Jump to content
Annons

Avslutad: Röstning i studiofestival 22, reggae!


Fidden

Recommended Posts

Jag ville bara hoppa in och uttrycka min lycka över att höra 10-MystiskTräflört och 12-StuckInBabylon.

Mystisk-Träflört gav mig instanta Shpongle vibbar, fett phsykadeliskt.

Det jag gillade med Stuck in babylon var roots-känslan den hade som var fet.

Synd att jag själv inte hann delta själv, jättekul grej!

Då jag inte röstar går jag inte in på detalj över alla bidragen, men det fanns mycket kul att lyssna till.

Cheers! ☺️

Redigerat av theFox
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Röstningen avslutad!

Ett stort grattis till johahl, som vann med sitt bidrag Stuck in babylon!

Resultatlista och medverkande:

1 - Stuck in babylon, 52p (johahl)

2 - Mandela, 50p (FredrikMikaelsson)

3 - Inhale, 24p (Baktakt)

4 - I wonder, 22p (The Key)

5 - Mystisk träflört, 13p (Stoneyoung)

6 - Kämpar på, 12p (Sixties)

7 - Du är så himla rar, 10p (DivineCo, flabb och Carl Cadello)

8 - Jah provides the bread, 9p (IDF)

9 - SummerRiddim 08, 4p (filip_a)

10 - Gör det själv, 3p (flabb och Carl Cadello)

10 - Is this the way, 3p (tordA)

12 - Reggea Styler, 0p (djstyler)

12 - Solen lyser skönt, 0p (ThomasJ och Plinka)

Notera att avdrag för sent inkommet bidrag har tilldelats Baktakt (-4p) och IDF (-2p).

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till segraren och Tack till :

flabb för sång och en gitarr och

carl cadello för orgel och blås

på min låt. jag kom på kompet på söndag förmiddag spelade in det och skickade till carl och Flabb, skrev ihop en text på ca 20 minuter och sjöng in det och skickade flabb som fick göra ny sång. mixade lite på söndag kväll, fick carls orgel och blås på måndagen mixade ca 1,5 timme till och skickade in.

har aldrig blivit klar med en låt så fort nån gång, tycker den blev rätt bra med tanke på hur lång tid jag lade ner på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju passa på att tala lite för min egen låt i tävlingen(Mystisk Träflört).

Det var ju rätt många som inte hur mycket dom ens försökte kunde få det till reggae, men det kanske inte var riktigt meningen heller.

Sub-genres fanns det ju en flik på reglerna som hette och jag lyssnade in mig på Reggae/Dub/dancehall/reggaeton som jag tryckte in i samma låt:)

Var iaf riktigt kul att vara med och jag hoppas att nästa tävling blir nått skoj som man kan delta i!

Redigerat av Stoneyoung
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack tack! Jag drar igång en tråd direkt angående nästa.

Jag blev chockad när jag hörde kvaliteten på alla låtar... min lät som en jävla burk haha. Bra gjort allihopa!

Edit:

Låten...

Jag lyssnade mest på Collie Buddz och Apache Indian under den perioden. Ville ha ett tungt och långsamt riff som det byggde på. Det var även första gången jag exprimenterade med stämmor i den graden, det var riktigt roligt. Jag försökte få en live-feeling så jag har spelat in allt för sig, dvs inget är kopierat. Själv är jag mest nöjd med solot, tyckte det satt bra.

I framtiden tänkte jag spela om sången på vissa ställen, kompgitarren och även mixa om. Svengelska är svårare att få bort än en muddig mix 😛 Någon som är sugen på att mixa lite? Det är trist att pilla med ljud tycker jag.

Det var kul att vara med 😄

Peace!

Redigerat av johahl
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till vinnarlåten! (Nu kan du komma ut ur din grotta :-)

Själv är jag nöjd med silvret, kände att det inte var någon riktig hit, men den gick ju hem ganska bra i alla fall!

Tack alla, vi ses i London om 4 år!

/ Fredrik

Ps: Kommer "Baktakt" att slänga sitt brons på mattan precis som i OS...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo!

Grattis Johahl till vinsten och framförallt till en riktig rackabajsare till reggaelåt! Det gjorde du riktigt bra!

Själv är jag grymt nöjd med att lyckats försvara mitt alias med att komma på en hedervärd 3:e plats...

Om jag hade kommit hem en vecka tidigare från semestern hade jag givetvis krossat allt motstånd.... 🙂

-Närå, -trots att jag lirat i ett reggaeband i 20 år nu så var det faktiskt första gången jag spelat in en reggaelåt helt på egen hand....är väl mentalt blockerad då jag tror att resten av världen ska garva hakan av sig när jag stämmer upp med min hesa skönsång till ett reggaekomp...

Och FredrikMikaelsson ångar på som vanligt...dänger in värsta fetelåten på en 2:a plats lite sådär på en höft...-Så grymt bra!

-Men när ni kommer ner till växjö för spelningen på "de luxe" i oktober ska jag dra i mig 12 starköl och stå längst fram och skrika könsord hela kvällen....-skrattar bäst som skrattar sist!

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo!

Grattis Johahl till vinsten och framförallt till en riktig rackabajsare till reggaelåt! Det gjorde du riktigt bra!

Själv är jag grymt nöjd med att lyckats försvara mitt alias med att komma på en hedervärd 3:e plats...

Om jag hade kommit hem en vecka tidigare från semestern hade jag givetvis krossat allt motstånd.... 😛

-Närå, -trots att jag lirat i ett reggaeband i 20 år nu så var det faktiskt första gången jag spelat in en reggaelåt helt på egen hand....är väl mentalt blockerad då jag tror att resten av världen ska garva hakan av sig när jag stämmer upp med min hesa skönsång till ett reggaekomp...

Och FredrikMikaelsson ångar på som vanligt...dänger in värsta fetelåten på en 2:a plats lite sådär på en höft...-Så grymt bra!

-Men när ni kommer ner till växjö för spelningen på "de luxe" i oktober ska jag dra i mig 12 starköl och stå längst fram och skrika könsord hela kvällen....-skrattar bäst som skrattar sist!

Tjohopp!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo!

Grattis Johahl till vinsten och framförallt till en riktig rackabajsare till reggaelåt! Det gjorde du riktigt bra!

Själv är jag grymt nöjd med att lyckats försvara mitt alias med att komma på en hedervärd 3:e plats...

Om jag hade kommit hem en vecka tidigare från semestern hade jag givetvis krossat allt motstånd.... 😆

-Närå, -trots att jag lirat i ett reggaeband i 20 år nu så var det faktiskt första gången jag spelat in en reggaelåt helt på egen hand....är väl mentalt blockerad då jag tror att resten av världen ska garva hakan av sig när jag stämmer upp med min hesa skönsång till ett reggaekomp...

Och FredrikMikaelsson ångar på som vanligt...dänger in värsta fetelåten på en 2:a plats lite sådär på en höft...-Så grymt bra!

-Men när ni kommer ner till växjö för spelningen på "de luxe" i oktober ska jag dra i mig 12 starköl och stå längst fram och skrika könsord hela kvällen....-skrattar bäst som skrattar sist!

Tjohopp!

Om jag känner dig rätt behöver du inte dricka någon öl för att göra det... 😛

Men det är klart, gammal är älst... hoho

Nä, grattis till bronset, jag vet hur nervös du är för att sjunga :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...