Jump to content
Annons

Har ni nå bra tips på bra trum refills?


Neosus

Recommended Posts

Annons

grejen med reason drum kits och dfh är ju att de är designade för att programmeras i sequencer eller spelas på keyboard eller liknande... Men ska man ha naturtrogna kits så varför inte.. För ska de programmeras i redrum så tappar de ju en del av poängen (å ja som älskar redrum.. 😉)

Själv har jag en fallenhet för de refills som innehåller en massa olika trummor, med bara en sampling av varje så jag slipper sitta å ha ångest över vilken av de 15 olika samplingarna av just en viss trumma jag ska använda.. det är ju jobbigt nog att slänga ihop ett kit som passar.. ibland kan valmöjligheterna vara lite handikappande, tycker jag... Men då måste jag ju erkänna att det inte finns några bra såna refills så vitt jag vet (men det bryr jag mig inte om! Jag vägrar bli modern!! 😄)..

//Smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Peff 15 - u_gene kit (från www.peff.com) är ett gratismåste!!

Really fanstastic set of Drum Samples courtesy of John Herndon. These are the same samples and more that went into the u_gene mod, but the samples in the Reason Archive are the unadulterated stereo samples. Go out and buy one of his albums to thank him :-)

Redigerat av Wiseman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hmm....har köpt mig "Reason Drum kits" nu och de låter ju helt ok. Men jag tycker allt att de är alldeles för låga, volymmässigt. Klena, om du så vill. Om man jämför med övriga instrument från Reasons orginalsamplingar så är det ju som en liten myra som piper. Det man får göra är att höja mastern på samplern till max, och sedan även volymen på mixerkanalen. Men då blir ju mixningen i övrigt helt skruvad....Jag blir så trött...

Är det något jag har missat? Jag vill ju inte vara tvungen att köra den genom en massa livsutsugande filer bara för att man ska höra skiten 😉

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...