Jump to content
Annons

NEXUS2 är släppt!


linuskarlsson

Recommended Posts

Den 6 Augusti släpptes uppföljaren till succen från reFX, NEXUS2. Här är några av nyheterna:

- Expansion Dance Vol. 2 följer med.

- Tre "skins" följer med kostnadsfritt

- Oscillatorerna kan slås av och på separat.

- Volym och pan-kontroll för varje oscillator

Läs mer här: http://refx.com/?page=products/nexus/new

Redigerat av Munkie
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det var nog på tiden att de uppdatera den, folk är ju rätt så trötta på nexus vid det här laget.

Lyssnat igenom demon på dance 2 och det ända bra ljudet var pianot tycker jag.

Gillade alla ljud på dance 2 och speciellt på dance 3

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får hoppas att den är svårcrackad, så att inte allt för många kan ta del av ljuden 😉 De lät riktigt bra 🙂

Haha ja, den första var ju inte så svår att komma över. Läste på reFX hemsida att man behövde någon modul av något slag för att få den att funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får hoppas att den är svårcrackad, så att inte allt för många kan ta del av ljuden 😉 De lät riktigt bra 😄

Ja, fast $350...hmmm..då är det nog mest proffsen som köper den ändå. Förresten är det väl mest proffs som har tillgång till "Marknaden" så eventuella olagliga versioner är väl inte så intressanta, eller?

Fast hittar jag pengarna på trottoaren kanske jag köper ett exemplar. Jag har ju redan Cubasedonglen så jag behöver inte köpa en sådan, i alla fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får hoppas att den är svårcrackad, så att inte allt för många kan ta del av ljuden 😉 De lät riktigt bra 😄

Ja, fast $350...hmmm..då är det nog mest proffsen som köper den ändå. Förresten är det väl mest proffs som har tillgång till "Marknaden" så eventuella olagliga versioner är väl inte så intressanta, eller?

Fast hittar jag pengarna på trottoaren kanske jag köper ett exemplar. Jag har ju redan Cubasedonglen så jag behöver inte köpa en sådan, i alla fall...

Jag tror nog att proffsen ratar nexus, om de inte har hårdvara så finns det ju många vst synthar låter bättre (men det beror ju på vem som sitter bakom spakarna och rattar synthen).

$350 skulle jag inte betala för den när man kan köpa z3ta+ för $99 🙂 Eller Rapture för $199.

Ju mer folk som använder nexus, ju mer lik blir väll allas låtar till sist?

Om det ändå är ett unikt ljud man letar efter, så tror jag knappast att nexus är en vidare bra lösning.

Link to comment
Dela på andra sajter

[quote name='Munkie' post='759450' date='2008-08-09,

Jag tror nog att proffsen ratar nexus, om de inte har hårdvara så finns det ju många vst synthar låter bättre (men det beror ju på vem som sitter bakom spakarna och rattar synthen).

$350 skulle jag inte betala för den när man kan köpa z3ta+ för $99 😉 Eller Rapture för $199.

Ju mer folk som använder nexus, ju mer lik blir väll allas låtar till sist?

Om det ändå är ett unikt ljud man letar efter, så tror jag knappast att nexus är en vidare bra lösning.

Ja, det har du säkert rätt i. Att det är samma ljud på många låtar beror annars mest på musikernas fel. En synt kan göra otroligt mycket mer än vad man normalt fattar eller bryr sig om att förstå. Nästan alla kör bara presets som om syntarna bara bestod av snabbvalsknappar och inte gick att styra. Hade musiker intresserat sig lite mer för sina instrument istället bara för att sukta efter nya hela tiden, hade låtarna kanske varit mer varierade.

Fast nåt fel på ljuden är det säkert när man kan bli trött på dem så fort. Ljuden är nog för konstiga. En violin har vi inte tröttnat på ens efter många hundra år. När en synt inte ens håller ett år eller två bara på grund av ljuden är det kanske dags att börja tänka mer på att utveckla sin förmåga att komponera istället för att bara matcha najsa sounds.

Vänta bara till "alla" skaffar Ominsphere, där ett enda ljud kan vara en hel musikalisk fras. Det går ju inte att använda på många plattor. Till och med jag hatar ju Roland D-50 Tribal Sound fast jag väl inte ens var född när den synten kom. Fortfarande hör man ju massa gamla låtar med de där tjutande låtsaspanflöjterna. Usch.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Dom har inte nämnt det någonstans men ska Nexus 1 ägare kunna uppgradera till ett lägre eller inget pris?

Jao, halva priset typ.

Funderar på att beställa fast är inte helt säker, är sugen på Celemony Melodyne 2 också. Jobbigt att vara tvungen att välja.

Någon som testat Nexus2 och kan säga ifall uppdateringarna är värda priset?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...