Jump to content
Annons

"Rätt" ljudnivå på instrumenten


base10

Recommended Posts

Annons
Hejsan, hur får man till "rätt" ljud volym i mixern med reglarna? Har testat men får inte enns i närheten utav detta exempel

Är det något mer än o ställa reglarna rätt? Lyssnar jag för dåligt?

Vad menar du egentligen? exakt vad är det som skiljer denna från dina låtar? "Reglarna" i mixern använder du för att ställa volymen mellan de olika instrumenten. För att sedan få upp slutvolymen på mixen så mastrar man.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, hur får man till "rätt" ljud volym i mixern med reglarna? Har testat men får inte enns i närheten utav detta exempel

Är det något mer än o ställa reglarna rätt? Lyssnar jag för dåligt?

Nu har jag inte kollat länken men i vissa intrumentpluggar har en gain kontroll i pluggen, dra upp den till den nivån som du tycker passar om du tycker den har för låg volym innan regeln.

edit; nu jag kollade länken blev jag också förvirrad.

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, hur får man till "rätt" ljud volym i mixern med reglarna? Har testat men får inte enns i närheten utav detta exempel

Är det något mer än o ställa reglarna rätt? Lyssnar jag för dåligt?

Nu har jag inte kollat länken men i vissa intrumentpluggar har en gain kontroll i pluggen, dra upp den till den nivån som du tycker passar om du tycker den har för låg volym innan regeln.

edit; nu jag kollade länken blev jag också förvirrad.

Okej, jag formulerade nog mig inte så bra 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...