Jump to content
Annons

Avslutad: Röstning i studiofestival 22, reggae!


Fidden

Recommended Posts

Så kommer då Västerås juryns beslut:

1. Reggae styler: Börjar ok, kul sång men sen blir det dunk techno (?) vilket inte är nått jag gillar så det blir inga poäng.

2. Inhale. Skön röst, tänker lite på Bad Brains och Bob marley. Riktigt Bra sång och Låt.

3.Jah provides. Dub (tror jag) låter ok men blir lite jobbig i längden.

4. Solen lyser: kul text och ok låt- Monica Zetterlund möter snook.

5. Summerriddim-08: Ingen sång vilket funkar om Blåset kör en melodi, här blir det lite enformigt. annars helt ok

6. Kämpa på: lite grötigt ljud men en skön blandning av ska och rock, låten kunde varit längre med lite variationer i kompet. helt ok.

7. Mandela: Lite ska är aldrig fel, en låt som svänger och man blir glad av.

8. I wonder. låter bra men sången låter grötig och instängd.

9.Gör det själv. bra låt med fyndig och akuell text.

10. festival reggae: vet inte riktigt vad man ska kalla denna musik. låter mer indien och bollywood än Jamaica.

11. is this the way. väldigt lite ska känsla och texten blir jävligt tjatig. tänker på en engelsk tjej trio som haft flera hits under senare år.

12. Stuck in babylon. Bob Marley lever! detta är riktigt bra, framför allt sång och kör (versen fick mig att tänka lite på frankie goes to hollywood:the power of love)

13.du är så himmla rar. Calypso men en låt som svänger som msn blir glad av.

poängen blir som följer:

6 p till nr. 12 stuck in babylon. i mina begränsade reggae kunskaper är bob marley verkligen reggae och detta var likt.

4 p tll nr. 7 Mandela

2 p till nr 2 inhale

1 p till Du är så himmla rar.

9. gör det själv hammnade precis utanför poäng plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

1. Reggea Styler

"Pratskriket" i början hörde jag inte riktigt vad som s.a.s., kanske inte viktigt, tyckte mindre om rösten, påminde lite lätt om Dr Bombay iofs 🙂

F.ö. börjar kompet lovande men går över i nåt annat än reggae tycker jag, det lilla

jag kan om ämnet. Det är nåt brus i bakgrunden som nog skall vara så men jag tycker det stör lite, f.ö. bra teknogung. Kunde fått nåt pris för bra mix av 2 stilar.

2.Inhale

Gillar sången (även om den ligger lite för nära kanske) och börjar mkt lovande, låter klart reggae som jag känner till det. Kanske skulle vart en stämma eller 2 på refrängen? Basen ligger snett i mina öron, stör lite.

3. Jah provides the bread

Kul början, svänger bra och låter reggae. Halvfärdig dock utan sång tycker jag (det som är är mest bakgrundsljud). Bra med lite guror på sluttampen. Med lite dub/sång så hade det blivit starka poäng.

4. Solen lyser skönt

För hög sång i mitt tycke, låten hackar lite, kanske skall vara så. Lite enformig, kanske skall vara så 🙂

5. SummerRiddim 08

Låter bra, kompet klar men fattas något, sång tror jag? Lite enformig.

6. Kämpar på

Skön fart på denna, lite klen sång. Ska-punk-progg?

7. Mandela

Låter lite proffsigt, fyndig o bra text, gillas. Jag räknade inte ordet "dela" men många gånger sas det, låten blir dock inte tråkig utan svänger bra, schysst slut.

8. I wonder

Bästa reggaesoundet i början hittills i mitt tycke. Sången mindre bra mixad, ja om det är tänkt att man *inte* skall höra texten, fast jag gissar soundet var det viktiga här? Lite för starkt "I wonder" emellanåt, i min alurar iaf.

Skön melodi. Schysst bryt efter 2 minuter.

9. Gör det själv

Fyndig text om GDS, kanske ett år för sent dock 🙂 Bra producerat men kanske skulle satsat lite mer på mixningen, lite mkt sss-ljud och lite knaster här o var,

kanske skall vara så? Sången på refrängen påminner om Electric Banana Band. Skönt blåssolo. Låten kanske lite seg. Schysst skruvdragarljud.

10. Festival reggae

Go start, mycket sköna ljud. En modert ljudande reggae, kanske lite för modern i denna tävling, även denna skulle ligga bra till i en "mixed"-festival. Lite jobbigt i längden med alla ljud, saknar sång, nog meningen det inte skall vara det 🙂

11. Is this the way

Medryckande komp, låter bra, inte så mycket reggae kanske. Enformig. Passar nog skitbra på dansgolvet på discot.

12. Stuck in Babylon

Nu låter det reggae igen, schysst trumpet (+lite "tainted love" synth?) i början, gött. Skön sång, stämsång också, gillas. För mkt de-esser på sången? Bra melodi och text, en refräng som fastnar. Schysst gurasolo. Pallplacering. Lite seg låt kanske och lite instängt ljud plus lite tunt slut.

13. Du är så himla rar

Reggae on speed. Kul låt, vinner gör-en-glad-tävlingen strax före Mandela. Bra sjunget, lite Di Leva. Bra text och stämsång gillas fast stämman lite klen 😉

Skönt solo på konstigt instrument? och sen en galen höjning i bästa melodifestivalmane'r. Visslingsslutet a la Saltkråkan-goes-to-Jamaica.

Vet inte om det är reggae, nån slags 'ska' kanske?

Tack alla för låtarna, poängfördelning, svårt, men okej då:

* Nr 7 - Mandela, 6 poäng

* Nr 12 - Stuck in Babylon 4 poäng

* Nr 8 - I wonder 2 poäng

* Nr 6 - Kämpar på 1 poäng

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

1 poäng:

Mandela

Trots ledig känsla i låten är alla instrumenten snortajta, vilket jag själv brukar ha problem med 😲. Sången och blåset är bra men ljudet på virveln är lite tråkigt. Låten känns barnslig och rolig, minus är att låten förlorar sitt sväng efter några genomlyssningar.

2 poäng:

Inhale

Jag tycker att sången är bra men det enda jag kan komma på med den som låter reggae är uttalen på ordet "you" låter mer som "ya" (eller Jah?). Bas-spelet påminner om 70-talets root och det är ett bra gung i låten. Sången hade kunnat legat längre bak i mixen då den nu ligger rätt i ansiktet och det får låten att tappa lite av den softa känslan 😑 .

4 poäng:

I Wonder

Som de flesta tidigare påpekat så skulle texten ha framträdit lite bättre. Snygg bluesig refräng med fina melodier på blåsinstrumenten. Plus för att sången låter jävligt lik Leadbelly 😄. Slutet var däremot lite tamt.

6 poäng:

Stuck in babylon

Först och främst: RIKTIGT BRA SÅNG!! Körerna är också grymma, likaså reverben som får låten att kännas riktigt soft. Basen hade kunnat skruvas upp lite till och disten på solot känns lite för modern i mitt tycke. Trots dessa detaljer står Stuck in babylon som överlägsen vinnare av de sex poängen.

Marginalen mellan Inhale och I Wonder är hårfin i min mening, jag hade gärna gett båda låtarna en 4:a och Stuck in babylon en 10:a 🙂

Jag tycker att alla som tävlade var jätteduktiga, heder åt er!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det min tur. Först lite kommentarer om det ena och det andra.

Jag har läst igenom allas kommentarer och betygssättning hittills och ömsom blivit irriterad för att en del har uppvisat sådan okunnighet och ömsom reflekterat och hamnat i nya tankebanor därför att en del, enligt mitt tycke, har uttryckt riktigt kloka saker.

Nån skrev att han tyckte att de flesta bidragen var ska. Det kan jag inte hålla med om. Tre av bidragen skulle kunna kategoriseras som ska men det är också allt och det gör ingen majoritet.

Tolkningen av begreppet "roots" tycks vara oerhört subjektivt. För mig betyder det den reggae som framfördes av Bobban, Jimmy Cliff, Culture, Burning Spear, Peter Tosh m fl på 70/80-talet. För andra tycks det betyda nåt annat. Personligen tycker jag mig inte kunna finna något helt igenom "rootsigt" här. De bidragen som kommer närmast är "Inhale" och "Stuck in Baylon" fast båda bidragen har tydliga poptendenser i melodier, stick mm vilket då skulle placera dem i kategorin "popreggae".

Detta är ett skällsord för många men inte för mig. Jag anser att en hel del bra popreggae har producerats. "Aswad" gjorde en del bra på sin tid och

"Red red Wine" av UB40 är en klassiker. Alla håller inte med mig om detta men jag står för min åsikt.

Sedan talar Fredrik Mikaelsson om att man måste smutsa till produktionen lite för att det ska låta mer reggae. Jag och han har en ständigt pågående diskussion om detta där jag inte helt håller med honom. Själv så föredrar jag ett "renare" sound än Fredrik och ska jag då "rättfärdiga" denna min åsikt så vill jag gärna referera till Producentparet Sly & Robbie som gjorde många produktioner som var nästan kliniska ibland.

Mina första reggaeerfarenheter kom med Bobban på det sena 70-talet men det som har präglat mitt öra är väldigt mycket sådana band som "Steel Pulse", "Aswad" och liknande och om man lyssnar på deras sound så är det ganska "rent" och tight. Jag får ofta kritik för att mina produktioner är sådana men jag hävdar att det är mer en fråga om vad som råkar vara modernt just nu än huruvuda det är "äkta".

Vad gäller mitt eget bidrag i den här tävlingen så har jag testat att vara lite mer "slarvig" den här gången. Inga quantiseringar, inga oändliga omtagningar, låta det få vara lite otight på sina ställen osv men tydligen var det nån som tyckte att det ändå var för tight och rent 🙂 . jaja, vad ska man göra.

Slutligen, Fredriks tips att ta flera olika likartade samplingar och variera mellan dem är definitivt bra. Det finns också ett annat tillvägagångssätt om man inte har tillgång till flera stycken. Börja med att kopiera samplingen ett par gånger så att du har flera. Ändra sedan volymen lite grand på dem så att de är olika starka, inte mycket, nästan så det inte märks men det kommer att göra skillnad. Testa också att ändra start och slutpunkt på dem. det kommer att förändra karaktären en del. Jag ska dock säga att jag själv ofta föredrar lite mer "statiskt" sound på mina virveltrummor.

Ok. Dags för omdömena. jag har en tendens att inte alltid vara så finkänslig när jag skriver så jag ber redan på förhand om ursäkt ifall jag sårar nån. jag menar inget illa.

01. ReggeaStyler.

Lite reggaeaktiga utrop i början gör ingen reggae. Efter ett tag låter det som det brukar låta på gymmet, kanske motiverande och stimulerande för vissa, men oerhört irriterande för mig. Jag är ledsen att jag är så här kritisk men detta är ingen reggae och jag personligen blir aggressiv och deprimerad av sån här musik. Sorry.

02. Inhale.

Detta var riktig reggae enligt mitt förmenande. Dock är jag lite kritisk mot produktionen som är lite tam. Skulle ha behövts lite mer limiter i masterbussen för att trycka till det. Plockgitarren tycker jag också är aningens för slafsig. Sången för högt mixad. Det finns också en del övrigt att önska vad gäller uttalet 😑 eller hur? Annars bland de bättre.

03. Jah provides the bread.

Jag fattar principen här. Riktigt grottig dub så som den var i början när man fortfarande sysslade med sånt på Jamaica. Skulle egentligen kunna ha varit grymt eftersom ansatsen ändå känns helt rätt. Men det faller på sounden som låter mer electronica än dub. Sedan blir det tyvärr lite långtråkigt i längden. Eloge för ett bra försök dock.

04. Solen lyser fint.

Jag vet inte hur allvarligt menat det här försöket är egentligen. Om man bestämmer sig för att arbeta med en loop som bakgrund så borde man åtminstone försöka klippa den så att takten stämmer.

05. SummerRiddim

Ljuden känns fel här. Basen har kompositören dock fått till bra. Det andra låter för mycket synt. Dessutom badar allt i för mycket reverb. Det riktiga svänget vill inte heller infinna sig.

06. Kämpar på.

Rock-ska. Som representant för den här genren är detta mycket bra. Lagom hafsigt och energiskt. hade gärna velat ha lite torrare trummor som låg lite längre fram. Annars bra. Mina egna politiska värderingar gör också att jag diggar texten stenhårt. 🙂

07. Mandela

Den här låten är jag säker på att jag kommer att spela en del i höst 🙁 Bra låt med catchy refräng. Bland de bättre utan tvekan. Kompositören har definitivt koll. Ska jag nu vara kritisk så är det mot trumprogrammeringen som jag tycker är en aning rörig. Och jag anser att det finns gränser för hur mycket saxofonsolo man kan trycka in i en låt 😎 . Det är naturligtvis en fråga om tycke och smak men så tycker jag. Kanonlåt annars. Fin text, går helt i mina linjer.

08. I wonder.

Den absolut mest missförstådda låten här. Sången är en gammal fonografinspelning gjord 1939 på ett fängelse i södra USA. Så nära äkta blues man kan komma alltså. Ljudkvaliten är som den är och det är liksom det som är grejen, att sätta ihop nåt så här gammalt med en helt nyproducerad rytm. Personligen tyckar jag att detta är genialiskt, men det verkar som om jag är ganska ensam om att tycka det. Jaja, i övrigt en snabbproducerad bagatell som inte är så allvarligt menad.

09. Gör det själv.

Ok. Nu är det risk att jag sårar nån, men för mig så är låter detta som om vi har kastats tillbaka till mitten av 80-talet och lyssnar på Torgny Söderbergs första försök att komma in på svensktoppen med en "reggaelåt". Förlåt för mina hårda ord men det är faktiskt så jag tycker.

10. Mystisk träflört

Extremt bra producerat. kanske bäst av alla bidragen. Välbalanserad ljudbild. Mycket spännade som händer. Det finns egentligen bara ett problem med den här låten. Inte med den godaste vilja i världen kan detta kategoriseras som reggae. Javisst, jag hör reggaeelementen i det. En rytm här och en basgång där men helheten blir nåt annat. Bra annars.

11. Is this the way.

Ganska svängigt. Nån slags hybrid mellan funk och ska-reggae. Svänget är som sagt helt ok, men låten som sådan känns ganska obearbetad och det blir ärligt talat lite tråkigt med tjejen som upprepar samma fras hela tiden.

12. Stuck in babylon

Precis som för majoriteten här så är detta min favorit. Jag börjar med vad som är så bra. Groovet funkar oerhört bra. Körarren är världsklass. Sounden är genomgående bra. Det som är mindre bra: Mixningen/produktionen, jag är absolut för att använda reverb i reggaeproduktioner men här ligger allt och badar i det vilket gör att det bara blir en grötig massa av allt. Ingenting kommer fram riktigt. Det här är en sån låt som man känner att man skulle vilja ta tag i och mixa om därför att den har definitivt potential. Jag har ytterligare en mindre invändning mot leadsången som jag tycker borde läggas om. Den känns lite oäkta som det är nu. Dock helt klart den bästa låten.

13. Du är så himla rar.

Introt får mig att associera till Peps "Oh boy" men sedan så hamnar jag tillbaka i ett nostalgiskt återseende av "Aston Reimers rivaler". Hade det varit dragspel med så hade jag faktiskt trott att det var de som hade återuppstått. Stilen kan väl närmast kategoriseras som en svensk dialekt av soca. Så vi är i Västindien i alla fall. Med lite god vilja kan det också passera som ska. Charmig låt som växer efter ett tag.

Och så poängen:

6p Nr. 12 Stuck in Babylon

4p Nr. 7 Mandela

2p Nr. 2 Inhale

1p Nr. 6 Kämpar på

Så där!

Redigerat av The Key
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, för att bolla tillbaka till The Key, ett förtydligande. Precis som han tycker jag att smaken är som baken, subjektiv. Därför skrev jag:

"I det ljuva 80-talet, när syntarna gjorde sitt INTRÅNG i reggaen blev soundet betydligt tightare och rakare, men om detta är något man vill uppnå så kör på."

Jag diggar det som sagt inte stenhårt... Det är upp till var och en.

Själv har jag oerhört svårt att fatta vad som är "vanlig" och vad som kan kallas "popreggae". Det där med att bara för att man har melodi så blir det pop håller jag inte riktigt med om, alla de namnen du nämner har ju låtar med oerhört starka melodier... Kan du ge konkreta exempel på låtar?

Sen det där med att skita ner gäller ju först och främst för oss som programerar. Jag vill tex ha en ganska clean baktaktsgitarr, jag spelar in den linad. Men jag använder digitala gitarrförstärkarsimulatorer för att få till ett sound. Jag upplever att man tappar rumskänslan om man inte gör detta.

Personligen vill jag ha det tight, mer som ett beat fast med ett vintage, retro sound. Jag vill nästan att det ska låta samplat, trots att jag inte gör det, (så mycket :-). Tror det har att göra med att jag var ungdom på 90 talet och har den samplade hiphopen som referens.

Over and out

/ F

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag oerhört svårt att fatta vad som är "vanlig" och vad som kan kallas "popreggae". Det där med att bara för att man har melodi så blir det

Over and out

/ F

Jag menar alltså inte att en reggaelåt blir popreggae bara för att det finns melodier i den. Som du skrev så finns det oerhört mycket melodier i den musiken som jag ansåg var "roots". Det handlar snarare om dels, vilken typ av melodier som finns i musiken och dels, om hur fraseringen görs men väldigt mycket om hur de olika fraserna är uppbyggda i förhållande till varandra.

Om man för en stund helt bortser från allt komp och bara lyssna på leadsången i en låt så kan man, anser jag, höra om melodin har ett reggaeanslag eller ett popanslag. En popmelodi är liksom mer melodisk bygger på treklangsharmonier medan en reggae melodi är mer modal i sin karaktär dvs bygger mer på en skala. Allt detta är naturligtvis teoretiskt och framförallt så tror jag inte att artisterna själva funderar i dessa banor när de gör sin musik, jag gör det i alla fall inte.

Sedan handlar det också om vilka harmonier man har i låten och hur den är komponerad, om låten har en typisk popuppbyggnad (ungefär: förspel vers bridge refräng vers bridge refräng stick refräng refräng) och om den dessutom bygger på treklangsmelodier som jag nämde förut, eller om den är mer löst sammansatt kring en ackordgång.

Allt detta är naturligtvis oerhört flytande och subjektivt och det finns absolut ingen "sanning" när det gäller detta utan bara åsikter. Jag kan bara tala för mig själv när jag säger att jag på nåt sätt utifrån de här principerna "känner efter" vad jag tycker.

Dock vill jag påpeka att för mig har definitionen popreggae eller "vanlig" reggae ingen som helst betydelse. En bra låt är en bra låt. Punkt.

Nyckeln

Edit: Glömde nämna låtexempel. Exempel på "popreggae" enligt min definition är t ex "Red Red Wine" (Ub 40) Kingston Town (UB40).

Exempel på Roots enligt min definition är t ex. "Get up stand up" (Bob Marley) "Handsworth Revolution" (Steel Pulse).

Redigerat av The Key
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag oerhört svårt att fatta vad som är "vanlig" och vad som kan kallas "popreggae". Det där med att bara för att man har melodi så blir det

Over and out

/ F

Jag menar alltså inte att en reggaelåt blir popreggae bara för att det finns melodier i den. Som du skrev så finns det oerhört mycket melodier i den musiken som jag ansåg var "roots". Det handlar snarare om dels, vilken typ av melodier som finns i musiken och dels, om hur fraseringen görs men väldigt mycket om hur de olika fraserna är uppbyggda i förhållande till varandra.

Om man för en stund helt bortser från allt komp och bara lyssna på leadsången i en låt så kan man, anser jag, höra om melodin har ett reggaeanslag eller ett popanslag. En popmelodi är liksom mer melodisk bygger på treklangsharmonier medan en reggae melodi är mer modal i sin karaktär dvs bygger mer på en skala. Allt detta är naturligtvis teoretiskt och framförallt så tror jag inte att artisterna själva funderar i dessa banor när de gör sin musik, jag gör det i alla fall inte.

Sedan handlar det också om vilka harmonier man har i låten och hur den är komponerad, om låten har en typisk popuppbyggnad (ungefär: förspel vers bridge refräng vers bridge refräng stick refräng refräng) och om den dessutom bygger på treklangsmelodier som jag nämde förut, eller om den är mer löst sammansatt kring en ackordgång.

Allt detta är naturligtvis oerhört flytande och subjektivt och det finns absolut ingen "sanning" när det gäller detta utan bara åsikter. Jag kan bara tala för mig själv när jag säger att jag på nåt sätt utifrån de här principerna "känner efter" vad jag tycker.

Dock vill jag påpeka att för mig har definitionen popreggae eller "vanlig" reggae ingen som helst betydelse. En bra låt är en bra låt. Punkt.

Nyckeln

Edit: Glömde nämna låtexempel. Exempel på "popreggae" enligt min definition är t ex "Red Red Wine" (Ub 40) Kingston Town (UB40).

Exempel på Roots enligt min definition är t ex. "Get up stand up" (Bob Marley) "Handsworth Revolution" (Steel Pulse).

Aha, mycket intressant! Jag tror tyvärr jag föddes 3-klang... 😏 Men nu har jag en förklaring också :-)

/ F

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker att diskussionen om vad reggae egentligen innebär inte har med denna tråd att göra, och därför bör fortsättas i en annan tråd.

jag ska fundera på om inläggen bör flyttas till en egen tråd, tycker att det är bra att det händer lite i tråden så att fler ser den och kanske röstar.

att flytta dem till start tråden för festivalen känns lite dumt eftersom den spelat ut sin roll nu när festivalen är inne i röstnings skedet.

håller på med maten till ungarna så kan de som vill diskutera vidare under tiden så kanske jag flyttar inläggen sedan.

studiofestival moderator Sixties

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker att diskussionen om vad reggae egentligen innebär inte har med denna tråd att göra, och därför bör fortsättas i en annan tråd.

Håller med!

Okej med mig, (med risk för att ha glömt vad det stod i 'reglerna') jag tycker man kan rösta ändå fast man inte "kan" reggae, man kan väl tycka ändå?

Svänger det? Låter det bra? etcetera ☺️

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

nu har jag flyttat "vad är reggae" inläggen till en ny tråd. man kan rösta oavsett vad man kan om reggae! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker att diskussionen om vad reggae egentligen innebär inte har med denna tråd att göra, och därför bör fortsättas i en annan tråd.

Håller med!

Okej med mig, (med risk för att ha glömt vad det stod i 'reglerna') jag tycker man kan rösta ändå fast man inte "kan" reggae, man kan väl tycka ändå?

Svänger det? Låter det bra? etcetera ☺️

Nu tror jag allt att du citerar fel inlägg. IDF syftar på The Key's och Fredriks argumentation som resulterat i rätt stora utdrag.

Du menade nog att kommentera Kron's inlägg tror jag 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej... Antar att det missförstods mitt senaste inlägg eftersom det inte var menat som kritik.

Lägger mina röster såhär:

6 poäng till låt nr. 10 Mystisk träflört

4 poäng till låt nr. 08 I wonder

2 poäng till låt nr. 11 Is this the way

1 poäng till låt nr. 07 Mandela

Redigerat av kron
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, ReggaeStyler låter som "Sommaren" med Pontiak eller vad han heter, baklänges. 😄

brukar stöta på honom ibland. han bor ju här i stan.. vilket hörs "lite" på hans dialekt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, ReggaeStyler låter som "Sommaren" med Pontiak eller vad han heter, baklänges. 😄

brukar stöta på honom ibland. han bor ju här i stan.. vilket hörs "lite" på hans dialekt! 🙂

Nu har jag fått nog och du får tyvärr ta smällen IDF. Har stört mig på detta felaktiga uttryck alltför länge. Man kan INTE(korrekt uttryckt) säga: "brukar stöta på honom ibland".

Antingen brukar man stöta på honom eller så stöter man på honom ibland, men inte både och. Hoppas att ALLA tar till sig detta. Det händer att jag själv uttrycker mig så och blir lika förvånad varje gång att ingen reagerar. Bah!, att man ska till sig av alla uttryck man hör. Vanligast är att folk säger "Jag brukar göra det ibland". Du gör alltså någonting ofta men rätt sällan?

Förlåt att jag blev lite språkpolis där, no offence. *kram*

Redigerat av Pesek
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, ReggaeStyler låter som "Sommaren" med Pontiak eller vad han heter, baklänges. 🙂

brukar stöta på honom ibland. han bor ju här i stan.. vilket hörs "lite" på hans dialekt! :rolleyes:

Nu har jag fått nog och du får tyvärr ta smällen IDF. Har stört mig på detta felaktiga uttryck alltför länge. Man kan INTE(korrekt uttryckt) säga: "brukar stöta på honom ibland".

Antingen brukar man stöta på honom eller så stöter man på honom ibland, men inte både och. Hoppas att ALLA tar till sig detta. Det händer att jag själv uttrycker mig så och blir lika förvånad varje gång att ingen reagerar. Bah!, att man ska till sig av alla uttryck man hör. Vanligast är att folk säger "Jag brukar göra det ibland". Du gör alltså någonting ofta men rätt sällan?

Förlåt att jag blev lite språkpolis där, no offence. *kram*

Ok, o du tyckte snacket om reggae var "off-toppic"... 🙂 Starta en ny tråd, som kallas; språkpolisen... :rolleyes: Nä, men nu handlar ju halva tråden om det här istället... fattar inte riktigt poängen, men gjort är gjort :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker att diskussionen om vad reggae egentligen innebär inte har med denna tråd att göra, och därför bör fortsättas i en annan tråd.

Håller med!

Okej med mig, (med risk för att ha glömt vad det stod i 'reglerna') jag tycker man kan rösta ändå fast man inte "kan" reggae, man kan väl tycka ändå?

Svänger det? Låter det bra? etcetera :rolleyes:

Nu tror jag allt att du citerar fel inlägg. IDF syftar på The Key's och Fredriks argumentation som resulterat i rätt stora utdrag.

Du menade nog att kommentera Kron's inlägg tror jag 🙂

Japp, försökte med 2 flugor i en smällare så att säga (heja språkpoliser) :rolleyes:

Så där gjorde jag det nästan igen, svarade på 2 inlägg i ett, effektiv är man 🙂

Kron bättrade sig och röstade, bravo 🙂

Inga fler? Lite lågt valdeltagande eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

har flyttat tillbaka inläggen som inte "passade" i tråden eftar att ha funderat lite, kan man diskutera vilka man träffar på stan och leka språk polis så får man ha översende med at det diskuteras reggae i en reggae festival tråd.

ha en bra dag alla. och fler inlägg i tråden gör ju att fler läser den och kanske röstar också.

moderator sixties

Link to comment
Dela på andra sajter

har flyttat tillbaka inläggen som inte "passade" i tråden eftar att ha funderat lite, kan man diskutera vilka man träffar på stan och leka språk polis så får man ha översende med at det diskuteras reggae i en reggae festival tråd.

ha en bra dag alla. och fler inlägg i tråden gör ju att fler läser den och kanske röstar också.

moderator sixties

Jag tycker att det var ett bra beslut. Jag är medveten om att den här tråden blir lite rörig om man för den här diskussionen här samtidigt som det ska röstas men samtidigt tycker jag att den hör till och det vore dessutom intressant att höra vad andra tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 dagar kvar att rösta på (till 20:e) så kom igen ni som inte "hunnit".

Link to comment
Dela på andra sajter

6 poäng till 07 - Mandela

4 poäng till 02 - Inhale

2 poäng till 12 - Stuck in babylon

1 poäng till 06 - Kämpar på

fanns en del guldklimpar i högen av musik där! Jag personligen har ju lite svårt med produktioner som är för rena, men fö en del mycket bra grejjer

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är hutlöst jämnt i toppen!

Hur gör vi med ofullständiga röstningar? ThomasJ och Uozon har båda utelämnat poäng i sina röstningar, skall de räknas ändå?

Tycker att deras röster ändå skall räknas, dom har kanske helt enkelt valt att inte rösta på fler!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är hutlöst jämnt i toppen!

Hur gör vi med ofullständiga röstningar? ThomasJ och Uozon har båda utelämnat poäng i sina röstningar, skall de räknas ändå?

Jag tycker det är kasst att inte lämna fullständiga röster om man är med i tävlingen själv... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...