Jump to content
Annons

Studio festival 15 Omröstning


BÄNKT

Recommended Posts

Annons
  • Svar 118
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Så nu ska jag äntligen ta och rösta. Väldigt roligt att det blev nio så olika punklåtar, som Sixties nämde i början. När man tänker efter finns det ju massor av definitioner på punk. Det som är punk för mig är det inte för någon annan och tvärt om. Jag är punkare i själen och hade mer än gärna deltagit i denna festivalen men blev osäker huruvida man som Festivalarrangör fick deltaga själv? Men de flesta av inskickade bidrag var endå svårslagna så detta blev nog bra. Kanske en tradition detta? Punkfestival varje Februari??

Bla, bla, bla.. Nu till röstningen:

6p går till låt nummer 1. Just say it. Den här låten har helt klart rätt attityd, vilket tilltalar mig. Riktig jävlaranamma! Yes, minns Dead Kennedys. Bra punk sång, inget mjäk. MEN! Fy på sig! Låten är för lång, tillochmed nedtonig? Hur lång är den igentligen??

4p går till låt nummer 2. Fan Fan Fan. Denna har också rätt attityd, bra tryck i grejerna. Pungsparksintro, schysst. Mycket, mycket bra mixad! (För bra för punk? Naää, så länge känslan e rätt i musiken!) Sång på skånska, +! Har dock svårt att höra vad körrösten säger? Men de e väl hörseln som börjar svika nu på äldre dar, efter blivit plågad i min ungdom av illa mixad och högljudd punkkonsert.

2p går till låt nummer 4. Litarinte. Detta är go gammal gladpunk, som får en att vilja trä upp i en svettig Oy-oy-dans(stavas d så?). Detta blir man glad av. Känns som jag åter har hamnat i Åkersberga -79. Politisk text, progg-punk, KSMB. Topp text, skitbra!

1p går till låt nummer 9. No time to waste. Vaknade i morse till introt av denna låt, så den fastnar verkligen! Detta är tvättäkta källarpunk, jag kan höra den här dovt från någon replokal ackompanjerad av skallret från fönsterrutor. Denna gör mig också glad, den här skulle jag vilja höra live, berusad och i gott sällskap! Imponerad av det äkta Rock´n Roll slutet.

Mycket bra jobbat alla deltagande!!!!! 🙂🙂🙂😮

Link to comment
Dela på andra sajter

blev osäker huruvida man som Festivalarrangör fick deltaga själv?

själv klart hade du fått vara med!

Kanske en tradition detta? Punkfestival varje Februari??

nu får du vänta till nästa februari 🙂

så det är bara att börja fila på nästa punklåt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken skräck att de stängde ner forumet just idag, när vi har slutspurt i omröstningen och allt! Kan möjligen det NYA forumet vara på gång? Yes, jag har fått indikationer på det! Det ska bli spännande att se hur det blir. Allt får nog en ansiktslyftning, så även denna avdelning.

Yepp, men nu är det ju faktist punkfestivalomröstning!

SÅ KOM IGEN NU ALLA PÅ FORUMET SOM ÄNNU INTE HAR RÖSTAT, 24,00 stänger valmöjligheterna!! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

6p - Just say it.

Just för arret och rösten! gillar den aggressiva och nonchalanta snärten i orden "just say it"

4p - Litar inte

Bra melodi och bra text! Låter som väldigt mycket punk från förr..

2p - TBQ

Kraftfullt! bra driv i musiken..

1p - Bara dom

Kändes verkligen outstanding!...gillas!

Till alla Er som inte fick poäng måste jag tillägga att det var verkligen inte lätt att välja för alla har i sitt uttryck och personliga prägel visat mångsidighet och stor musikalitet!

Därför vill jag säga att era låtar var också jäkligt bra!

Edit

Hahha..och med denna rösten blev jag banne mig veteran också..Jiiippiii

Redigerat av Valdez
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är också lite buzzcocksfrälst så mina röster blir såhär.

Synd att man inte kunde ge alla poäng för det var nog kvalitetsmässigt den bästa festivalen hittils. 😉

6 poäng - Another loser suicide

4 poäng - litar inte

2 poäng - Just say it

1 poäng no time to waste

och för övrigt så förefaller det som "Punk´s not dead"

och ett litet citat av sid vicious:

“I just cash in on the fact that I'm good looking, and I've got a nice figure and girls like me.”

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

6 Poäng: Just say it.. Väldigt välgjort.. De första 5 sekunderna ger mig vibbar från både Vem e jag(Strebers)-riffet och den där Sibylla-låten med Hans och Greta. Annars hörs ganska tydliga Dead Kennedys-influsener. Skitbra.

4 Poäng: Baradom.. Råbra sång(Ska jag nämna Åka Bil och Cirkus Miramar , näeh, jag skiter i det den här gången ;o) ). Det andra i låten är oxå bra då.

2 Poäng: TeenageBeutyQueen.. Åh, det låter som ett sånt band som Sound Affect skulle ha älskat för typ 15-20 år sedan.. De 2 poängen är mest för soundet, hade själva låten varit bättre så hade betyget blivit högre.

1 Poäng..för skånskan:o)

Link to comment
Dela på andra sajter

Först vill jag tacka de flesta bidrag för att de påmint mig om varför jag alltid varit och alltid kommer att förbli en ickepunkare, och en stolt sådan vill jag tillägga. Varför då överhuvudtaget bry mig om detta spektakel kanske ni undrar? Jo för att Sixties, med envisheten hos en åsna på väg till slakt, hävdar att Iggy och MC5 och Sonics etc är punk (jo, snart fryser väl helvetet till is också) så det kanske fanns några guldkorn att hämta här ändå tänkte jag. Och jo, guldkorn är väl att ta i, men visst som glimmar tyckte jag mig finna i alla fall. 😕

6p - Låt nr 8 - Another Loser Suicide - Riktigt bra låt, med lite mer kvalificerat hantverk kan det här bli en riktig retrohit. Härliga Suede-gitarrer.

4p - Låt nr 9 - No Time To Waste - Härligt New York driv, en hel del Ramones vibbar, I like.

2p - Låt nr 4 - Litar Inte - Alldeles för mycket Thåström för min smak men den bär ju ändå en hyfsad melodi.

1p - Låt nr 6 - Bara Dom - Mest för att man måste och jag valde Eurythmics-intro framför Oasis-intro (Klarpunk).

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Chip-chop nu var det stopp!

Punkfesten är över för denna gången, jag tycker alla bidragen var väldigt roliga att höra med en stor variation! Mycket bra jobbat allihop! Jag tycker att det var väldigt många som röstade, hela 31 medlemmar! Mycket tack vare Sixties! Och vilka ansikten döljer sig bakom bidragen då? Jo så här gick det:

Bajenuffe med låt nr.1.Just say it fick 83p

O-Jay med låt nr.4.Litarinte fick 74p

Sixties med låt nr.9.No time to waste fick 66p

CarlCadello&Assar med låt nr.2.Fan fan fan fick 53p

Matthew L med låt nr.8.Another loser suicide fick 44p

Hellpig med låt nr.3.TBQ fick 34p

Ynot med låt nr.5.klarpunk fick 23p och det fick

även

dede med låt nr.6.bara dom 23p ,sist men inte minst kom

Steinberg med låt nr.7.Slutet med 2p,

jag tror att Sixties även medverkade här på sång?

Stort grattis till Bajenuffe som får äran att hålla i nästa Studiofestival!!!

😕😳😳😄😄

Stort grattis till alla medverkande förresten, bra bedrift allihop!

Mega tack till Assar för webspace!! Och en stor påse folköl till Sixties för hans jätte engagemang i denna festival, fortsätt så! Glömde nästan att säga att jag ej har lagt till limpa666:s enpoängare. Jag tyckte det blev fel att hans röst skulle generera flera poäng än andras röster men jag kanske har fel, i så fall får ni lägga till dem själva! Tack för mig för denna gången!

Redigerat av BÄNKT
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis BajenUffe! Utlys en ny punkfestival genast!

Ett klargörande om "Bara dom" Det är ett så kallat forumsamarbete där jag gjorde komp och text, Vallhagen svarar för sång, melodi och gitarr. Slutligen satte Slaptap basen och så var det i land!

Otroligt tuff konkurens i år. Jag tyckte det var drösvis med bra bidrag förra året men årets startfält var ju fan otrolig.t trots att man verkligen har en forumvältare på gång såhamnar man i lä.. Så jäkla mycket bra musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till segern Bajenuffe! Det var ju riktigt spännande.

Tack för en bra tävling Bänkt.

Tack till Sixties för ditt engagemang!

Cred även till övriga deltagare för era bra bidrag.

Och tack för alla positiva omdömen om min låt!

Kul att det fortfarande punkas lite ute i stugorna. Jag försökte få det att låta lite retro low-budget 77-81 sådär som jag gillade den svenska punken.

Nu skall jag knåpa med lite modernare sound, och kanske ett bidrag till nästa festival vad det nu kan bli för tema.

Keep on rocking 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Uffe! jag tittar förbi i morgon så kan vi fira segern.

är nämligen i Stockholm för att fira min 40-års dag (9 feb), tyvärr fick jag inte fira den som vinnare. 🙂

men med detta start fält så får man vara nöjd ändå.

O-jay, vi ska göra nån punklåt tillsammans.

ynot du ska sjunga på nån låt åt mig fram över, när jag gjort nått bra där din röst passar.

bara så ni vet. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulerar

Bajsenuffe trodde jag du hette men det stod ju bajenuffe tycker mer om det 😏

Bra låtar, rolig festival som fasen..

Tackar Hellpig för sologuran på klarpunk.

Låten gjordes rakt av jag o en trummis värmde upp lite. <Tryckte på rec o ni har ju hört resultatet. Allt annat var oxå första tagningar. Texten improviserades utan ändringar.

Det som Var drivande var viljan att ösa 🙂

😉🤪 sixtes 😄😄

du driver oxå fint

Bra festival Bänkt

ha det gott grabbar ses nästa festival hoppas man

Ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

Hola Studio kamrater,

Man tackar för gratulationerna. Detta trodde jag omöjligt att jag skulle ro hem. Det var många bra låtar och min personliga favorit trodde jag skulle vinna. Det finns dock en sak som grämer mig lite och det är det faktum att många har känt hårdrock vibbar i låten.. Detta måste jag få reda ut. Sixties (och en del andra) träffade huvudet på spiken... Det är självklart två av mina gamla favvo punk band som jag hittat influenserna ifrån. Dead Kennedys och The Damned. Fasettsången som ligger i bakgrunden då gitarr solot spelas är rå-rippat från The Damneds 13'th floor vendetta. Sedemera så är själva solot så mycket Captain Sensible som det kan bli. Bryggans riff är uppbyggt på klassiskt Dead Kennedys-vis. Inga ackord. Gitarr och bas spelar samma toner. Ett gammalt Reggae-knep för att få gung i kompet.

Jag har alltid älskat den gamla punken. Kan dock aldrig säga ett namn på en Hårdrocksplatta som jag gillat. Skulle vara AC/DC och Motörhead i sådana fall, men det sistnämda tror jag faktiskt faller lika mycket under Punk fanan. Lemmy spelade faktiskt med The Damned under en tid och medverkade även på den klassiska Damned singeln Help/Ballroom blitz under Live named The Doomed.

Här har ni texten till Just Say it om ni är intresserade:

JUST SAY IT!

He just can’t control it, he’s just slippin’ away.

This ugly motherfucker is too sad to be gay… what a tragic

Just like any other man he needs to have fun

To receive the declarations he use the force of a gun… it’s magic

Strip down

Now look up

I know you want it bad

Now.. Just say it!

Please have a seat

Next to my feet

I know you want it bad

Now…Just say it!

Fuck all your lectures and you Freudian friends!

Domestic disturbance gets the blame for it all

An absent mother was the start of your fall…. Into the pit

What goes around comes around, sets the rules for the game

Lonelines´s a killer can you picture the frame …. Just say it!

Just say you want me..got a gun in my hand.

Just say you need me…got a gun in my hand.

Just say you love me…got a gun in my hand.

Tell me baby what I don’t understand

Convince me baby what I don’t understand

Strip down

Now look up

I know you want it bad

Now.. Just say it!

Please have a seat

Next to my feet

I know you want it bad

Now…Just say it!

Just say you want me..got a gun in my hand.

Just say you need me…got a gun in my hand.

Just say you love me…got a gun in my hand.

Convince me baby what I don’t understand

Fuck You Kafkas And Your Freudian Friends!

Slutligen en fråga.... Är det jag som skall bestämma vilket ämne som skall hanteras i nästa festival? När skall vi ta detta i så fall?

Jätte tack allihopa!

Jag hoppas verkligen att jag får tillfälle att jobba ihop med er i framtiden!

/Bajenuffe Legalizers S-S

Legalizers Sound System on Myspace

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Uffe, det var välförtjänt.

Stafettpinnen är din. Säg till om du behöver serverutrymme för nästa festival.

Jag vill också passa på att lyfta två andra bidrag som inte kom lika långt i en helhetsbedömning men som jag ändå tycker är värda att uppmärksammas lite extra, nämligen:

1. Sixties, som gjorde den i mitt tycke "mesta" punklåten - No Time To Waste. Plötsligt var det 1979 igen.

2. Matthew L, som gjorde den i mitt tycket bästa melodin - Another loser suicide. Som nån annan också skrev; Jag upptäckte att jag gick och nynnade på den.

/ Assar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill tacka min mamma och min pappa för att de slutat tro på mig. Tack!

Vidare vill jag tacka min familj, mina vänner och alla andra. Tack!

Jag skulle också vilja passa på at tacka alla de skivbolag som under 70 och 80 talen, med en åsnas envishet retunerade mina band utan kommentarer. Utan er hjälp hade jag aldrig behövt satsa på en alternativ akademisk kariär. Tack!

När jag ändå är igång skulle jag vilja tacka den svenska skola som kompromisslöst tvingat oss alla lägga ned massor med energi på de ämnen som vi var dåliga på och inte på det vi tyckte var kul och därför kunde ha blivit bra på. På så sätt har vi i Sverige idag fått en hel drös med deprimerade medelmåttor. Tack!

Va? Var det inte jag som vann? 😮

Grattis Bajjenuffe1! 😎

Nu vi ljag tacka alla er som röstade på min och Assars låt. Tack!

Jag vill också tacka er som inte gjorde det. Tack! Det som inte stärker - dödar.

Jag vill passa på att tacka Assar som gjorde hela jobbet. Tack!

Sisst men inte minst vill jag tacka Bänkt och alla andra som deltagit eller "bara" röstat i denna punkfestival. Utslaget var hårt men fan så rättvist. Tack!

Nu till nästa festival. Fort!!!

Förslag till nästa festival

Vi ses på andra sidan. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort grattis till Bajenuffe 1...

Grattis Grattis..:rolleyes:

Ett stort tack till er som varit med och tävlat och även ni som arrangerat och hållit ordning på festivalen..

Blir spännande att se vad som händer i nästa festival..😉

Redigerat av Valdez
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill tacka min mamma och min pappa för att de slutat tro på mig. Tack!

Vidare vill jag tacka min familj, mina vänner och alla andra. Tack!

Jag skulle också vilja passa på at tacka alla de skivbolag som under 70 och 80 talen, med en åsnas envishet retunerade mina band utan kommentarer. Utan er hjälp hade jag aldrig behövt satsa på en alternativ akademisk kariär. Tack!

När jag ändå är igång skulle jag vilja tacka den svenska skola som kompromisslöst tvingat oss alla lägga ned massor med energi på de ämnen som vi var dåliga på och inte på det vi tyckte var kul och därför kunde ha blivit bra på. På så sätt har vi i Sverige idag fått en hel drös med deprimerade medelmåttor. Tack!

Va? Var det inte jag som vann? :rolleyes:

Grattis Bajjenuffe1! 😎

Nu vi ljag tacka alla er som röstade på min och Assars låt. Tack!

Jag vill också tacka er som inte gjorde det. Tack! Det som inte stärker - dödar.

Jag vill passa på att tacka Assar som gjorde hela jobbet. Tack!

Sisst men inte minst vill jag tacka Bänkt och alla andra som deltagit eller "bara" röstat i denna punkfestival. Utslaget var hårt men fan så rättvist. Tack!

Nu till nästa festival. Fort!!!

Förslag till nästa festival

Vi ses på andra sidan. 😉

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till vinnaren - snyggt jobbat. Det var för övrigt bra jobbat av alla medverkande tyckte jag. Däremot tyckte jag att en majoritet av resten av forumet skötte sig riktigt dåligt. Väldigt få röster, något som jag bara kan beteckna som ren lathet, eller kanske apati. 😄

Angående min låtjävel (Teenage Beauty Queen), jo den lutade säkert över åt metall. Så blir det väl kanske när man är gammal hardracksgitarrist. .) Och stavfelet i låttiteln var helt mitt eget fel. 😄 Ett litet tack petas här in till er som tyckte att det var en fin truddelutt. Resten må brinna i helvetets lågor! Och stort tack till min favoritsångare; Ynot som sjöng och spelade bas på mitt bidrag - uppskattat skall du veta!

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att gå in och tacka efter Carls tal...

Kul tävling. Även om just att det är en tävling inte är såååååå viktigt.

Kul att va med på ett hörn. Får väl säga att dede och jag lyckades bättre än i förra pünkfestivalen. Den här gången fick vi ju för bövelen poäng 😮 ... Kanske för att vi hade en bättre låt den här gången (det tycker jag), kanske för att tiden är mogen för dedes synthetiska kompositioner... kanske för att slaptap förgyllde med basspel.

Tack till er som röstade rätt 😎 .. och tack för de kommentarer som antyder att en och annan faktiskt lärt sig känna igen min röst 😆

Åter till medicineringen, Signert!

****

Och en massa grattis till alla som var med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Bajenuffe! 😄

Ja ditt bidrag var ju klart den bästa låten (av de jag kunde rösta på 😆 ) även om jag gav 6-poängaren till en annan. Märker i ditt inlägg att du kan din punk!

Vill också tacka er som röstade på mig! Med tanke på hur lite punk jag är egentligen så är femteplats något jag blir riktigt stolt över 😄 (och Bajenuffe...jag har kickat körsångarna)

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Bajenuffe! 😎

Ja ditt bidrag var ju klart den bästa låten (av de jag kunde rösta på 😉 ) även om jag gav 6-poängaren till en annan. Märker i ditt inlägg att du kan din punk!

Vill också tacka er som röstade på mig! Med tanke på hur lite punk jag är egentligen så är femteplats något jag blir riktigt stolt över 😆 (och Bajenuffe...jag har kickat körsångarna)

Fan måste säga att du inte har en aning vad punk av vad punk är vilket jag inte4 heller har men fan vad bar dinlåt var

tack vara röst o melodi

ynot 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...