Fidden Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 (redigerat) Ărade forumkamrater. Nu Ă€r det dags att plocka fram sina pastellfĂ€rgade scenklĂ€der och sitt mest pĂ„klistrade leende. Det Ă€r dags för en DANSBANDSFESTIVAL Regler: - Spela in en dansbandslĂ„t, seriös eller parodi spelar ingen roll. - Max 2 bidrag per anvĂ€ndare - LĂ„ten fĂ„r vara max 3 minuter - LĂ„ten ska vara nyproducerad för festivalen - LĂ„ten skickas i mp3 format, 192kbps, till Dansband@crumble-zone.com senast 1:a februari, kl. 24:00. DĂ€refter röstar vi som vanligt. - Mp3-filen ska vara taggad med lĂ„tnamn och eventuellt ett pĂ„hittat dansbandsnamn, men vem som ligger bakom lĂ„ten fĂ„r inte tydligt framgĂ„. UPPDATERING! (2009-01-16) Det har glĂ€djande nog inkommit en anonym donation till stöd för festivalen, vilket gör att vi har en VINST att slĂ„ss om denna gĂ„ng! (förutom den stora Ă€ran att fĂ„ anordna nĂ€sta festival) Vinnaren av omröstningen fĂ„r en "home license" av REAPER, vĂ€rde $50! Detta innebĂ€r ocksĂ„ att deadlinen flyttas fram en vecka till 1:a februari, för att nya intressenter ska hinna göra klart sina bidrag. Missa nu inte denna sĂ€llsynta chans att faktiskt TJĂNA nĂ„gonting pĂ„ din talang! (eller tjĂ€na Ă€nnu mer, om du nu redan Ă€r professionell) Redigerat 16 januari 2009 av Fidden
JonasW Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Regler:- Spela in en dansbandslĂ„t, seriös eller parodi spelar ingen roll. - Max 2 bidrag per anvĂ€ndare - LĂ„ten fĂ„r vara max 3 minuter - LĂ„ten ska vara nyproducerad för festivalen - LĂ„ten skickas i mp3 format, 192kbps, till Dansband@crumble-zone.com senast 25:e januari, kl. 24:00. DĂ€refter röstar vi som vanligt. - Mp3-filen ska vara taggad med lĂ„tnamn och ett pĂ„hittat dansbandsnamn, men vem som ligger bakom lĂ„ten fĂ„r inte tydligt framgĂ„. - Bifoga bandfoto i full mundering. SĂ„ skulle det nog stĂ„ đČ
Lundin Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Lite festlig kuriosa om bilden.. min farbror spelade trummor i Garvis men vet inte om det var före eller efter bilden.. troligtvis före för jag minns aldrig att han hade sĂ„ndĂ€r glassig utstyrsel nĂ€r de lirade ihop đČ
laxlaxlax Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 NÄgra tillÀgg/Àndringsförslag till reglerna? Spikas annars under dagen (17:e dec). Tycker alla bidrag borde skickas in tillsammans med en snajdig bild!
DivineCo Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Max 3 minuter kan verkligen ifrÄgasÀttas. SÄ vitt jag vet brukar vÀll dansbandslÄtar strÀcka sig en bit lÀngre Àn punkformatet dÄ det gÀller under 3 minuter.
Rabieshund Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Max 3 minuter kan verkligen ifrĂ„gasĂ€ttas. SĂ„ vitt jag vet brukar vĂ€ll dansbandslĂ„tar strĂ€cka sig en bit lĂ€ngre Ă€n punkformatet dĂ„ det gĂ€ller under 3 minuter. Fast ingen vill nog höra en dansbandslĂ„t som Ă€r lĂ€ngre Ă€n 3 minuter.. inte jag iaf.. đ
Carl Cadello Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Hmm... đ Kul att det Ă€r dansbandsfestival, vilket jag ivrigt hejat pĂ„. Jag satte mig ned i gĂ„r kvĂ€ll (gissade pĂ„ att det skulle bli dansband) och försökte plocka fram nĂ„got som skulle kunna gĂ„. MEN, hur jag Ă€n gör sĂ„ blir det en parodi. Ska bli kul att se om nĂ„gon verkligen kan fĂ„ till en riktig dansbandslĂ„t UTAN att det blir en överdriven parodi. Problemet Ă€r kanske att dansbandslĂ„tar ofta Ă€r rena parodier. TyP: http://www.youtube.com/watch?v=iqESKD5gy7s...feature=related Undrar hur det hĂ€r ska gĂ„ đ
flabb Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Skoj, kommer nog vara med, i en eller annan form.
GĂ€st Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Hmm... đ Kul att det Ă€r dansbandsfestival, vilket jag ivrigt hejat pĂ„. Jag satte mig ned i gĂ„r kvĂ€ll (gissade pĂ„ att det skulle bli dansband) och försökte plocka fram nĂ„got som skulle kunna gĂ„. MEN, hur jag Ă€n gör sĂ„ blir det en parodi. Ska bli kul att se om nĂ„gon verkligen kan fĂ„ till en riktig dansbandslĂ„t UTAN att det blir en överdriven parodi. Problemet Ă€r kanske att dansbandslĂ„tar ofta Ă€r rena parodier. TyP: http://www.youtube.com/watch?v=iqESKD5gy7s...feature=related Undrar hur det hĂ€r ska gĂ„ đź đ Lasse Stefans Ă€r vĂ€l helt ok, men bruden till höger vart nog aningen missplacerad... :S Black Jack Ă€r ju ocksĂ„ bra, iallafall Inget stoppar oss nu. Men nĂ„got som jag har svĂ„rt att ta stĂ€llning till huruvida jag gillar eller ej Ă€r den hĂ€r videon: Helt okej dansbandslĂ„t men videon gör den sĂ„ otroligt töntig! Mvh. Robin
sixties Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 (redigerat) black jacks inget stoppar oss nu Àr en av mina favoriter! kolla Àven filmen black jack, den som missat den, kul och inspirerande. en av collin nutleys bÀsta. Chinox- paugarna vill ha alkohol Schytts- ajajaj (det bultar o de bankar) 70-tals klassiker! Paul paljett: Guenerina Thore callmars orkester- han med mustachen Kolla upp skivan : kvart i 2 dansen, finns nÄgra smakprov att lyssna pÄ hÀr. LÄtar pÄ skivan Mustaschen - Thore Callmars Orkester HÀng me pÄ party - Humlor Och Bin TÀnk att va lektyrfotograf - Paul Dennis Du blir nog aldrig fröken Sverige - Lennart Grahn Hasta la vista - Schytts Balla singoalla - Paul Paljett Starke Arvid - Ola, Frukt Och Flingor Lita inte pÄ tjejer - MÄllbergarna Susanna i badet - SÀwes Sidovagnsmotorcykel - Eldorados Limon limonero - Mats Olin HÀr finns det jobb för vitaminer - Sten Nilsson Na-na-na - Schytts JassÄ du man ska bli farsa - Paul Dennis Min jojo - Jigs Mig fÄngar ingen brud - Ricky Bruch MÄndag tisdag - Tommy Ferms Partaj-aj-aj - Nick Borgen & Scandinavians RÀkna med hesa Fredrik - Thore Skogman Redigerat 17 december 2008 av sixties
slejnard Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Hehe. Kan bli kul detta. Hoppas kunna va med. Sixties: Riktig nostalgi med Schytts- Det bultar Ä det bankar. Hade en skiva med dom som barn dÀr de var klÀdda som BlÄvitt (IFK Göteborg)
johahl Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Droppa en massa lÀnkar med dansbandslÄtar sÄ man kan lyssna in sig vad som Àr dansband.
Wernborg Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Haha. Det Àr ju MusiklÀrar-Olle nederst till vÀnster pÄ bilden.
Valle Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 AlltsĂ„, jag tror fan i mig att jag ska delta! đ Bara för att jĂ€vlas med DieHard, ska jag det...
Overkill Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Den hĂ€r lĂ€ckerbiten har vi hemma (farfar lĂ€ngst ner till vĂ€nster): http://images.tradera.com/036/72549036_1.jpg đ Har ett par LP-skivor med, fĂ„r se om man kan rippa och bjuda pĂ„ en svensk variant av "Pretty Belinda". Fin musik! Ska bli grymt kul att höra lĂ„tarna i alla fall. đ
Valle Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Max 3 minuter kan verkligen ifrÄgasÀttas. SÄ vitt jag vet brukar vÀll dansbandslÄtar strÀcka sig en bit lÀngre Àn punkformatet dÄ det gÀller under 3 minuter. Checkade en av mina goa Vikingarna-plattor, BÀsta Kramgoa LÄtarna (2CD) [2004], och kunde konstatera att genomsnittslÄten varade i 185,16 sekunder. SÄ nog kan vi sÀga att 3 minuter Àr en skÀlig "dansbandsmusiktid".
Fidden Postat 17 december 2008 TrĂ„dstartare Postat 17 december 2008 Och fĂ„r man inte in saxofonsolot inom tidsramen, sĂ„ kommer ingen skjutas om lĂ„ten Ă€r 3:30 đ eller.. det beror iofs pĂ„ hur dĂ„lig lĂ„ten Ă€r.
slejnard Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 Jag Ă€r igĂ„ng med texten đ Skönt med kravlösa banala texter...
fenton Postat 17 december 2008 Postat 17 december 2008 (redigerat) Kan inte lÄta bli att posta denna lÀnk: www.myspace.com/karlozsvanggang Jag och nÄgra vÀnners sidoprojekt, mest för det goda nöjets skull. Vi kallar det nyskapande dansbandsmusik! LÄten Mörners VÀg Àr ganska lÄng, men innehÄller en del överraskningar om ni orkar lyssna igenom hela.. kanske gömmer det sig en Ingmar Nordströms-klassiker nÄgonstans? =) Redigerat 17 december 2008 av fenton
trancer Postat 18 december 2008 Postat 18 december 2008 SPikas REGLERNA eller Àr det sista anmÀlningsdag den 17e dec? Mvh /Perrra
Valle Postat 18 december 2008 Postat 18 december 2008 SPikas REGLERNA eller Àr det sista anmÀlningsdag den 17e dec? if(anmÀlningsdag == samma_dag_som_utannonsering) { check_marknadsföringsteknik(); }
Fidden Postat 18 december 2008 TrĂ„dstartare Postat 18 december 2008 SPikas REGLERNA eller Ă€r det sista anmĂ€lningsdag den 17e dec? Mvh /Perrra Gick det verkligen missförstĂ„? Ok, nu har jag spikat reglerna iallafall, gömde göra det igĂ„rkvĂ€ll đ NĂ„gon anmĂ€lan Ă€r inte nödvĂ€ndig.
Tracer Postat 18 december 2008 Postat 18 december 2008 Hahaha, grymt med en dansbandsfestival! StÀmmer ju vÀl in i tiden med SVT's satsning i och med "Dansbanskampen".. Nu Àr bara frÄgan hur man ska gÄ till vÀga.. Seriös eller ploj.. Smörigt lÀr det ju bli iallafall..
sixties Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 lite dansbands parodier av 2 proggband: Rekyl- ramla in i trallen Röda kapellet: Bingo Flamingo och lite riktiga dansband, ofta Ă€r det texterna som Ă€r det roligaste med dansbanden!: Larz kristerz: Eva (strippan frĂ„n trosa) Larz kristerz: lycka till med nĂ€sta kille Jigs: min jojo Brogrens- balladen om den kĂ„te chilenaren Brogrens- vi har vad i Ăja (kul video ocksĂ„!)
flabb Postat 20 december 2008 Postat 20 december 2008 Hahaha, grymt med en dansbandsfestival! StĂ€mmer ju vĂ€l in i tiden med SVT's satsning i och med "Dansbanskampen".. Nu Ă€r bara frĂ„gan hur man ska gĂ„ till vĂ€ga.. Seriös eller ploj.. Smörigt lĂ€r det ju bli iallafall.. đ Försök vara seriös sĂ„ fĂ„r vi bedöma? đ
Ozzian Postat 21 december 2008 Postat 21 december 2008 Ha ha Ă€ven om mina lĂ„tar inte gĂ„r hem sĂ„ brukar mina tĂ€vlingstemaförslag gĂ„ hem i alla fall. Alltid nĂ„got. Lika bra att man bara fĂ„r ha 2 lĂ„tar med den hĂ€r gĂ„ngen... He he fick en kĂ€nnsla att det var en regel skriven speciellt till mig đ FĂ„r klura lite pĂ„ det hĂ€r i jul...
JonasW Postat 23 december 2008 Postat 23 december 2008 SĂ„ var man igĂ„ng, har redan börjat skissa pĂ„ tvĂ„ lĂ„tar đ Det hĂ€r var ju skitkul, man kanske skulle satsa pĂ„ en karriĂ€r đ
Fidden Postat 23 december 2008 TrĂ„dstartare Postat 23 december 2008 SĂ„ var man igĂ„ng, har redan börjat skissa pĂ„ tvĂ„ lĂ„tar đDet hĂ€r var ju skitkul, man kanske skulle satsa pĂ„ en karriĂ€r jag funderar ocksĂ„ pĂ„ att satsa pĂ„ en karriĂ€r... ska bara komma pĂ„ vilken đ
Carl Cadello Postat 23 december 2008 Postat 23 december 2008 SĂ„ var man igĂ„ng, har redan börjat skissa pĂ„ tvĂ„ lĂ„tar đDet hĂ€r var ju skitkul, man kanske skulle satsa pĂ„ en karriĂ€r jag funderar ocksĂ„ pĂ„ att satsa pĂ„ en karriĂ€r... ska bara komma pĂ„ vilken đ Som min morfar sa (nĂ€r jag 20 Ă„r gammal sa: "Morfar, jag vet inte vad jag ska bli nĂ€r jag blir stor"): "Jag Ă€r 75, och jag vet inte vad jag ska bli nĂ€r jag blir stor" đ
Ozzian Postat 27 december 2008 Postat 27 december 2008 SĂ„ var man igĂ„ng, har redan börjat skissa pĂ„ tvĂ„ lĂ„tar đDet hĂ€r var ju skitkul, man kanske skulle satsa pĂ„ en karriĂ€r đ ha ha! OvĂ€ntat att du skulle ha fallenhet för dansband! Jag börjar nog med det hĂ€r senare...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.