Jump to content
Annons

WAVES SSL


Chriskooh

Recommended Posts

Annons

Håller helt och hållet med. Så neutral, Så förlåtande, så UNDERBAR! Skulle aldrig överleva utan den.

Har försökt hitta komplement, men det slutar ändå alltid med att jag använder SSL4000 :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

nickponcho (oregistrerad)

dom pluugarna gör underverk som slår napoleon och resten av alla gamla spöken med hästlängder. synd bara att dom snor mycket kraft

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv inte råd med så dyra pluggar, men när jag har hört ljudexempel på SSL4000 vs Duende (som jag har testat) har jag alltid tyckt att Duende låter bättre. Jag tycker min Liquid Mix kommer ganska nära kvalitetsmässigt den med, framför allt på kompressorsidan såklart (där den outshinar) men kanske inte 100 på EQsidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag skulle inte rekommendera någon nybörjare att lägga pengar på Waves-pluggar och fattar faktiskt inte alls varför ni köpt?

Själv vet jag med mig att jag inte förmår uppskatta skillnaden mellan Los Gredos och viner som kostar närmare tusenlappen, så jag håller mig till Gredos. Om ni förstår vad jag menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud då är det ju synd om dig, det billiga vinet får man ju pannknack av direkt + att det är surt att dricka...köp kvalitétsvin och---

kanske det inte går att jämföra direkt men visst tror jag det är värt att lägga stålarna på en bra kompressorplugg som SSL eller varför inte TG12413 från Chandler om man vill ha mashed potatoes med färg (nån som provat?) istället för en sunkig och gratis om man ändå skall envisas med att tro att vst/rtas-kompressorer kan göra jobbet...

Själv föredrar jag rackenheter och där gäller för övrigt samma sak, inte fan går jag och köper en Behringer eller Samson etc när det finns finare grejor!!!

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud då är det ju synd om dig, det billiga vinet får man ju pannknack av direkt + att det är surt att dricka...köp kvalitétsvin och---

kanske det inte går att jämföra direkt men visst tror jag det är värt att lägga stålarna på en bra kompressorplugg som SSL eller varför inte TG12413 från Chandler om man vill ha mashed potatoes med färg (nån som provat?) istället för en sunkig och gratis om man ändå skall envisas med att tro att vst/rtas-kompressorer kan göra jobbet...

Själv föredrar jag rackenheter och där gäller för övrigt samma sak, inte fan går jag och köper en Behringer eller Samson etc när det finns finare grejor!!!

😮

Just, men du kanske inte kombinerar dina fina rackenheter med en Eurodesk, om du fattar?

Att slänga pengar på Waves om man 1. inte riktigt vet vad man sysslar med och 2. ändå tänker använda pluggarna till dansmusik i Fruity Loops ...det verkar inte riktigt meningsfullt.

SSL-paketet kostar trots allt närmare 8 papp och för dom pengarna kan man köpa många saker som behövs bättre i början, som till exempel ett par vettiga monitorer.

Dyra kompressorpluggar må låta bra i skarpt läge, men i en mix av en demolåt vågar jag påstå att i princip vilket gratisprogram som helst duger.

Link to comment
Dela på andra sajter

SSL `n

Passar inte i mitt Nuendo 3.0.

Jag har kört Nuendo med SSL och det funkar klockrent. SSL är fan det bästa jag hört, har dock inte provat originalet. Jag har avinstallerat alla andra kompressorpluggar och EQpluggar förutom Sonalksis EQ som jag använder ibland för att variera. Jag tänkte för ett tag sen prova att göra en mix utan SSL eftersom jag tyckte att jag bara använde de pluggarna och det gick fan inte att få det att låta bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte rekommendera någon nybörjare att lägga pengar på Waves-pluggar och fattar faktiskt inte alls varför ni köpt?

Själv vet jag med mig att jag inte förmår uppskatta skillnaden mellan Los Gredos och viner som kostar närmare tusenlappen, så jag håller mig till Gredos. Om ni förstår vad jag menar?

Vadå Gredos ? e det en pizza?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte rekommendera någon nybörjare att lägga pengar på Waves-pluggar och fattar faktiskt inte alls varför ni köpt?

Shit vilken förolämpning 😆 Du kallade alla som skrivit här för nybörjare haha 😄

Redigerat av Frank Zappa
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte rekommendera någon nybörjare att lägga pengar på Waves-pluggar och fattar faktiskt inte alls varför ni köpt?

Shit vilken förolämpning 😆 Du kallade alla som skrivit här för nybörjare haha 😄

Ok, låt mig omformulera - amatörer.

Och det är ingen förolämpning, lika lite som "nybörjare". 😄

Det jag menade var att ett pluggpaket för 8000 kr inte i första hand vänder sig till den genomsnittlige medlemmen på Studio Forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...