Jump to content
Annons

Studio festival 15 Omröstning


BÄNKT

Recommended Posts

Ni har rätt och jag har fel.

vi har rätt och DU har rätt!

men jag tillhör inte den kategori som är duktig på mina instrument men jag spelar ändå! 😄 det är punk! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 118
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

1. Just Say It - Ett av de mer välproducerade bidragen. Bra röj men dålig struktur, skulle lätt kunnat tajtas upp och kortas ner. Svajig men bitvis riktigt bra sång. Mer hårdrock än punk.

2. Fan fan fan - Detta låter verkligen punk, både sound och komposition. Jag uppskattar humorn, men tycker att sångaren kunde dragit på lite mer, nu blir det lite väl klämkäckt.

3. Teenage Beauty Queen - Återigen mer hårdrock än punk. Sångaren har sina kvaliteter, men låter lite väl ansträngd ibland, i synnerhet i högre tonlägen. Inte helt tokig låt dock.

4. Litar inte - Otroligt punkigt, om än något soft. Helt rätt text till stuket. Tror Thåström nämnts tidigare i tråden vilket känns som helt rätt referens, även om denna sångare låter lite snällare.

5. Klarpunk - Argt och hårt, tycker dock att det låter något ansträngt även här. Ingen direkt hook heller, men bra röj.

6. Bara dom - Här är en sångare som återigen uppenbarligen har gjort ett uppehåll i medicineringen. 😄 Här funkar det dock rätt bra, någon slags avant garde-punk. Gillar inte trumprogrammeringen.

7. Slutet - Inte mycket punk i denna. Sköna metalguror, katastrofal sång.

8. Another Loser Suicide - Fantastisk refränghook, den enda låt i festivalen jag kommit på mig själv med att gå runt och nynna på. Inte särskilt mycket punk. Horribla bakgrundskörer. Med en bättre produktion är detta en riktigt bra poplåt.

9. No Time To Waste - Visst är det punk, kanske mest punk i hela startfältet. Klarar dock inte av sången alls, tyvärr.

Så poängen blir:

6p - Bidrag 4, Litar inte

4p - Bidrag 2, Fan fan fan

2p - Bidrag 1, Just Say It

1p - Bidrag 8, Another Loser Suicide

Bra jobbat, alla deltagare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vi i Malmöjuryn har enats om följande poäng!

6 poäng: Går till Dead Kennedys inspirerade "Just say it"

4 poäng: Går till Buzzcocks inspirerade "Another loser suicide"

2 poäng: Går till Butthole Surfers inspirerade "No time to waste"

1 poäng: Går till ..... sorry kan inte! Det skulle i så fall vara en poäng var till övriga bidrag för god tävlan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Signernt: Hur mycket punk är det att kalla alla låtar för "inte punk" som inte faller inom din snäva, och högst personliga, referens om vad som är punk och inte...? 😛

Redigerat av Steinberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Signernt: Hur mycket punk är det att kalla alla låtar för "inte punk" som inte faller inom din snäva, och högst personliga, referens om vad som är punk och inte...? 😆

Det är väl punk att vara sur och dissa och tycka att allt är skit rent allmänt. 😱 I'm a punkrocker, yes I am. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Signernt: Hur mycket punk är det att kalla alla låtar för "inte punk" som inte faller inom din snäva, och högst personliga, referens om vad som är punk och inte...?  😮

Det är väl punk att vara sur och dissa och tycka att allt är skit rent allmänt. 🙂 I'm a punkrocker, yes I am. 😮

Då kan man alltså inte vara glad, över 40 och punkrockare? 😄 Fan, fan...

Redigerat av Carl Cadello
Link to comment
Dela på andra sajter

Signernt: Hur mycket punk är det att kalla alla låtar för "inte punk" som inte faller inom din snäva, och högst personliga, referens om vad som är punk och inte...?  😮

Det är väl punk att vara sur och dissa och tycka att allt är skit rent allmänt. 😄 I'm a punkrocker, yes I am. 😮

Då kan man alltså inte vara glad, över 40 och punkrockare? 😮 Fan, fan...

Nä.. det är kört för en annan 🙁🙂😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl punk att vara sur och dissa och tycka att allt är skit rent allmänt.😉I'm a punkrocker, yes I am. tongue.gif

Sant! Sant! Du har en poäng där! :-)

Men man får inte glömma att det kommit punk efter Ebba grön, Six pistols och sån gamm-punk också - ta tex Totalitär, Skitsystem och Disfear; dom låter banne mej inte mycket Ebba grön, men enligt iaf mej så är dom ruskigt mycket punk!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har försökt länka till så många olika typer av punkband jag kunde komma på för att visa (och inspirera) att punk kan låta väldigt olika och att det kanske finns en stil för alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan fan. Jag röstar i alla fall!

Man är junte mer punk än att man kan ändra sig. 😱

***

sex jävla poäng: låtjävel 8. Another Loser suicide.

fyra poängjävlar: femte låten fan. Klarpunk.

två poäng: låtjävel 4. Litar inte.

tredje jävla låten får en helvetespoäng. Teenage Beauty Queen.

Såja. Fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan man alltså inte vara glad, över 40 och punkrockare?  Fan, fan

Charlie Harper är över 50 och punkrockare, fast glad vet jag inte om han är. :rolleyes:

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Äch, vi skiter i att räkna poäng och ger första pris till sixties som har jobbat hårdast med att dett blev verklighet!

Vi står alla i lä där!

Faktiskt borde det vara punkfestivaler alltid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att vara besserwisser eller så, men Charlie-boy är väl några år över 60 , om jag inte minns fel?.. och för det mesta ser han glad ut.. men å andra sidan ser han alltid glad ut tillsammans med ölflaskan han har i handen så det kanske är pga ölen han i så fall är glad och inte pga att han är punkare. Öhh, vad var det jag skulle säga egentligen, jaja, hett tips, gå och se de nästa gång de spelar i stan, you won´t regret it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Häpp!

Dåså, Här kommer mina röster i denna eminenta festival...

6 poäng till låt nr. 9 -Underbart driv...-Det här låter ju originalpunkish! Får upp minnesfragment av Jhonny Thunders...

4 poäng till låt nr. 8 -Sicken låtajävel! Wonderbar helt igenom...

2 poäng till låt nr. 4 -Grymt svag för 3 ackordssjungamedlåtar...

1 poäng till låt nr. 2 -Bra låt, fyndig text!

Bra jobbat alla andra, det var minsann inte lätt välja sina favoriter!

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Here are my votes ....

6 p till låt nummer 6 Bara Dom. Juste synt-(post)-punk och verkligen ett eget stuk.

4p till låt nummer 4 Litar Inte för den pop-punkiga sången och melodin.

2p till låt nummer 8 Another loser suicide för det dekadant-punkiga tonfallet och fuzzgitarren

1p till låt nummer 1 Just say it för det metall punkiga grymma öset

😕😕😎 till alla !

Hälsningar

thunberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Charlie Parker fyller 63 den 25/4!

då var alltså 33 år 1977, gubbe redan då! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Charlie Parker har väll varit död länge så att han skulle fylla 63 låter osanolikt. Men ni menar kanske någon annan än beboplegenden.
Charlie Harper är över 50 och punkrockare, fast glad vet jag inte om han är. 

Charlie HARPER i UK Subs!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

då var det bara ett dygn kvar att rösta på så tveka inte längre! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

6 p - Litar inte - Enkel och attans skön låt som är mycket punk. Blir glad varje gång den kommer i mp3-spelaren 🙂

4 p - Just say it - Stred om förstaplatsen och är eg. en snäppet bättre och fyndigare låt men med betydligt mindre punk (punk för mig handlar mycket om enkelhet)

2 p - No time to waste - Även denna har en skön punkkänsla. Gillar den finska touchen på uttalet 🙂

1 p - Bara dom - För att den är så störd och överpretto så den blir bra. Känns som något man har inspelat från Bommen på ett gammalt Maxellband 😛

Tycker denna festival hade hög klass med många bra bidrag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt att så många har röstat men det är många kvar av våra 8000 medlemmar som ej har gjort det samma! Vilken oehörd tur att valstugan är öppen hela dagen i morgon också!! Jag får ett gediget jobb att räkna ihop rösterna! 😄 Jag själv har inte röstat än men imorgon då jäklar, nu är det sent och sömn står på schemat.

GOOOOnatt

Link to comment
Dela på andra sajter

6 p - Litar inte - Enkel och attans skön låt som är mycket punk. Blir glad varje gång den kommer i mp3-spelaren 😛

4 p - Just say it - Stred om förstaplatsen och är eg. en snäppet bättre och fyndigare låt men med betydligt mindre punk (punk för mig handlar mycket om enkelhet)

2 p - No time to waste - Även denna har en skön punkkänsla. Gillar den finska touchen på uttalet 😉 

1 p - Bara dom - För att den är så störd och överpretto så den blir bra. Känns som något man har inspelat från Bommen på ett gammalt Maxellband  😄

Tycker denna festival hade hög klass med många bra bidrag!

Ayh, gissa 9 gånger vem som blev utgiven på "the Bommen Bandstand" Lars Aldman jag älskar dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte vad det är men jag kan inte ladda ner nått från sidan när jag klickar på .mp3 länkarna så frågar den om jag vil spara men det händer inget efter det?? Och på .rar länken händer det nada. e det sidan eeller min dator ??

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag klickade kom det upp en ruta direkt för att spara filen.

prova att högerklicka och välj spara mål som så kanske det går bättre,

det gick inte att höger klicka men jag kunde ladda hem låtarna på vanligt sätt.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...