Jump to content
Annons

"telefonljud" med gitarren!


Lithium

Recommended Posts

Ja, jag vill alltså få gitarren att låta som ett "telefonljud", ni vet det där höfrekventa ljudet man kan höra på röster ibland. Finns det en speciel fx pedal till detta eller är det en vanlig EQ pedal som gäller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tänkte väl det..man vet ju aldrig vad som döljer sig i pedal djungeln!

finns säkert ngt bolag som tillverkar såna pedaler, men det är så himla onödigt, för vem bryr sig om det låter EXAKT som en telefon, eller "bara" väldigt likt..!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte väl det..man vet ju aldrig vad som döljer sig i pedal djungeln!

finns säkert ngt bolag som tillverkar såna pedaler, men det är så himla onödigt, för vem bryr sig om det låter EXAKT som en telefon, eller "bara" väldigt likt..!?

Nä visst, men om det fanns en sådan pedal så skulle jag ju kunna köpa den lika gärna som en eq pedal. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog jag skall klara mig med en eq pedal, skall ta en tur till 4sound och testa

Tjena

Denna Ibanez pedal kanske är vad du letar efter...?

// Klas

verkligen inte. har du spelat på en sådan nån gång öht?

jag har en sån och jag tycker absolut inte att du ska skaffa en sån. det är mer en smutspedal..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog jag skall klara mig med en eq pedal, skall ta en tur till 4sound och testa

Tjena

Denna Ibanez pedal kanske är vad du letar efter...?

// Klas

verkligen inte. har du spelat på en sådan nån gång öht?

jag har en sån och jag tycker absolut inte att du ska skaffa en sån. det är mer en smutspedal..

Nix, inte provat... Skrev "kanske" i texten :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...