligt bra på att skriva låtar/sjunga/whatever så blir man förr eller senare upptäckt och får spela in i proffsstudion ändå.

Kul tråd det här btw, massa runk och sånt!

Håller med... välkommen till Götet.

Mina Behringer Shark preampar kostade 500 kr. Och de har faktiskt inbringat mig en del fint klirr i kassan. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

En polare till mig spelar in gitarr med två Focusrite preamps. De kostar runt 3000:- styck tror jag.

Han fåren otrolig skillnad i ljudet mot sitt ljudkort. Han EQ'ar aldrig och det låter asbra.

Jag blir helt knäckt varje gång jag hör hans inspelningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan bra nivå här grabbar!

Ta alla dessa diskussioner via PM istället så slipper den här numera avslutade tråden fyllas med massa skit.

Med vänliga tillrättavisningar Micke

Vaddå, ska vi andra inte få ta del av denna ordväxling? Och gå miste om denna högklassiga underhållning? 😆

Fight, fight, fight!!!! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan bra nivå här grabbar!

Ta alla dessa diskussioner via PM istället så slipper den här numera avslutade tråden fyllas med massa skit.

Med vänliga tillrättavisningar Micke

Vaddå, ska vi andra inte få ta del av denna ordväxling? Och gå miste om denna högklassiga underhållning? 😛

Fight, fight, fight!!!! 😏

+1 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...