Jump to content
Annons

Korg K-Series


rainydays

Recommended Posts

Eftersom tangenterna på min MIDI-klav tappar anslagskänsligheten en efter en så tänkte jag köpa en ny och med lite fler tangenter.

Mina tankar föll direkt på Korg K49 som jag tidigare testat och gillat, dessutom har den precis rätt utformning för mig.

Men nu verkar det inte som den säljs någonstans längre. Men på Korgs hemsida så visar de ingenting om att den skulle vara tagen ur produktion. K61 och K61P kan jag hitta på några få ställen, men inte de mindre modellerna.

Någon som vet vad som hänt med serien? Kanske någon vet vart man kan köpa K49 inom europa fortfarande?

Här är Korgs produktsida: http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_n...p;category_id=8

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Annars ska CME- U var riktigt bra, mer rattar och pads på den också....

Anslagskänsligheten ska också vara väldigt bra...

Det är just en massa rattar och pads jag inte vill ha. Utan jag är ute efter en så kompakt klav som möjligt, men med ett par programmerbara knappar/rattar. Så K-Series är perfekt för mig.

Annars gillar jag CMEs klavar.

Men tack för länken! Återstår att se om de verkligen har den också. Priset var ju ingen höjdare, men går det inte att hitta billigare så får jag väl överväga det (har ganska tight budget just nu).

I värsta fall får jag väl köpa en CME M-Key eller M-Audio Keyrig49 även om de inte riktigt har vad jag söker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korg slutade tillverka K25/49/61 pga för höga omkostnader vilket inte gjorde det lönsamt att sälja dem för de priserna längre, med bibehållen kvalitet. Dock finns det nog några kvar lite varstans i landet om man letar runt lite.

Tack för infon! Märklig att de inte skrivit något på produktsidan.

Jag har hittat ett par stycken begagnade nu. Tror jag ska satsa på att försöka dra hem en av dem i första hand.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

CME M-KEY är nu nästan snarlik Korg K fast med ännu mindre knappar. Den har fått bra recensioner med av bla studio om jag minns rätt. Bliig med

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

CME M-KEY är nu nästan snarlik Korg K fast med ännu mindre knappar. Den har fått bra recensioner med av bla studio om jag minns rätt. Bliig med

Yep. Som jag skrev ovan får det bli en sån eller en keyrig49 i annat fall. Det jag inte gillar med M-KEY är joysticken som är ganska kass, men å andra sidan har den trevligare klaviatur än keyrig i mitt tycke.

Kanske dumt att vara kräsen när det gäller budgetprylar, men jag kan inte låta bli 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...