Jump to content
Annons

Nyheter på NAMM 2008?


DanceMannen

Recommended Posts

Kanske fel forum, men visste inte riktigt vart den skulle in...

Snart dags för Namm 08. Någon som vet om det förväntas dyka upp några speciellt intressanta nyheter? Kommer vi t ex få se fler varianter av kontrollerenheter, kombinationer av kontroller/midi/ljudkort?

Skulle vara kul att höra om ni fått några tips på nyheter som ska presenteras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det har ryktats om UAD-2 men UA själva har velat tysta ner ryktet genom att skylla på tryckfelsnisse i en pressrelease.

Att UA har träffat ett licensavtal med Empirical Labs verkar däremot sant. Vilket innebär att vi kommer få se EL Fatso i pluginform. Till UAD-1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ryktats om UAD-2 men UA själva har velat tysta ner ryktet genom att skylla på tryckfelsnisse i en pressrelease.

Att UA har träffat ett licensavtal med Empirical Labs verkar däremot sant. Vilket innebär att vi kommer få se EL Fatso i pluginform. Till UAD-1.

Låter intressant, får se om de lyckas igen:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir en trevlig vecka...först den 15e med Mac world där det har läckt ut en keynote, som verkar kunna vara en äkta. Och sen den 17:e med NAMM. Hmmm undra vad spectrasonics har på gång.

edit: att det ska vara så svårt att hålla reda på datum 😉

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Nope! Inget UAD - 2!

Patetiskt! 😏

Men dom släpper värdelösa (av demot att döma) 5 stycken dvd's med "knep-å-knåp-i-studio-hitte-på" för 65 dållars styck..... 😳 DET kunde dom minsann lägga ner energi på...? Jävla spån!

Om man inte ens kan krana i studio så ska man inte äga ett dspkort....

Ungefär som om volvo skulle börja sälja körkortsboken...

Nej nu får det bli native... adjö till ua! *pekar finger smiley* Eller rakt ut: Dra åt helvete med ert skit!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Nope! Inget UAD - 2!

Patetiskt! 😏

Men dom släpper värdelösa (av demot att döma) 5 stycken dvd's med "knep-å-knåp-i-studio-hitte-på" för 65 dållars styck..... 😲 DET kunde dom minsann lägga ner energi på...? Jävla spån!

Om man inte ens kan krana i studio så ska man inte äga ett dspkort....

Ungefär som om volvo skulle börja sälja körkortsboken...

Nej nu får det bli native... adjö till ua! *pekar finger smiley* Eller rakt ut: Dra åt helvete med ert skit!

jag har en bra soptunna här i min trappuppgång. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressantast hittils ar nya pluggar fran sonnox och URS!

SSL Duende Mini verkar lite cool med!

Sonnox med en dynamisk eq och URS med en plugg som emulerar input steg fran tube amps och consoles som ssl....

Som hangiven sonnox fan blir det nog till att handla...

URS pluggen ar vad tankte kopa URS console strip pro for... Sa det var ocksa valkommet!

Spectrasonics har en fet synth pa gang. Ska visst va valdigt innovativ med saker som aldrig har setts pa verken hardware eller software sidan. Den baseras pa deras nya STEAM engine...

Sorry det var lite kortfattat!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope! Inget UAD - 2!

Patetiskt! 😏

Men dom släpper värdelösa (av demot att döma) 5 stycken dvd's med "knep-å-knåp-i-studio-hitte-på" för 65 dållars styck..... 😲 DET kunde dom minsann lägga ner energi på...? Jävla spån!

Om man inte ens kan krana i studio så ska man inte äga ett dspkort....

Ungefär som om volvo skulle börja sälja körkortsboken...

Nej nu får det bli native... adjö till ua! *pekar finger smiley* Eller rakt ut: Dra åt helvete med ert skit!

jag har en bra soptunna här i min trappuppgång. 🙂

Hehehe, jadu 🙂

Men för mig är det ett helvete. Jag är pluggtokig. Sitter med tre kort och jag har alla pluggarna förutom Neve. Vilket gör att jag i stort sett kör bara uad's pluggar. Dessutom så är jag drabbad av pci-x och amdchipsetet som gör att jag inte får ur all kräm. Kommer till 70% sen börjar det knastra. Dessutom så har jag bara tre platser i G5an. Ett fjärde hade vart bra på sin plats. Och det är oxå taket för licensen. Köpa ett magmachassi för 10-15 papp för att få plats med ett till kort? Nja! Och jag menar, uad slutar ju inte att göra nya pluggar. Det i sin tur blir att man behöver mer kraft, man ska ju inte behöva sluta använda äldre pluggar bara för att det kommer nya.

Ska jag slänga ut pengarna och köpa ett magmachassi? Köpa ett femte, sjätte kort och pynta om alla licenser igen? Hur stor bandbredd klarar korten och datorn?

När dom här korten kom så satt folk med typ Win 2000/98, pentium III och klockfrekvenser på 700mhz. Typ 256 mb ram osv. Jämför det med vad som finns idag.

UA biter sig själva i arslet. Dom har fått såååå mycket idéer och förslag från användare på hur man ska lösa det. Resultat? Jo ett pci-e kort MEN fortfarande samma gamla skiten. Och ett externt kort som är nog det största fjasko jag vart med om. Ett externt som man inte kan bygga ut. Likt förbannat så finns det en bundle på 20 papp med alla pluggar. Hur ska man använda det kortet när det går i väggen av EN stereokompressor. Värt dom pengarna?

Det här är helt hopplöst. Fattar inte UA att om dom släpper ett kort som exempelvis skulle kunna vara 5-6 gånger starkare, ta en 15-20 papp för det och att folk skulle köa för att få köpa det?

Kör native och iLok då om dom är så rädda om $

Ta bort taket för 4 licenser.

Spåna på en pluginchainer.

Bygg ett eget snyggt UA designat magmachassi å kräng iväg med eller utan kort.

Firewirelösning?

Och framför allt, ett nytt kort?

Nej gammalt skit är det vad det är.

Cuda har lyckats klämma ur ett vanligt grafikkort så mycket kraft att det är löjlig. Motsvarar 50 uadkort i kraft och för en prislapp på 5-6 papp. Är det verkligen så svårt att skapa nåt nytt?

Men vi får se. Förmodligen så händer det inte ett skit förrän Fatso kommer. Och det lär väl vara ver 5.0

9 av 10 uad-användare skulle iaf bli glada om det kom nåt nytt.

Jag stannar iaf av nu. Köper inte en enda plugg till. Kommer det inget nytt ihop med 5.0 så är det jag som gör kex av skiten.

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Nope! Inget UAD - 2!

Patetiskt! 😏

Men dom släpper värdelösa (av demot att döma) 5 stycken dvd's med "knep-å-knåp-i-studio-hitte-på" för 65 dållars styck..... 😲 DET kunde dom minsann lägga ner energi på...? Jävla spån!

Om man inte ens kan krana i studio så ska man inte äga ett dspkort....

Ungefär som om volvo skulle börja sälja körkortsboken...

Nej nu får det bli native... adjö till ua! *pekar finger smiley* Eller rakt ut: Dra åt helvete med ert skit!

jag har en bra soptunna här i min trappuppgång. 🙂

Hehehe, jadu 🙂

Men för mig är det ett helvete. Jag är pluggtokig. Sitter med tre kort och jag har alla pluggarna förutom Neve. Vilket gör att jag i stort sett kör bara uad's pluggar. Dessutom så är jag drabbad av pci-x och amdchipsetet som gör att jag inte får ur all kräm. Kommer till 70% sen börjar det knastra. Dessutom så har jag bara tre platser i G5an. Ett fjärde hade vart bra på sin plats. Och det är oxå taket för licensen. Köpa ett magmachassi för 10-15 papp för att få plats med ett till kort? Nja! Och jag menar, uad slutar ju inte att göra nya pluggar. Det i sin tur blir att man behöver mer kraft, man ska ju inte behöva sluta använda äldre pluggar bara för att det kommer nya.

Ska jag slänga ut pengarna och köpa ett magmachassi? Köpa ett femte, sjätte kort och pynta om alla licenser igen? Hur stor bandbredd klarar korten och datorn?

När dom här korten kom så satt folk med typ Win 2000/98, pentium III och klockfrekvenser på 700mhz. Typ 256 mb ram osv. Jämför det med vad som finns idag.

UA biter sig själva i arslet. Dom har fått såååå mycket idéer och förslag från användare på hur man ska lösa det. Resultat? Jo ett pci-e kort MEN fortfarande samma gamla skiten. Och ett externt kort som är nog det största fjasko jag vart med om. Ett externt som man inte kan bygga ut. Likt förbannat så finns det en bundle på 20 papp med alla pluggar. Hur ska man använda det kortet när det går i väggen av EN stereokompressor. Värt dom pengarna?

Det här är helt hopplöst. Fattar inte UA att om dom släpper ett kort som exempelvis skulle kunna vara 5-6 gånger starkare, ta en 15-20 papp för det och att folk skulle köa för att få köpa det?

Kör native och iLok då om dom är så rädda om $

Ta bort taket för 4 licenser.

Spåna på en pluginchainer.

Bygg ett eget snyggt UA designat magmachassi å kräng iväg med eller utan kort.

Firewirelösning?

Och framför allt, ett nytt kort?

Nej gammalt skit är det vad det är.

Cuda har lyckats klämma ur ett vanligt grafikkort så mycket kraft att det är löjlig. Motsvarar 50 uadkort i kraft och för en prislapp på 5-6 papp. Är det verkligen så svårt att skapa nåt nytt?

Men vi får se. Förmodligen så händer det inte ett skit förrän Fatso kommer. Och det lär väl vara ver 5.0

9 av 10 uad-användare skulle iaf bli glada om det kom nåt nytt.

Jag stannar iaf av nu. Köper inte en enda plugg till. Kommer det inget nytt ihop med 5.0 så är det jag som gör kex av skiten.

therethere!!

om du vill bli av med det, så kan jag hämta det! 🙂

hoppas verkligen att UAD kommer med ngt nytt snart, för de är inte riktigt uppdaterade med tiden!! (ska jag säga!!)

Cuda?? tell me more.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope! Inget UAD - 2!

Patetiskt! 😏

Men dom släpper värdelösa (av demot att döma) 5 stycken dvd's med "knep-å-knåp-i-studio-hitte-på" för 65 dållars styck..... 😲 DET kunde dom minsann lägga ner energi på...? Jävla spån!

Om man inte ens kan krana i studio så ska man inte äga ett dspkort....

Ungefär som om volvo skulle börja sälja körkortsboken...

Nej nu får det bli native... adjö till ua! *pekar finger smiley* Eller rakt ut: Dra åt helvete med ert skit!

jag har en bra soptunna här i min trappuppgång. 🙂

Hehehe, jadu 😄

Men för mig är det ett helvete. Jag är pluggtokig. Sitter med tre kort och jag har alla pluggarna förutom Neve. Vilket gör att jag i stort sett kör bara uad's pluggar. Dessutom så är jag drabbad av pci-x och amdchipsetet som gör att jag inte får ur all kräm. Kommer till 70% sen börjar det knastra. Dessutom så har jag bara tre platser i G5an. Ett fjärde hade vart bra på sin plats. Och det är oxå taket för licensen. Köpa ett magmachassi för 10-15 papp för att få plats med ett till kort? Nja! Och jag menar, uad slutar ju inte att göra nya pluggar. Det i sin tur blir att man behöver mer kraft, man ska ju inte behöva sluta använda äldre pluggar bara för att det kommer nya.

Ska jag slänga ut pengarna och köpa ett magmachassi? Köpa ett femte, sjätte kort och pynta om alla licenser igen? Hur stor bandbredd klarar korten och datorn?

När dom här korten kom så satt folk med typ Win 2000/98, pentium III och klockfrekvenser på 700mhz. Typ 256 mb ram osv. Jämför det med vad som finns idag.

UA biter sig själva i arslet. Dom har fått såååå mycket idéer och förslag från användare på hur man ska lösa det. Resultat? Jo ett pci-e kort MEN fortfarande samma gamla skiten. Och ett externt kort som är nog det största fjasko jag vart med om. Ett externt som man inte kan bygga ut. Likt förbannat så finns det en bundle på 20 papp med alla pluggar. Hur ska man använda det kortet när det går i väggen av EN stereokompressor. Värt dom pengarna?

Det här är helt hopplöst. Fattar inte UA att om dom släpper ett kort som exempelvis skulle kunna vara 5-6 gånger starkare, ta en 15-20 papp för det och att folk skulle köa för att få köpa det?

Kör native och iLok då om dom är så rädda om $

Ta bort taket för 4 licenser.

Spåna på en pluginchainer.

Bygg ett eget snyggt UA designat magmachassi å kräng iväg med eller utan kort.

Firewirelösning?

Och framför allt, ett nytt kort?

Nej gammalt skit är det vad det är.

Cuda har lyckats klämma ur ett vanligt grafikkort så mycket kraft att det är löjlig. Motsvarar 50 uadkort i kraft och för en prislapp på 5-6 papp. Är det verkligen så svårt att skapa nåt nytt?

Men vi får se. Förmodligen så händer det inte ett skit förrän Fatso kommer. Och det lär väl vara ver 5.0

9 av 10 uad-användare skulle iaf bli glada om det kom nåt nytt.

Jag stannar iaf av nu. Köper inte en enda plugg till. Kommer det inget nytt ihop med 5.0 så är det jag som gör kex av skiten.

therethere!!

om du vill bli av med det, så kan jag hämta det! 😄

hoppas verkligen att UAD kommer med ngt nytt snart, för de är inte riktigt uppdaterade med tiden!! (ska jag säga!!)

Cuda?? tell me more.

Cuda. Det är nVidia som ligger bakom. Några gubbar i ett team bakom nVidia som håller på att utveckla. Precis som med uad's chip så använder man sig av ett grafichip. Fråga mig inte hur för sånt kan jag inte skit om. Men man använder sig av ett vanligt grafikkort från nvidia som får jobba som dsp-motor. Hur det ska slussas mellan musikprogram och chip vet jag inte. Lär bli på samma sätt som alla andra kort. Men korten är nåt så sjukt kraftiga att det kommer bräda precis rubbet på dspmarknaden. Cuda hade testat ett av "billigare" värstingkorten som kostar idag runt 5000:-

Det klarade av 387 stycken 25-bands-EQ @ 192khz innan det gick in i väggen! 🙂🙂

Sen kan man ju ifrågasätta hur dom algorithmerna ser ut.

Men ändå, det var med ett medelmåttigt kort. Undrar hur det blir med ett top of the line kort? Dessutom så går det att länka ihop nvidias kort så man får två stycken kort.

Kraft som man kan bara ana om, och för en spottstyver i pengar

Det slår undan benen på alla dsp-tillverkare. Till och med Protools HD

Nu har det varit tyst om det i nåt år. Får bara hoppas att det blir nåt av det. *håller tummarna* 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

SSL släpper Pro-Convert.

Konvertera audioprojekten mellan 40 olika format! Slut på kompabilitetsproblem? 😉

Spara t ex ett Cubase-projekt och konvertera till Pro Tools- eller kanske en Logic-session. Fortsätt jobba i Logic, bounca ljudspår, konvertera tillbaka till Cubase. 🙂

Soundscape, Audition, Samplitude, OMFI, SAW Studio, you name it...

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra trevliga grejer som egentligen borde ha en plats i Nyhets-avdelningen på första sidan är Cubase Essential 4 (ersättaren till SE3), Roland Fantom-G, Prophet-08 m.m. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

SSL släpper Pro-Convert.

Konvertera audioprojekten mellan 40 olika format! Slut på kompabilitetsproblem? 😉

Spara t ex ett Cubase-projekt och konvertera till Pro Tools- eller kanske en Logic-session. Fortsätt jobba i Logic, bounca ljudspår, konvertera tillbaka till Cubase. 🙂

Soundscape, Audition, Samplitude, OMFI, SAW Studio, you name it...

Funkar detta som lovat ar det mycket valkommet!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra trevliga grejer som egentligen borde ha en plats i Nyhets-avdelningen på första sidan är Cubase Essential 4 (ersättaren till SE3), Roland Fantom-G, Prophet-08 m.m. 😉

...och där rök uppdateringen till Cubase 4. Till RÄTT pris menar jag<_< ?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Clawfinger (oregistrerad)
SSL släpper Pro-Convert.

Konvertera audioprojekten mellan 40 olika format! Slut på kompabilitetsproblem? ☺️

Spara t ex ett Cubase-projekt och konvertera till Pro Tools- eller kanske en Logic-session. Fortsätt jobba i Logic, bounca ljudspår, konvertera tillbaka till Cubase. 😎

Soundscape, Audition, Samplitude, OMFI, SAW Studio, you name it...

Guds gåva till "Vi-som-jobbar-med-Cubase-för-att-vi-har-gjort-det-sedan-1994-och-orkar-inte-lära-muskelminnet-hur-ProTools-funkar"! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

SSL släpper Pro-Convert.

Konvertera audioprojekten mellan 40 olika format! Slut på kompabilitetsproblem? ☺️

Spara t ex ett Cubase-projekt och konvertera till Pro Tools- eller kanske en Logic-session. Fortsätt jobba i Logic, bounca ljudspår, konvertera tillbaka till Cubase. 😎

Soundscape, Audition, Samplitude, OMFI, SAW Studio, you name it...

Guds gåva till "Vi-som-jobbar-med-Cubase-för-att-vi-har-gjort-det-sedan-1994-och-orkar-inte-lära-muskelminnet-hur-ProTools-funkar"! 😎

Eller:

Vi-som-vägrar-köpa-Digidesigns-jävla-skämt-till-DAW-Pro-Tools-LE-som-är-den-enda-Pro-Tools-version-för-under-100.000kr

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...