Jump to content
Annons

EQ-plug(ar) till Logic 8


Recommended Posts

Jag ska snart börja spela in med mitt band vilket kommer bli våran första inspelning. Jag skulle vilja veta ett par bra EQ-pluggar som jag kan använda till t.ex. trummix, gitarr etc?

Om ni har några andra tips som skulle kunna underlätta inspelning/mixning så lyssnar jag gärna 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns ju såklart riktigt bra eq-pluggar i mjukvaruform från till exempel Sonalksis, UAD och Sonnox. Men det viktigaste är trots allt personen vid spakarna, kan man inte få ett bra ljud med Logics channel-eq lär man inte få det med någon annan plugg heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju såklart riktigt bra eq-pluggar i mjukvaruform från till exempel Sonalksis, UAD och Sonnox. Men det viktigaste är trots allt personen vid spakarna, kan man inte få ett bra ljud med Logics channel-eq lär man inte få det med någon annan plugg heller.

Håller med. Och av ren lättja åker den på de flesta spåren i en mix. Kan knappt minnas hur Logics övriga EQ's låter. Joförresten, linphase använder jag vid enstaka tillfällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju såklart riktigt bra eq-pluggar i mjukvaruform från till exempel Sonalksis, UAD och Sonnox. Men det viktigaste är trots allt personen vid spakarna, kan man inte få ett bra ljud med Logics channel-eq lär man inte få det med någon annan plugg heller.

Håller med. Och av ren lättja åker den på de flesta spåren i en mix. Kan knappt minnas hur Logics övriga EQ's låter. Joförresten, linphase använder jag vid enstaka tillfällen.

Den har jag använt en gång faktiskt. En OH-kanal lät konstig med Channel-eq, men ett byte till linphase fixade biffen den gången.

Redigerat av Emil
Link to comment
Dela på andra sajter

Och av ren lättja åker den på de flesta spåren i en mix.

Samma här , och om jag e mer ambitiös så brukar MH Channelstrip åka på istället.

Men mest för att man har Gate,Compressor och EQ i samma så man slipper en jävla massa pluggar på en å samma kanal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...