Jump to content
Annons

Rösta på omslag för Studio Special


Björn Olsberg

Vilket omslag röstar du på?  

62 röster

  1. 1. Vilket omslag röstar du på? (omslag syns nedan i inlägget)

    • Omslag #1 (det gröna)
      35
    • Omslag #2 (det rosa)
      27


Recommended Posts

Till nästa specialnummer, kallat Studio Special, har vi ett gäng omslagsvarianter som endast skiljer sig i färg. Av dem alla har vi vaskat fram två som vi frågar dig om - vilken variant tycker du fungerar bäst?

Rösta endast, och tyck inte till med värdeladdade ord i inläggen nedan. Det riskerar att "färga" (eh, ledsen, inte menat som ett skämt) vad andra medlemmar tycker.

Titta inte för länge, rösta på det som spontant känns rätt!

post-1-1207814102_thumb.jpgpost-1-1207814106_thumb.jpg

(detta är endast skisser. vi är medvetna om att namn och bilder upprepas flera ggr på omslaget)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är helt klart det rosa som är snyggast, utan tvekan. Känner mig dock lite skeptisk till typsnittet på "Special" om jag ska vara petig.

EDIT: Vem är det som gjort omslaget förresten? Det känns inte riktigt som ett av Peters, eller?

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: Vem är det som gjort typsnittet förresten? Det känns inte riktigt som ett av Peters, eller?

Helt riktigt 😆 Det är Peters omslag vi har utgått ifrån men det är en frilans-ad som har gjort omslaget eftersom Peter är på semester. Tack för input!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lila/rosa sticker ut mer än det gröna och därför tycker jag spontant att det lila/rosa skiljer sig från övriga studioomslag och därmed är lättare att förstå att det är ett specialnummer. Men det är jag och mina åsikter 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jag såg inte att man inte skulle tycka till. (Det där var förresten ett dubbelnegativ, alltså ska man tycka till) Fan vad snyggt jag sabbade din tråd Björn... och du, rosa är fortfarande snyggast! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jag såg inte att man inte skulle tycka till. (Det där var förresten ett dubbelnegativ, alltså ska man tycka till) Fan vad snyggt jag sabbade din tråd Björn... och du, rosa är fortfarande snyggast! 😆

Haha, nja, det var mest att man inte skulle kommentera med värdeladdade ord i stil med "rosa är för fan bögigt", eller något i den stilen 🙂

Men jag är nöjd!

Tack alla som röstade! Härifrån är det inte viktigt för oss med resultatet, men jag låter tråden ligga ett tag till för den som är intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev jämnt skägg. Halva omslaget i grönt och andra halvan i rosa då, eller...? 😆

En variant av det. Grön + rosa blir gråsa, vilket säger en del om färgen när man tar 50-50 av dem båda. Så här blir alltså det nya grådassiga omslaget:

post-1-1207820818_thumb.jpg

.björn. - som borde göra allt annat än att fortsätta i denna tråd 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det rosa omslaget fick mig att tänka på typ veckorevyn och okej och sånt. 😆

Dock var bakgrundsbilderna mycket mer subtila på den, störde inte texten lika mycket, vilket var bra. Kändes mer ren på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den gröna var mer seriös och TRÅKIG... Kör på den cerisa nu!!!

Från och med nu gör vi ceris/rosa/lila till seriösa färger! Det blir Omslag #2.

Vi har aldrig använt en sådan färg på omslaget och man kommer aldrig framåt om man inte vågar prova. ☺️

Även om variant #2 för tillfället ligger under något, så är det inte en förkrossande majoritet som röstar på #1. Och det var 50-50 när vi var tvugna att bestämma oss.

Numret kommer ut inom kort, men finns endast i kiosk och kommer snart att kunna beställas från studios hemsida.

Slutgiltigt omslag:

post-1-1207827103_thumb.jpg

Återigen - tack alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skoj att jag är med på omslaget förresten.. eller, nähä.. det var Salem Al Fakir.

Bra att ni tog rätt beslut angående omslaget förresten! 😄

Sjukt likt ☺️ Peruk och tjejtjut på stan kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

det gröna helt klart

men man måste öka opaciteten på skuggan i den högra kolumnen så inte texten flyter ihop med bakgrunden som nu

där är den rosa bättre genomförd

man måste ta sig tid och läsa HELA tråden 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

det gröna helt klart

men man måste öka opaciteten på skuggan i den högra kolumnen så inte texten flyter ihop med bakgrunden som nu

där är den rosa bättre genomförd

man måste ta sig tid och läsa HELA tråden 😳

azza???

måste man verkligen? 😮

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

det gröna helt klart

men man måste öka opaciteten på skuggan i den högra kolumnen så inte texten flyter ihop med bakgrunden som nu

där är den rosa bättre genomförd

man måste ta sig tid och läsa HELA tråden 😉

azza???

måste man verkligen? 😮

😮

Kunde inte låta bli när jag fick chansen..peace 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Circulate (oregistrerad)
Det blev jämnt skägg. Halva omslaget i grönt och andra halvan i rosa då, eller...? 😳

En variant av det. Grön + rosa blir gråsa, vilket säger en del om färgen när man tar 50-50 av dem båda. Så här blir alltså det nya grådassiga omslaget:

post-1-1207820818_thumb.jpg

.björn. - som borde göra allt annat än att fortsätta i denna tråd 😉

Den där färgen var ju också snygg! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

det gröna var mer harmoniskt men det lila sticker ut mer och i tidningshyllan så kan det dra ögonen till sig så för mig blev det lila, fast jag röstade ju försent. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

å en studiospecial helt om bara nyckelharpor, där omslaget är lila, skulle jag vilja ha... 😄

Förslag på rubriker;

- Laga locksprickor

- C-dur, den ultimata tonarten

- Resonanssträngar, ska det bara vara lindade strängar?

- Prim eller Spirocore?

- Jean Claude Condi, bästa stråkarna

- Kvartstoner, bör det finnas på alla nyckelharpor?

- Historisk genomgång av olika modeller

- Varför Silverbasharpa på 50-lappen?

- Päronträ eller björk till knavrarna? (knapparna).

Ja, som ni ser, finns det en hel del brännande ämnen att ta upp, kanske t.o.m. läge för en tvådelad studiospecial

😉

Kör hårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...