Jump to content
Annons

Studio festival 15 Omröstning


BÄNKT

Recommended Posts

hittade denna sida:

Blank TV

när jag kollade på youtube, klicka på "see music videos" så kommer det upp alla band som finns att se i bokstavs ordning.!

jag kunde tyvärr inte titta själv för det blir nått fel när jag klickar på bilden som länkar till videoklippet,så det blir bara en bild och ingen video för mig, nån som har nått tips vad det kan bero på så säg gärna till.kanske behös installera något för att de ska funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 118
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Egentligen fånigt att rösta...Bara att pressa upp alltihop och sälja. Men... mina omdömmen då:

1) Shit. DK kompet är perfekt på både gitarr o bas. Saknar lite Jello Biafra för att gå i taket helt. Underbart annars. Fel med solot och uttoningen 🙁 . Men vilken röjare.

2) Sanslöst underbar. Min dotter tycker jag också är pinsam! 😳 Skåne rules!

3) The Who. Underbar låt. Tradigt mixad när man hör det i kökshögtalare med en slamrande diskmaskin. Sångaren är verkligen kanon. Håll igen lite på gitarrerna i mixen och låt Daltrey höras så är det hemma!

4)Proggpunk. Fantastisk text och kul dansbandspunkrefräng. Diggas!

5) Discharge skulle detta kunna kvala in som. Fräck ljudbild men jag hör inte texten.

6) Zigenarpunk? Fräckt som fan trots borttappade takter.

7) Heavymetallkomp med hyfsad punktext.

8) Underbar låt som olyckligtvis är pissigt mixad. Och jo, detta kallas punk!

9) Ramones vaknar upp ur graven. Lite väl mycket plagiat kanske........

Och så poängen då om det ska vara nödvändigt:

2) Fanfanfan 6p

4) Litar inte 4p

1) Just Say it 2p

3) TBQ 1p

SKÅÅL

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja ha ett kort gästspel man blir ju tvungen att säga sitt om dessa små mästervärk mä ä som det ska va i punksamanhang 😳 .

Till min stora bestörtning så finner jag bara en riktig punklåt och det är

NO TIME TO WAIST som med sin traditionella svung får benan att byta sida i vindraget från mina creative Labs datorhögtalare från 1967 eller nåt. Sången är som hämtad från en fritidsgårdsspelning i Herrljunga nån gång för länge sen vilket bjuder på den där trevliga mixen föllt us i musiken och det där lilla osäkra blyga från en trotsig rebell på G typ fan ingen annan ville sjunga så jag åkte påt. Full pott här altså dvs. säx poäng (6 poäng)

Sen kommer faktiskt litar inte på 4 poäng men inte så mycket för att det är en punklåt mer progg då men i sin lite lätt lofi profilering både när det gäller låten som sådan och själva framförandet samt produktion så ligger den mer rätt för en fyra.

Två poäng till låt nr.1 Just say it som startar som nån slags hårdrockslåt men pickar upp sig efter introt och låter en hel del punk ett litet minus dock till den fina produktionen 🙁 .

Ett poäng får sen låten Another Looser suicide som nog mer är nån slags BrittPop grej men platsar ändå in på en Etta på grund av en strävan åt punkhållet attitydmässigt när det gäller det mesta.

Tack för ordet och ha det gött ses om nån månad eller så.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockren förstafavorit:

3)TeenageBeautyQueen... 😛 (Dickiesinfluenser kanske...😉) 6p

På larmig andra placering:

5) klarpunk...😉 (smakar Stooges som bäst...😛) 4p

Humorpunk från fina villaområdet klämmer tredjeplatsen:

2) Fan Fan Fan...😄 (Gött Pistols-intro, smarrig bas och "BINGET" är oslagbart...😄) 2p

Och på välförtjänt fjärdeplats:

4) Litar Inte...😎 (Skitbra "att fyllevråla till-refräng"...😛) 1p

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jämt startfält och svårt att rösta. Intressant vilken bredd det är på vad man kallar punk. Bra jobbat alla.

Here are the votes fråm Schmauland:

6p: No time to waste - bra oldschool punk, har lyckats bra med att få det att låta retro, så här minns jag punken

4p: Klarpunk - är egentligen bara föör mycket men visst är det punkigt (vilket fantastiskt Should I stay or should I go-ljud i introackordet)

2p: F_F_F - gött röj, hög punkfaktor, skånska e allri feil i punk

1p: Just say it - inte så punkigt i mina öron men en skön blandning av Motörhead och Queen. Egentligen bästa låten och produktionen och får därför poäng.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

OBS! Man får rösta även om man inte skickat in bidrag. Så kom igen 7000 forummedlemmar!  😉

Jo men de sitter väl och tittar på melodifestivalen... men snart kommer de och röstar 😄

Vilken jävla melodifestival?

Link to comment
Dela på andra sajter

Faaan, Sixties, din buse, skulle inte du ordna så att dead-linen för inlämnat bidrag blev nångång i februari så att jag oxå kunde vara med och försvara mig..hmm, kanske medvetet, hmm, korruption.. 😉

Gammla vinnae får bara vara med att rösta :rolleyes:

Så kom igen... deux points ............ 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Faaan, Sixties, din buse, skulle inte du ordna så att dead-linen för inlämnat bidrag blev nångång i februari så att jag oxå kunde vara med och försvara mig..hmm, kanske medvetet, hmm, korruption.. 

jag försökte:

QUOTE 

Hoppas jag inte snodde ditt uppdrag Sixties?

det var ju ett självpåtaget uppdrag eftersom jag tyckte att det kunde vara kul med en punkfestival igen. Bra att du drar igång det hela! 

fast man kunde kanske ha deadline i mitten på februari så får alla en månad på sig.

TuffTuffTuff som vann förr årets punkfestival skulle visst till Brasilien i januari så han måste ju få en chans att försvara sin titel. 

kollade er myspace och hemsida ifall jag sulle skicka in nån låt åt dig, men den nyaste var ju den förra vinnar låten så jag hoppades att du skulle hinna få inn nått.

jag har länkat til en massa roliga punkgrejer på youtube i den andra punkfestivaltråden som du kan kolla om du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 Just say it

Go aggressiv punkrökare... Men den är faktiskt för lång. Borde räckt med 2.20 på den här:) Sådär så man vill spela den igen:)

2 Fan fan fan

Fan fan! Jag fyllde 40 för en månad sen. Ingen jävla golf.

3 Teeenage Beauty queen

Det kommenteras i tråden om det ena och det andra låter punk... här associerar jag till Frankrikes enda vettiga bidrag till musikhistorien; Trust, som sorteras under metal. Kanske långsökt, men dom riffade så här även om sången var helt olik. Bra som fan.

4 Litar inte

Om jag hade hört det här -81 så skulle jag klassat det som världens bästa band. Typ. Klockrent.

5 Klarpunk

Visst är det samma sångare som på TBQ(?)...Eller har vi två så vassa gaphalsar här? Skitigt och bluesigt. Modernt och gammalt. Bra.

6 Bara Dom

Startfältets oddboy. En megahit förstås. Jävlar vilken refräng:). Precis som Hellpig så har jag oxå en aning om vem som sjunger.

7 Slutet

nja. Ett tips till framföraren är att det måste till energi i sången. Det räcker inte att stänga av stämbanden. Det här kunde varit riktigt bra, men som sagt, sången. Borde oxå varit en minut kortare.

8 Another Loser suicide

Bra snygg sång. Klistrig refräng. Låter brittiskt. Onödigt trasat sångsound, det behövs liksom inte. En liiiiten misstanke om vem som står bakom det här.

9 No time to waiste

Genuin juniorpunk. Fina grejjer.

***

Måste man sätta poäng? Är inte det lite liksom schlager? Jag skiter i det och tar en fölkpilsner i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man sätta poäng? Är inte det lite liksom schlager? Jag skiter i det och tar en fölkpilsner i stället.

Men öh... nån måste ju ... lixom öh... vinna ju.... öh.

Link to comment
Dela på andra sajter

No time to waiste mer punk blir det fan inte.....

6

Bara Dom,,, texten sången basen pukorna. bångstyrighet.. påriktig,,

4

Another Loser suicide...Vilken bra låt... stela trummor. dist men en melodi som man vill döda för,,,

2

Fan fan fan...Meduza på stockholmska o skånska ,,,nu rumsren med vuxen poäng...

1

punk enligt min lilla tolkning är väll heldre än bra o få uttrycka något som bara ligger i bröstet o bränner.

det finns roligt att höra 2007 det ljusblå året..

Ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

kollade er myspace och hemsida ifall jag sulle skicka in nån låt åt dig, men den nyaste var ju den förra vinnar låten så jag hoppades att du skulle hinna få inn nått.

Det var en snäll tanke:o). Vi skulle egentligen spelat in nya sånger för lite drygt en och en halv månad sen, men så ramlade trummisen i trafiken och skadade sig så det måste vänta..men snart är vi på G igen:o).. jag ska i alla fall rösta.

Link to comment
Dela på andra sajter

MEDLEY AV FESTIVAL LÅTARNA!

för den som vill ha ett smakprov på låtarna innan du laddar hem alla.

ca 15 sek. av varje låt!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

6 poäng: Klarpunk

Riktigt sköna gitarrer & gyd sång.

4 poäng: Teenage Beauty Queen

Inte va jag kallar punk men ändå skön.

2 poäng: Fan fan fan

Lite slö men basen va ju skitskön.

1 poäng: Just say it

Tycker inte riktigt om sången men musikmässigt va den riktigt go.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga att jag tyckte att alla låtar var bra. Så det var inte helt lätt att sätta poäng. Det blev i alla fal som följer:

6p till låt nr 1: Just say it

4p till låt nr 3: Teenage beauty queen

2p till låt nr. 2: Fan fan fan

1p till låt nr. 7: Slutet

Link to comment
Dela på andra sajter

6 p Another Loser suicide

Kanske inte punk men väl i New waveanda och en mycket bra låt.

4p Just Say It

Grymt bra kanske lite för bra. Gitarrsolot drar också ned då det känns lite för mycket metal inledningsvis. Men jag gillar detta helt klart.

2p Fan Fan Fan

Känns lite Klippan och definitivt svenskpunk som när det begav sig. Älskar dotterns kommentar.

1p Litar inte

Här har man fått till melodiföringen på äktsvenskt punkmanér. Lysande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tiden börjar rinna ut så smått. Lika bra at rösta nu gott folk istället för att skjuta upp allt till sista sekunden! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har röstat och jag tycker att allt var bra även om vissa bidrag inte lyckades skaka av sig det duktiga musiker syndromet till fullo.

Punk handlar inte om idrottsprestationer det handlar om ett uttryck.

Ska inte predika mer då jag inte hade någonting att komma med själv.

Tycker hursomhelst att det var underbara bidrag. Länge leve punken!

Link to comment
Dela på andra sajter

vissa bidrag inte lyckades skaka av sig det duktiga musiker syndromet till fullo.

det problemet har jag aldrig haft! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

vissa bidrag inte lyckades skaka av sig det duktiga musiker syndromet till fullo.

det problemet har jag aldrig haft! 😉

Samma här! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

vissa bidrag inte lyckades skaka av sig det duktiga musiker syndromet till fullo.

det problemet har jag aldrig haft! 😕

Samma här! 😱

Jag tror faktiskt att det syndromet skakade av sig mig på ett tidigt stadium. 😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...