Jump to content
Annons

Ändra ordning på inserts


gumpbert

Recommended Posts

Gaaah, blir snart galen. Kan man på något vis ändra ordning på inserts i Logic 8? Förbannat irriterande att trixa med en massa olika effekter, bara för att komma på att det nog skulle kunna låta kul med Vintage Warmer eller något först i kedjan och vara tvungen att ta bort alla effekter och lägga dit dem i rätt ordning igen och fixa med inställningar...

Redigerat av gumpbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Visst kan du det. Håll in command knappen och klicka på den insert du vill flytta så förvandlas pekaren till en hand. Sen är det bra dra o släppa där du vill ha den. Släpper du den på en annan insert så byter dessa plats. Funkar finfint att flytta från en kanal till en annan oxå om du står i mixerläget. Med command knappen så syftar jag på äpplet/kringlan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan du det. Håll in command knappen och klicka på den insert du vill flytta så förvandlas pekaren till en hand. Sen är det bra dra o släppa där du vill ha den. Släpper du den på en annan insert så byter dessa plats. Funkar finfint att flytta från en kanal till en annan oxå om du står i mixerläget. Med command knappen så syftar jag på äpplet/kringlan.

Aha! Många tack för hjälpen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I C O N (oregistrerad)
det här var faktiskt en stor anledning till att jag gick över till logic från cubase 3. helt hemskt att det inte funkar där.

Sitter med Cubase4 på Pc i studion och har precis börjat bekanta mig med Logic hemma... Börjar mer och mer undra varför vi sitter med Cubase och Pc nere i studion!?!?? Min kompanjon blir förmodligen svår att övertyga då han förmodligen tycker att en Mac blir lite för dyrt i dagsläget... Tyckte Cubase var betydligt rörigare till en början än vad Logic är, känns riktigt kul att jobba i...

Link to comment
Dela på andra sajter

det här var faktiskt en stor anledning till att jag gick över till logic från cubase 3. helt hemskt att det inte funkar där.

Sitter med Cubase4 på Pc i studion och har precis börjat bekanta mig med Logic hemma... Börjar mer och mer undra varför vi sitter med Cubase och Pc nere i studion!?!?? Min kompanjon blir förmodligen svår att övertyga då han förmodligen tycker att en Mac blir lite för dyrt i dagsläget... Tyckte Cubase var betydligt rörigare till en början än vad Logic är, känns riktigt kul att jobba i...

Visa honom bara en mac med tex Apogee Ensamble interface så faller han direkt 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

det här var faktiskt en stor anledning till att jag gick över till logic från cubase 3. helt hemskt att det inte funkar där.

Sitter med Cubase4 på Pc i studion och har precis börjat bekanta mig med Logic hemma... Börjar mer och mer undra varför vi sitter med Cubase och Pc nere i studion!?!?? Min kompanjon blir förmodligen svår att övertyga då han förmodligen tycker att en Mac blir lite för dyrt i dagsläget... Tyckte Cubase var betydligt rörigare till en början än vad Logic är, känns riktigt kul att jobba i...

Då kanske du ska bekanta dig lite med Cubase 4 på jobbet också..eller fikar du bara 😛 Nej då, men bara så att allt är i sin ordning.. Funkar numera utmärkt i Cubase också.

Link to comment
Dela på andra sajter

det här var faktiskt en stor anledning till att jag gick över till logic från cubase 3. helt hemskt att det inte funkar där.

Sitter med Cubase4 på Pc i studion och har precis börjat bekanta mig med Logic hemma... Börjar mer och mer undra varför vi sitter med Cubase och Pc nere i studion!?!?? Min kompanjon blir förmodligen svår att övertyga då han förmodligen tycker att en Mac blir lite för dyrt i dagsläget... Tyckte Cubase var betydligt rörigare till en början än vad Logic är, känns riktigt kul att jobba i...

Visa honom bara en mac med tex Apogee Ensamble interface så faller han direkt ☺️

Det beror på hur mycket discofjolla han är. Det marknadsförs som ett kompetent ljudkort, men är egentligen en extremt välljudande och platt discokula... Det är iofs svårt att inte älska den. Mer disco åt folket! 😛

post-18370-1223668025_thumb.jpg

Redigerat av gumpbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...