Jump to content
Annons

Inspelningstabbar i kända låtar


henning

Recommended Posts

Annons
Absolut, även om det fanns glitchar så tror jag att dessa människor är fullt kapabla själva att bestämma vad dom vill släppa igenom. Dessutom kan det bidra till helheten även om det inte alltid är helt enligt boken.

Lenon-grejen t ex känns mer som en intressant aspekt av produktionen snarare än ett "misstag". Lite tråkigt när folk ska bestämma åt andra vad som är rätt och fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)

Hmm, tyckte nog hälften var tramsiga saker att gnälla på. Som jag knappt förstod mig på...

Har hört värre grejer än så bland proffs.

Link to comment
Dela på andra sajter

alla sånginsatser från Håkan Hellström då?

De är ju också misstag

Det stora misstaget var väl att låta han komma inärheten av en mikrofon.

o att spela gitarrsolon som gary moore är ju inte blues, eller att sjunga opera, som elvis gjorde i slutet av sin karriär funkar heller inte, för att det är i populärmusik.. 😕

lägg ner o dissa håkan hellström.. det är ett sätt att sjunga som han gör.. huruvida du gillar honom eller inte är skit samma. det är din egna åsikt och inte ett faktum...

huruvida mkt jag gillar honom har inte med nåt att göra här..

on topic: jag står kvar på min tidigare position.. det är tråkigt att folk ska leta fram småfel, när det oftast, va ja tycker, är småfelen som gör det hela mänskligt..

edit: svanfel

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

John Lennongrejen hörs tydligt tycker jag, och det reagerade jag på redan första gången jag lyssnade på skivan. Men jag trodde det var typ en omtagning i efterhand där dom fått en annan mik eller mikplacering jämfört med resten av låten. Hursomhelst har jag aldrig stört mig på det.

Resten av musiken lyssnar jag inte på, utom kanske Pink Floyd, men vem fan reagerar på ett tapewobbel i en Pink Floyd låt? Dom plattorna är ju späckade med skumma ljud, så vadå?

Största missen är väl i så fall hörlursläcket på Christina låten. Där finns det ordentlig budget och det ska fan inte hända.

Redigerat av Strange Leaf
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...