Jump to content
Annons

STIM föreslår att nedladdning ska ingå i abonnemnagsavgiften


wallie999

Recommended Posts

Annons
  • Svar 150
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Själv avskyr jag tanken på en sådan avgift, eftersom jag inte vill betala för vad andra gör på Nätet, utan bara vill betala för det jag själv gör.

jag vill inte heller betala för vad andra gör på nätet

eller vad andra ser på tv

eller vägar som andra kör på

eller sjukvård som andra nyttjar

eller skola som andra nyttjar

eller svinn i affärer som andra orsakar

eller allt annat som jag själv inte använder men ändå måste vara med å betala - mest just för att dom som nyttjar det inte kan eller vill betala självatyvärr enda som funkar i vissa fall

det har tankats gratis länge - nu kommer räkningen

i förlängningen tror jag detta kommer gynna enskilda musiker å artister mycket mer än det gamla systemet å def mycket mer än dagens piratsystem

fan visste väl man skulle tatt patent på iden... 🙂

Blev väl lite äpplen och päron där va..Infrastruktur i en förhoppningsvis fungerade rättstat är nog en typ, nödvändighet.

Den enda poängen du har är det som jag markerat i fetstil. Eller har jag missförstått dig alldeles 😎 ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken debatt det här är alltså. En mycket viktig sådan. Förstår mig inte på alla ni musiker/producenter och låtskrivare som vill att nedladdningen ska vara fri. Hur är det då tänkt att ni ska kunna leva på detta? Eller ni kanske bara vill ha/har det som hobby och tänker att det iallafall inte gör er något? Vad gör det om bolagen tjänar miljoner och åter miljoner? Vad gör det att Max Martin var en av dom 10 i Sverige som skattade mest? Skitkul tycker jag. Jag SKA också bli så framgångsrik en vacker dag.

Den olagliga fildelningen måste få ett slut.

Mvh

Fredrik Sonefors

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken debatt det här är alltså. En mycket viktig sådan. Förstår mig inte på alla ni musiker/producenter och låtskrivare som vill att nedladdningen ska vara fri. Hur är det då tänkt att ni ska kunna leva på detta? Eller ni kanske bara vill ha/har det som hobby och tänker att det iallafall inte gör er något? Vad gör det om bolagen tjänar miljoner och åter miljoner? Vad gör det att Max Martin var en av dom 10 i Sverige som skattade mest? Skitkul tycker jag. Jag SKA också bli så framgångsrik en vacker dag.

Den olagliga fildelningen måste få ett slut.

Mvh

Fredrik Sonefors

Eftersom Max Martin skattade mest i Sverige så verkar det ju gå alldeles utmärkt att leva på det trots (tack vare?) fildelningen. Nuff said...

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv avskyr jag tanken på en sådan avgift, eftersom jag inte vill betala för vad andra gör på Nätet, utan bara vill betala för det jag själv gör.

jag vill inte heller betala för vad andra gör på nätet

eller vad andra ser på tv

eller vägar som andra kör på

eller sjukvård som andra nyttjar

eller skola som andra nyttjar

eller svinn i affärer som andra orsakar

eller allt annat som jag själv inte använder men ändå måste vara med å betala - mest just för att dom som nyttjar det inte kan eller vill betala självatyvärr enda som funkar i vissa fall

det har tankats gratis länge - nu kommer räkningen

i förlängningen tror jag detta kommer gynna enskilda musiker å artister mycket mer än det gamla systemet å def mycket mer än dagens piratsystem

fan visste väl man skulle tatt patent på iden... 😄

Blev väl lite äpplen och päron där va..Infrastruktur i en förhoppningsvis fungerade rättstat är nog en typ, nödvändighet.

Den enda poängen du har är det som jag markerat i fetstil. Eller har jag missförstått dig alldeles 😄 ?

nejdå

tror inte du missförstått annat än att det jag ville säga är att livet är fullt av sånt man inte själv valt men ändå får vara med å bidra till - för att det är det enda som vill funka

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är bara sorgligt. Även om alla berörda parter skulle ge tummen upp åt den här lösningen finns det inga möjligheter att kontrollera vad som fildelas, om vi inte skulle anställa halva befolkningen för att spionera på den andra halvan, och då går det ändå bara att bevaka den del av trafiken som inte är krypterad. De slutgiltiga siffrorna på vad som fildelas och i vilken mängd kommer alltså ha väldigt liten anknytning till verkligheten.

EDIT: Stavning.

Redigerat av royen
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är bara sorgligt. Även alla berörda parter skulle ge tummen upp åt den här lösningen finns det inga möjligheter att kontrollera vad som fildelas, om vi inte skulle anställa halva befolkningen för att spionera på den andra halvan, och då går det ändå bara att bevaka den del av trafiken som inte är krypterad. De slutgiltiga siffrorna på vad som fildelas och i vilken mängd kommer alltså ha väldigt liten anknytning till verkligheten.

😄

snälla!

ersätt dom idag olagliga distributörerna med lagliga sådana som rapporterar sina antal nedladdningar

emi får fixa en egen tjänst, warner likaså, sony en å dumb dan en

vem som helst som vill distribuera musik film eller programvara

så får dom redovisa för att få betalt

behöver inte vara kopplat eller begränsat till stim

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker iden suger...

Som andra säger laddar jag inte själv ner ska jag inte betala

för att andra gör det...Det är anledningen till att kasettavgiften

sög med...

Sen vill jag ha en fast kostnad för mitt bredband, som jag har

idag. Annars kan vi ju gå tillbaka till uppringt igen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är bara sorgligt. Även alla berörda parter skulle ge tummen upp åt den här lösningen finns det inga möjligheter att kontrollera vad som fildelas, om vi inte skulle anställa halva befolkningen för att spionera på den andra halvan, och då går det ändå bara att bevaka den del av trafiken som inte är krypterad. De slutgiltiga siffrorna på vad som fildelas och i vilken mängd kommer alltså ha väldigt liten anknytning till verkligheten.

😄

snälla!

ersätt dom idag olagliga distributörerna med lagliga sådana som rapporterar sina antal nedladdningar

emi får fixa en egen tjänst, warner likaså, sony en å dumb dan en

vem som helst som vill distribuera musik film eller programvara

så får dom redovisa för att få betalt

behöver inte vara kopplat eller begränsat till stim

Dom behöver väl knappast ersätta dom "olagliga" siterna. Dom stora emi,sony osv kan ju göra sin egna tjänst och göra den så pass bra att den konkurerar ut dom "olagliga" isf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är bara sorgligt. Även alla berörda parter skulle ge tummen upp åt den här lösningen finns det inga möjligheter att kontrollera vad som fildelas, om vi inte skulle anställa halva befolkningen för att spionera på den andra halvan, och då går det ändå bara att bevaka den del av trafiken som inte är krypterad. De slutgiltiga siffrorna på vad som fildelas och i vilken mängd kommer alltså ha väldigt liten anknytning till verkligheten.

😄

snälla!

ersätt dom idag olagliga distributörerna med lagliga sådana som rapporterar sina antal nedladdningar

emi får fixa en egen tjänst, warner likaså, sony en å dumb dan en

vem som helst som vill distribuera musik film eller programvara

så får dom redovisa för att få betalt

behöver inte vara kopplat eller begränsat till stim

Reaktionen kommer ju snarare bli att en majoritet av de som laddar ned illegalt börjar kryptera sin trafik. Siffrorna över nedladdningar kommer visa på en betydligt lägre trafik än vad som faktiskt förekommer och avgiften kommer därmed blir lägre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken debatt det här är alltså. En mycket viktig sådan. Förstår mig inte på alla ni musiker/producenter och låtskrivare som vill att nedladdningen ska vara fri. Hur är det då tänkt att ni ska kunna leva på detta? Eller ni kanske bara vill ha/har det som hobby och tänker att det iallafall inte gör er något? Vad gör det om bolagen tjänar miljoner och åter miljoner? Vad gör det att Max Martin var en av dom 10 i Sverige som skattade mest? Skitkul tycker jag. Jag SKA också bli så framgångsrik en vacker dag.

Den olagliga fildelningen måste få ett slut.

Mvh

Fredrik Sonefors

Det roliga är att man faktiskt kan göra båda. Jag säljer mina produktioner samtidigt som jag delar ut dom gratis och jag har lyckas försörja mig på min musik dom senaste 4 åren.

Om företagen vill överleva så måste dom lära sig att sälja sådant som inte går att ladda ner, hårdvara tex merchandise. Förra året tjänade vi nästan mer på klistermärken, plektrum och tröjor än skivor.

Det artisterna måste göra är att skita i dom stora bolagen och se till att få sponsor från stora musiktillverkare. Använda små distros och se till att spela live mycket. Raised fist gjorde 230 spelningar på ett år när dom spelade som mest. BB king spelade 130 spelningar per år även vid 76 års ålder. Kan hardcore band och gamla gubbar släppa sig ut ur replokalerna kan alla andra.

Stim är ett jävla skämt, jag har inte registrerat mina låtar där och vill helst inte ha något med dom att göra, jag tycker deras uppfattning av copyright är sned och deras tillvägagångssätt är ofta omotiverad och framför allt ofokuserad.

Men jag är inte bitter och cynisk 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

mm, intressant... jag skrev följande på min blogg idag ( www.fredrikmikaelsson.se

O80208 Inför licens för nedladdning

Det är STIM som kommer med denna rationella idé angående nedladdning. Frågan är hur det egentligen ska gå till och vilka det gynnar. STIM är de som betalar ut pengar upphovsmännen för den musik som framförts på offentliga platser, i radio och TV. Kanske går det att dela upp pengarna mer rättvist än idag…

Vissa lokalradiokanaler behöver idag bara betala in en grundavgift till STIM för all musik som spelas. Radioprogrammen behöver alltså inte redovisa vilka låtar som framförts i ett visst program, vilket givetvis gör det enklare för den lilla radiosändningen. Problemet är att STIM delar ut dessa pengar till vilka de anser förtjäna det, det vill säga, till upphovsmännen som spelas mest i andra radiokanaler. STIM utgår alltså från att den lokala radiokanalen spelar samma musik som de stora kommersiella radiokanalerna. Den lilla chans som små band har få sin musik spelad i radio är just på lokala, små, radiokanaler. Tyvärr får inte dessa band den ersättning de förtjänar när STIM kör sitt race. Man kan säga att STIM bara stärker de som redan är starka genom att fokusera på den mest populära musiken.

Med den digitala nedladdningen kanske det går att fördela pengarna mer rättvist när det går att läsa av hur många gånger en viss låt fildelats.

/ F

Link to comment
Dela på andra sajter

Stim är ett jävla skämt, jag har inte registrerat mina låtar där och vill helst inte ha något med dom att göra, jag tycker deras uppfattning av copyright är sned och deras tillvägagångssätt är ofta omotiverad och framför allt ofokuserad.

Men jag är inte bitter och cynisk 😄

Har hittills uppfattat "släng STIM till vargarna..typ" som hyfsad oförståelse över funktion och roll. Vore intressant om du utvecklade din syn på det du skriver om dom. (Trots allt så är det ju dom stollarna som är orsaken till hela tråden 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här saken har jag och många med mig föreslagit väldigt väldigt länge. Dessutom så kanske man inte ens behöver höja bredbandkostnaden utan istället låter de vara oförändrat men att halva pengen går rakt av till ex stim etc. För det är ju faktiskt så att det är bredbandsbolagen som stolt triumferar med att det olika hastigheterna underlättar för att laddaned musik och film m.m. Det är en självklarhet att det vore det enklaste och bästa sättet, för att alla ska vara nöjda och glada, vi upphovsmän/kvinnor får betalt, de som vill ladda ner får göra det med den risk om att få virus, lite sämmre kopior och av olika kvallite, och de som uppskattar orginal fortsätter som vanligt. Detta skulle nog även öka den totala försäljning av alla de områden som är berörda, då man kan får möjlighet att tex provlyssna på en skiva för att eventuellt sedan gå och köpa orginalet vilket alltid är roligare att ha hemma i hyllan. Skulle man ej gilla skivan så har ju ändå upphovsmannen fått betalt. Detta kan nästan i grova drag gämföras med att köpa bil, för man köper ingen bil som man ej har testat. "Jag vet att det är lite långsökt, men ändå närbesläktat utfirån hur den morderna individen tänker"

/ Pelle

huvet på kopparspiken

fel val av citering

Redigerat av studio138
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här saken har jag och många med mig föreslagit väldigt väldigt länge. Dessutom så kanske man inte ens behöver höja bredbandkostnaden utan istället låter de vara oförändrat men att halva pengen går rakt av till ex stim etc. För det är ju faktiskt så att det är bredbandsbolagen som stolt triumferar med att det olika hastigheterna underlättar för att laddaned musik och film m.m. Det är en självklarhet att det vore det enklaste och bästa sättet, för att alla ska vara nöjda och glada, vi upphovsmän/kvinnor får betalt, de som vill ladda ner får göra det med den risk om att få virus, lite sämmre kopior och av olika kvallite, och de som uppskattar orginal fortsätter som vanligt. Detta skulle nog även öka den totala försäljning av alla de områden som är berörda, då man kan får möjlighet att tex provlyssna på en skiva för att eventuellt sedan gå och köpa orginalet vilket alltid är roligare att ha hemma i hyllan. Skulle man ej gilla skivan så har ju ändå upphovsmannen fått betalt. Detta kan nästan i grova drag gämföras med att köpa bil, för man köper ingen bil som man ej har testat. "Jag vet att det är lite långsökt, men ändå närbesläktat utfirån hur den morderna individen tänker"

/ Pelle

Eh, vad då? ska man få betalt utan att nån köpt ens musik? ja du det var det mest långsökta jag hört på länge. menar du att man ska provlyssna skivan på nätet för att sen gå och köpa den? ja du föredrar det men de flesta yngre idag föredrar att ladda ned den och det blir ju billigare om man köper låtarna. alla föredrar inte ha CD:n.och nej jag har inte hört nån nedladdning där det är sämre kopior. var får du det ifrån? inga de jag laddat ned har varit dåliga eller av sämrre kvalitet. risk för virus? jovisst finns den risken.

Tror nog att du missförstod mig en del. Man skall inte få betalt för ngt som ej är nerladdat men det jag menar var att om ngn laddat ner det, och förutsatt att det skulle finnas ett redskap/verktyg som talar om att x antal procent har laddat ner så får det via en mattematisk regel hur den nu än må se ut få betalt via den. Och om då dessutom personen som laddat ner väljer att vilja sponsra artisten genom att köpa orginalet så blir det ju bara bättre för upphovsmannen istället för att det skulle ha ladats ner utan att få ngt betalt.

Ang långsökheten så var den lilla delen mer satt utifrån dyra musikprog. För mig som jobbar så kan man lägga undan pengar för att få råd med tex en dyr plugg till musikproduktion, men för en ungdom som lever på studiebidrag som skall täcka upp för både det ena och andra. Och då menade jag att det vore rimligt om det fanns tillgång för dem att "testa" programvaran på lite mer anvancerad nivå än ett demo som i många fall inte ger så mkt vad hjäller dessa prog. Därefeter kan individen utvärdera om det är värt att slänga ut dessa tusenlappar på detta prog. hoppas att jag gjorde mig förstådd. Sen ang kvalite så är det väll inget nytt att för varje ny kopia som grundkälla så försämras kvaliten ngt även om det kan verka minimal skillnad för de flesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stim är ett jävla skämt, jag har inte registrerat mina låtar där och vill helst inte ha något med dom att göra, jag tycker deras uppfattning av copyright är sned och deras tillvägagångssätt är ofta omotiverad och framför allt ofokuserad.

Men jag är inte bitter och cynisk 😄

Har hittills uppfattat "släng STIM till vargarna..typ" som hyfsad oförståelse över funktion och roll. Vore intressant om du utvecklade din syn på det du skriver om dom. (Trots allt så är det ju dom stollarna som är orsaken till hela tråden 😄 )

Att dom lägger ett så dumt förslag kan ju bero på att Stim's anställda är många som behöver försörjas..

Dom vill troligen trygga sin framtid som *musikers företrädare* genom att hiva in mera pengar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen ang kvalite så är det väll inget nytt att för varje ny kopia som grundkälla så försämras kvaliten ngt även om det kan verka minimal skillnad för de flesta.

Nej det är verkligen ingen nytt. Det är jättegammalt, och förlegat. När CD'n kom för hundra miljoner år sedan började man distrubera digitalt lagrad musik. När du kopierar digital data gör du exakta kopier. inget, Absolut inte en ända 1:a eller 0:a blir fel.

Att sen kan komprimera en ljudfil är en annan sak. Men även denna fil kopieras EXAKT vid kopiering.

Att det inte ens blir en enstaka bit skillnad beror på något vi kallar för checksumma. Blir det fel så märks det tydligt.

Du kan ju testa att kopiera mitt meddelande med Ctrl-C, Och sen klippa in det tre miljarder gånger i anteckningar, och det kommer fantastiskt nog inte ändras ett dyfft. Precis samma princip.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dom lägger ett så dumt förslag kan ju bero på att Stim's anställda är många som behöver försörjas..

Dom vill troligen trygga sin framtid som *musikers företrädare* genom att hiva in mera pengar 😄

Onödigt att totalsåga en öppning till dialog!

Som Stim säger själva - hur ska de båda sidorna kunna mötas?

Link to comment
Dela på andra sajter

vem som helst som vill distribuera musik film eller programvara

så får dom redovisa för att få betalt

Fantastiskt, jag har haft 100 miljoner nerladdningar av mina låtar på min hemsida bara senaste timmen! Var kan jag casha ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dom lägger ett så dumt förslag kan ju bero på att Stim's anställda är många som behöver försörjas..

Dom vill troligen trygga sin framtid som *musikers företrädare* genom att hiva in mera pengar 😎

Onödigt att totalsåga en öppning till dialog!

Som Stim säger själva - hur ska de båda sidorna kunna mötas?

Knappast en öppning om straffavgift läggs på bredbandet..

Kollektiv bestraffning hör inte hemma i en demokrati..

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dom lägger ett så dumt förslag kan ju bero på att Stim's anställda är många som behöver försörjas..

Dom vill troligen trygga sin framtid som *musikers företrädare* genom att hiva in mera pengar 😎

Onödigt att totalsåga en öppning till dialog!

Som Stim säger själva - hur ska de båda sidorna kunna mötas?

Knappast en öppning om straffavgift läggs på bredbandet..

Kollektiv bestraffning hör inte hemma i en demokrati..

Nej, det gör det verkligen inte - och att föraktfullt fnysa år upphovsmännens rättigheter hör inte heller hemma i en demokrati.

Så länge piraterna fortsätter totalvägra att ens erkänna att det de gör är fel och i stället bara hävdar att de ska ha rätt att få allting gratis eftersom det finns möjlighet till det, så kommer det inte att kunna skapas någon vettig lösning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dom lägger ett så dumt förslag kan ju bero på att Stim's anställda är många som behöver försörjas..

Dom vill troligen trygga sin framtid som *musikers företrädare* genom att hiva in mera pengar 😎

Onödigt att totalsåga en öppning till dialog!

Som Stim säger själva - hur ska de båda sidorna kunna mötas?

Knappast en öppning om straffavgift läggs på bredbandet..

Kollektiv bestraffning hör inte hemma i en demokrati..

Nej, det gör det verkligen inte - och att föraktfullt fnysa år upphovsmännens rättigheter hör inte heller hemma i en demokrati.

Så länge piraterna fortsätter totalvägra att ens erkänna att det de gör är fel och i stället bara hävdar att de ska ha rätt att få allting gratis eftersom det finns möjlighet till det, så kommer det inte att kunna skapas någon vettig lösning.

Det är ju bara att inse att hela systemet är uppåt väggarna. Ska en golvläggare få betalt för varje gång nån går på hans golv? Och dessutom få betalt 70 år efter hans död? Nä, det måste göras om helt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Därför att jag nu finansierar ditt cafe norrköpingsbehov via tv licensen, som exempel.

Du kan ju inte motivera en orättvisa genom att peka på en annan? 😄 Tv-licens är illa nog.

Tv-Licens e bra, fast dem skulle göra den så att den dras på deklarationen istället, för alla. Så att alla kunde betala sin beskärda av den och inte en del bara åka snålskjuts och inte betala för sig. TV Licensen hade antagligen minskat om alla betalade för sig och TV Programmen skulle bli bättre (förhoppningsvis). Tänk bara hur mycket mer kvalitativta "Cafe" programmen skulle bli 😄

Sorry för uppföljningen av detta OT-ämne... 😎

TV-licensen är INTE bra, utan en krystad lösning som borde tillhöra det förgångna! Det är bättre att skippa den och införa reklamfinansiering i stället.

Utan TV-licensfinansiering så skulle vi bara få ännu fler spelprogram glättiga galor och dåliga dokusåpor, men det kanske är din kopp te?

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att jag nu finansierar ditt cafe norrköpingsbehov via tv licensen, som exempel.

Du kan ju inte motivera en orättvisa genom att peka på en annan? 😄 Tv-licens är illa nog.

Tv-Licens e bra, fast dem skulle göra den så att den dras på deklarationen istället, för alla. Så att alla kunde betala sin beskärda av den och inte en del bara åka snålskjuts och inte betala för sig. TV Licensen hade antagligen minskat om alla betalade för sig och TV Programmen skulle bli bättre (förhoppningsvis). Tänk bara hur mycket mer kvalitativta "Cafe" programmen skulle bli 😄

Sorry för uppföljningen av detta OT-ämne... 😎

TV-licensen är INTE bra, utan en krystad lösning som borde tillhöra det förgångna! Det är bättre att skippa den och införa reklamfinansiering i stället.

Utan TV-licensfinansiering så skulle vi bara få ännu fler spelprogram glättiga galor och dåliga dokusåpor, men det kanske är din kopp te?

Vilka program tycker du är så fantastiska som vi betalar med tv-licensen? Personligen så ser jag knappt på tv alls och ytterst sällan på 1,2,4

Redigerat av Flebbo
Link to comment
Dela på andra sajter

Men min främsta och andra fråga är: var fan finns dessa nedladdningssiter som ALLA talar om, för musik, film, program osv.? Jag har aldrig laddat ned något gratis i hela mitt liv, och åtminstone delvis kan det bero på att jag inte har en enda aning om VAR jag ska leta!! Det enda "gratis" jag känner till är en del av amatörers låtar på MySpace. Men vissa av dem, för att inte säga de flesta, gå ju inte att ladda ned de heller. Så var finns alla dessa siter? Namnge någon/några! Jag vet att man hos GP.se t.ex. kan ladda ned låtar, men fler än den känner jag inte till, och INGA som är gratis.

Musik, lyssnar/tittar du inte på nyheterna? 😎

Hur kan man ha missat att uppfatta "Pirate bay", torrenter som "Azureus" eller såklart populära "DC++".

Där finns allt att ladda ner, både lagligt och olagligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att jag nu finansierar ditt cafe norrköpingsbehov via tv licensen, som exempel.

Du kan ju inte motivera en orättvisa genom att peka på en annan? 😄 Tv-licens är illa nog.

Tv-Licens e bra, fast dem skulle göra den så att den dras på deklarationen istället, för alla. Så att alla kunde betala sin beskärda av den och inte en del bara åka snålskjuts och inte betala för sig. TV Licensen hade antagligen minskat om alla betalade för sig och TV Programmen skulle bli bättre (förhoppningsvis). Tänk bara hur mycket mer kvalitativta "Cafe" programmen skulle bli 😄

Sorry för uppföljningen av detta OT-ämne... 😎

TV-licensen är INTE bra, utan en krystad lösning som borde tillhöra det förgångna! Det är bättre att skippa den och införa reklamfinansiering i stället.

Utan TV-licensfinansiering så skulle vi bara få ännu fler spelprogram glättiga galor och dåliga dokusåpor, men det kanske är din kopp te?

Vilka program tycker du är så fantastiska som vi betalar med tv-licensen? Personligen så ser jag knappt på tv alls och ytterst sällan på 1,2,4

De bästa svenskproducerade nyheterna, barnprogrammen, humorsatsningarna och dramaproduktionerna kommer alla från SVT, imo. Dessutom så gott som de enda programmen med lite mer intellektuell profil, och en jäkla massa "pensionärs-TV" som ingen annan gör på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...