Jump to content
Annons

Reason blir modulär(t/are)


Johan Royen

Recommended Posts

ja, alltså, technology preview-grejen på Propellerheads NAMM-planering var tydligen bara för att visa upp en halvmodulär synt. Mer spännande än så var det inte...

Bild och demoljud finns på Propellerheads hemsida.

EDIT: Tydliggjorde rubrik /admin

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Jag känner samma reaktion som när jag fick se Combinatorn.

Vad skall jag med den till? Man kan ju redan göra allt med dem tidigare modulerna.

Och med den känslan i magen så tror jag nog att Thor kommer att hitta en stadig användera. Jag älskar Combinatorn nu, kanske älskar jag Thor också.

Men jag hoppas på mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att Thor ser mäkta imponerande ut. Utbytbara oscilatorer och filtrar! Och lite utav Combinator kännsla med. Längtar redan att få ratta med den!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Majken gräver fram videofilmer på morgonkvisten 😳

Dax att sova ett par timmar kanske, hörs imorron hörni! (Eller senare idag kanske)

Känns nästan som jag är på NAMM. 😱

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Först tänkte jag; Va fan... ? Det här var ju inte så ballt!

Men uppfattningen ändrades ganska snabbt... 😄

Det här ser ut att bli riktigt snyggt och om propellerheads fortsätter i samma manér och det här är "lättrattat" så kan jag knappt bärga mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vågar spekulera i om den analoga oscilatorn i Thor bygger på redan befintlig mjukvarusynt i Reason eller om de byggt den från grunden så den har ett helt eget sound?

Den lät ganska fräsh, men svårt o säga riktigt om jag inte får höra en demo i bättre kvalitet.

Jag och en annan kille jobbade på en ide till en synt där man byggde upp syntens funktioner i valfria block som bestod av olika amp/env-filter m.m och att kunna koppla samman dem hur man ville. Antar att proparna hann före. 😄 Glad att de gjorde det, verkligen en önskning som gick i uppfyllelse där.

Om den går att göra anständiga baskickar m.m i Thor och om Reason 4.0 stödjer audiospår så tror jag att jag har det enda programmet jag någonsin behöver sen.

Grattis alla Reason-användare till (vad som ser ut att bli) ett lite mer fullkomligt musikprogram. 😳

Här är en annan nyhet som tydligen läkt ut.. 😄

http://img255.imageshack.us/img255/1343/vending1506qz.jpg

Många gånger jag skulle behövt en sån när jag jobbat i Reason

Redigerat av Henkera
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en annan nyhet som tydligen läkt ut.. ph34r.gif

http://img255.imageshack.us/img255/1343/vending1506qz.jpg

Många gånger jag skulle behövt en sån när jag jobbat i Reason

äntligen..jag blir alltid lite sugen på sånt när jag sitter o jobbar..

fan va bra att propparna tagit till sig!!

😏😆

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Ohh.. det här är ju ett koncept som går att bygga vidare på. För var tjugonde takt du komponerar så får du en godisbit, jösses vad produktiv jag skulle bli 😆

😆😆

måste man ha breakoutboxen via usb då??

som matar ut en liten bit efter 20 takter?

eller funkar den via FW??

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag är besviken.

Thor blir nog ball.

Jag hoppas på mer.

Så många utvecklare, det är nåt annat på väg som inte visas på Namm.

Ny väntan...

Jag ställer inte alls så höga krav på mina andra mjukvaror, dem blir man liksom överraskad om det blir en bra uppdatering.

Men med propparna vrider man upp förväntansnivån ordentligt.

Så igen; Jag är besviken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns nog mer, vore det inte konstigt om de drog upp den största julklappen på NAMM och inte vid lanseringen av en ny version av Reason? Detta var nog bara en väldigt saftig morot för att hålla folks tålamod uppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bild och demoljud finns på Propellerheads hemsida.

Har du någon länk till detta? Jag kan inte hitta det.

Edit: Ok...Nu hittade jag den. Gå in på NAMM-nyheten. Välj "Technology preview" i listan till vänster.

Edit 2: För övrigt så måste jag säga att designen på "Thor" var för jäkla ful. Den skulle passa som handen i handsken i FL men i Reason känns det bara fel. Det var min lilla subjektiva åsikt.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den känns spännande och designen gillas. Skoj med PPG-vågformer "på riktigt". Subtractor är redan den en alldeles ypperlig wavetablesynt dock. Diskuterade nyligen detta och rattade fram en liten låt hemma hos föräldrarna för ett par veckor sedan. Har där min 2.0-licens installerad på mitt datorkonto så fram vävdes:

Depeche PPG (mp3)

Ville göra lite av Depeche Modes sound runt 1984-xx... med mycket PPG och Prophet VS-liknande ljud. Använt: 12 st Subtractor-syntar samt samplad BD, SD och HH. Det är bara att leta sig bort från de vanliga fyrkants- puls och sågtandsvågorna så kommer man till vågformstabellerna, som innehåller hundratals vågformer man kan svepa igenom, precis som i t ex en Waldorf XT (som ärvt mycket från PPG 2.2 / 2.3 / Waldorf Microwave).

Link to comment
Dela på andra sajter

... rattade fram en liten låt ...

Syntarna åsido ...

Det var en jäklig snygg slinga!

😏

Edit: Den har fastnat i huvvet!

Redigerat av Assar
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo! Sök på artist: "Patrick" så finns där några av mina alster inklusive ovan nämnda lilla pryl.

nice. tackar.

Hoppas den nya versionen innehåller högpass-filter i ECF-42'an också :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...