Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ärade forumkamrater. Nu Ă€r det dags att plocka fram sina pastellfĂ€rgade scenklĂ€der och sitt mest pĂ„klistrade leende. Det Ă€r dags för en DANSBANDSFESTIVAL

dansband_1148772362.jpg

Regler:

- Spela in en dansbandslÄt, seriös eller parodi spelar ingen roll.

- Max 2 bidrag per anvÀndare

- LÄten fÄr vara max 3 minuter

- LÄten ska vara nyproducerad för festivalen

- LÄten skickas i mp3 format, 192kbps, till Dansband@crumble-zone.com senast 1:a februari, kl. 24:00. DÀrefter röstar vi som vanligt.

- Mp3-filen ska vara taggad med lÄtnamn och eventuellt ett pÄhittat dansbandsnamn, men vem som ligger bakom lÄten fÄr inte tydligt framgÄ.

UPPDATERING! (2009-01-16)

Det har glÀdjande nog inkommit en anonym donation till stöd för festivalen, vilket gör att vi har en VINST att slÄss om denna gÄng! (förutom den stora Àran att fÄ anordna nÀsta festival)

Vinnaren av omröstningen fÄr en "home license" av REAPER, vÀrde $50!

Detta innebÀr ocksÄ att deadlinen flyttas fram en vecka till 1:a februari, för att nya intressenter ska hinna göra klart sina bidrag.

Missa nu inte denna sĂ€llsynta chans att faktiskt TJÄNA nĂ„gonting pĂ„ din talang! (eller tjĂ€na Ă€nnu mer, om du nu redan Ă€r professionell)

Redigerat av Fidden
Annons
Postat
Regler:

- Spela in en dansbandslÄt, seriös eller parodi spelar ingen roll.

- Max 2 bidrag per anvÀndare

- LÄten fÄr vara max 3 minuter

- LÄten ska vara nyproducerad för festivalen

- LÄten skickas i mp3 format, 192kbps, till Dansband@crumble-zone.com senast 25:e januari, kl. 24:00. DÀrefter röstar vi som vanligt.

- Mp3-filen ska vara taggad med lÄtnamn och ett pÄhittat dansbandsnamn, men vem som ligger bakom lÄten fÄr inte tydligt framgÄ.

- Bifoga bandfoto i full mundering.

SĂ„ skulle det nog stĂ„ đŸ˜Č

Postat

Lite festlig kuriosa om bilden.. min farbror spelade trummor i Garvis men vet inte om det var före eller efter bilden.. troligtvis före för jag minns aldrig att han hade sĂ„ndĂ€r glassig utstyrsel nĂ€r de lirade ihop đŸ˜Č

Postat
NÄgra tillÀgg/Àndringsförslag till reglerna? Spikas annars under dagen (17:e dec).

Tycker alla bidrag borde skickas in tillsammans med en snajdig bild!

Postat

Max 3 minuter kan verkligen ifrÄgasÀttas. SÄ vitt jag vet brukar vÀll dansbandslÄtar strÀcka sig en bit lÀngre Àn punkformatet dÄ det gÀller under 3 minuter.

Postat
Max 3 minuter kan verkligen ifrÄgasÀttas. SÄ vitt jag vet brukar vÀll dansbandslÄtar strÀcka sig en bit lÀngre Àn punkformatet dÄ det gÀller under 3 minuter.

Fast ingen vill nog höra en dansbandslĂ„t som Ă€r lĂ€ngre Ă€n 3 minuter.. inte jag iaf.. 😐

Postat

Hmm... 😐

Kul att det Àr dansbandsfestival, vilket jag ivrigt hejat pÄ.

Jag satte mig ned i gÄr kvÀll (gissade pÄ att det skulle bli dansband) och försökte plocka fram nÄgot som skulle kunna gÄ. MEN, hur jag Àn gör sÄ blir det en parodi.

Ska bli kul att se om nÄgon verkligen kan fÄ till en riktig dansbandslÄt UTAN att det blir en överdriven parodi.

Problemet Àr kanske att dansbandslÄtar ofta Àr rena parodier. TyP:

http://www.youtube.com/watch?v=iqESKD5gy7s...feature=related

Undrar hur det hĂ€r ska gĂ„ 😛

Postat
Hmm... 🙂

Kul att det Àr dansbandsfestival, vilket jag ivrigt hejat pÄ.

Jag satte mig ned i gÄr kvÀll (gissade pÄ att det skulle bli dansband) och försökte plocka fram nÄgot som skulle kunna gÄ. MEN, hur jag Àn gör sÄ blir det en parodi.

Ska bli kul att se om nÄgon verkligen kan fÄ till en riktig dansbandslÄt UTAN att det blir en överdriven parodi.

Problemet Àr kanske att dansbandslÄtar ofta Àr rena parodier. TyP:

http://www.youtube.com/watch?v=iqESKD5gy7s...feature=related

Undrar hur det hĂ€r ska gĂ„ 😼

🙂

Lasse Stefans Àr vÀl helt ok, men bruden till höger vart nog aningen missplacerad... :S

Black Jack Àr ju ocksÄ bra, iallafall Inget stoppar oss nu.

Men nÄgot som jag har svÄrt att ta stÀllning till huruvida jag gillar eller ej Àr den hÀr videon:

Helt okej dansbandslÄt men videon gör den sÄ otroligt töntig!

Mvh. Robin

Postat (redigerat)

black jacks inget stoppar oss nu Àr en av mina favoriter! kolla Àven filmen black jack, den som missat den, kul och inspirerande. en av collin nutleys bÀsta.

Chinox- paugarna vill ha alkohol

Schytts- ajajaj (det bultar o de bankar) 70-tals klassiker!

Paul paljett: Guenerina

Thore callmars orkester- han med mustachen

Kolla upp skivan : kvart i 2 dansen, finns nÄgra smakprov att lyssna pÄ hÀr.

LÄtar pÄ skivan

Mustaschen - Thore Callmars Orkester

HÀng me pÄ party - Humlor Och Bin

TĂ€nk att va lektyrfotograf - Paul Dennis

Du blir nog aldrig fröken Sverige - Lennart Grahn

Hasta la vista - Schytts

Balla singoalla - Paul Paljett

Starke Arvid - Ola, Frukt Och Flingor

Lita inte pÄ tjejer - MÄllbergarna

Susanna i badet - SĂ€wes

Sidovagnsmotorcykel - Eldorados

Limon limonero - Mats Olin

HÀr finns det jobb för vitaminer - Sten Nilsson

Na-na-na - Schytts

JassÄ du man ska bli farsa - Paul Dennis

Min jojo - Jigs

Mig fÄngar ingen brud - Ricky Bruch

MÄndag tisdag - Tommy Ferms

Partaj-aj-aj - Nick Borgen & Scandinavians

RĂ€kna med hesa Fredrik - Thore Skogman

Redigerat av sixties
Postat

Checkade en av mina goa Vikingarna-plattor, BÀsta Kramgoa LÄtarna (2CD) [2004], och kunde konstatera att genomsnittslÄten varade i 185,16 sekunder. SÄ nog kan vi sÀga att 3 minuter Àr en skÀlig "dansbandsmusiktid".

Postat

Och fĂ„r man inte in saxofonsolot inom tidsramen, sĂ„ kommer ingen skjutas om lĂ„ten Ă€r 3:30 🙁

eller.. det beror iofs pÄ hur dÄlig lÄten Àr.

Postat (redigerat)

Kan inte lÄta bli att posta denna lÀnk:

www.myspace.com/karlozsvanggang

Jag och nÄgra vÀnners sidoprojekt, mest för det goda nöjets skull. Vi kallar det nyskapande dansbandsmusik!

LÄten Mörners VÀg Àr ganska lÄng, men innehÄller en del överraskningar om ni orkar lyssna igenom hela.. kanske gömmer det sig en Ingmar Nordströms-klassiker nÄgonstans? =)

Redigerat av fenton
Postat
SPikas REGLERNA eller Àr det sista anmÀlningsdag den 17e dec?

if(anmÀlningsdag == samma_dag_som_utannonsering)
{
check_marknadsföringsteknik();
}

Postat
SPikas REGLERNA eller Àr det sista anmÀlningsdag den 17e dec?

Mvh

/Perrra

Gick det verkligen missförstĂ„? Ok, nu har jag spikat reglerna iallafall, gömde göra det igĂ„rkvĂ€ll 😛

NÄgon anmÀlan Àr inte nödvÀndig.

Postat

Hahaha, grymt med en dansbandsfestival! StÀmmer ju vÀl in i tiden med SVT's satsning i och med "Dansbanskampen"..

Nu Àr bara frÄgan hur man ska gÄ till vÀga.. Seriös eller ploj.. Smörigt lÀr det ju bli iallafall.. :rolleyes:

Postat
Hahaha, grymt med en dansbandsfestival! StÀmmer ju vÀl in i tiden med SVT's satsning i och med "Dansbanskampen"..

Nu Ă€r bara frĂ„gan hur man ska gĂ„ till vĂ€ga.. Seriös eller ploj.. Smörigt lĂ€r det ju bli iallafall.. 😄

Försök vara seriös sĂ„ fĂ„r vi bedöma? 😛

Postat

Ha ha Ă€ven om mina lĂ„tar inte gĂ„r hem sĂ„ brukar mina tĂ€vlingstemaförslag gĂ„ hem i alla fall. Alltid nĂ„got. Lika bra att man bara fĂ„r ha 2 lĂ„tar med den hĂ€r gĂ„ngen... He he fick en kĂ€nnsla att det var en regel skriven speciellt till mig 😄

FÄr klura lite pÄ det hÀr i jul...

Postat

SĂ„ var man igĂ„ng, har redan börjat skissa pĂ„ tvĂ„ lĂ„tar 🙂

Det hĂ€r var ju skitkul, man kanske skulle satsa pĂ„ en karriĂ€r 🙂

Postat
SĂ„ var man igĂ„ng, har redan börjat skissa pĂ„ tvĂ„ lĂ„tar 😄

Det hÀr var ju skitkul, man kanske skulle satsa pÄ en karriÀr :rolleyes:

jag funderar ocksĂ„ pĂ„ att satsa pĂ„ en karriĂ€r... ska bara komma pĂ„ vilken 😄

Postat
SĂ„ var man igĂ„ng, har redan börjat skissa pĂ„ tvĂ„ lĂ„tar 😄

Det hÀr var ju skitkul, man kanske skulle satsa pÄ en karriÀr :rolleyes:

jag funderar ocksĂ„ pĂ„ att satsa pĂ„ en karriĂ€r... ska bara komma pĂ„ vilken 😄

Som min morfar sa (nĂ€r jag 20 Ă„r gammal sa: "Morfar, jag vet inte vad jag ska bli nĂ€r jag blir stor"): "Jag Ă€r 75, och jag vet inte vad jag ska bli nĂ€r jag blir stor" 😄

Postat
SĂ„ var man igĂ„ng, har redan börjat skissa pĂ„ tvĂ„ lĂ„tar 🙂

Det hĂ€r var ju skitkul, man kanske skulle satsa pĂ„ en karriĂ€r 😕

ha ha! OvÀntat att du skulle ha fallenhet för dansband!

Jag börjar nog med det hÀr senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.