Jump to content
Annons

nån som är sugen på en ny punkfestival?


sixties

Recommended Posts

Funderade på om vi inte kunde ha en ny punkfestival i Februari.

Fast denna gången kunde man ha som regel att din låt måste låta som något annat band.

Så gör din egen Ebba Grön, Ramones, Damned, Bad Religion, Discharge, Buzzcocks, Dead Kennedys, Exploited, Stranglers, MC 5, Iggy & The Stooges, Dickies, Sham 69, Attentat, Sex Pistols, Green Day, Sonics osv.

Jag tycker alla band som kan anknyta till punken är godkända så även 60-tals band som sonics, MC5 eller varför inte Velvet Underground.

Även band som Stranglers och Devo som har en rätt anorlunda stil skulle kunna vara ok.

så mitt förslag är alltså att man en låt som är så lik som möjligt i spelstil ljud osv. utan att vara en cover. tidigare o publicerad förstås.

nån som tycker det låter skoj?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

OM jag bara fick tid över för att spela in så skulle jag tycka att det kunde vara kul att ge det ett försök...

Edit:

Pela in... det är något helt annat det. 😉

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det varit skatecore- eller hardcorefestival så hade jag skickat in bidrag! MvH

jag menar att all punk funkar skate-punk , garage punk, protpunk, hard core osv.

bara det är punk och ev. att man gör låten i stilmed något annat band men finns det inget intresse för det så kan vi ju köra som förra året att msn bara gör en punklåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför begränsa sig till punk? En festival som går ut på att göra låt och produktion som låter som valfritt band, och jag är på!

Ja detta tycker jag låter bra! Temat hakar dessutom på Studios (tidningen) serie med inspelning till mixing.

Mitt problem är att jag är chanslös. Jag skulle inte på något sätt (med vilje) låta som ett annat band. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bajenuffe har ju gjort några låtar som sammanfattar det jag menar som ni kan lyssna på här: Uffes låtar. Att återskapa andan i nått favorit band och inte bara göra en cover utan en egen låt.

En grupp som gör samma grej är Expulsados som kör Ramones fast med egna låtar, klicka på multimedia så hittar ni några låtar att ladda hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bajenuffe har ju gjort några låtar som sammanfattar det jag menar som ni kan lyssna på här: Uffes låtar.  Att återskapa andan i nått favorit band och inte bara göra en cover utan en egen låt.

En grupp som gör samma grej är Expulsados som kör Ramones fast med egna låtar, klicka på multimedia så hittar ni några låtar att ladda hem.

Höhö.. måste apropå det promota lite för Beatallica.

Beatles och Metallica i en skön symbios. Jävligt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beatles och Metallica i en skön symbios. Jävligt bra

jo, dom är bra han sjunger precis som James Hetfield.

men det verkar ju inte vara något större intresse för en punk festival att dömma av responsen hitills, nån fler som är intresserad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt jag är på om nån bara spikar reglerna...

får väl invänta lite mer intresserade om det ska bli något.

och bestämma vad vi ska ha för regler, kanske är enklast att köra som vi gjore förra gången utan några speciella krav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att försöka efterlikna vilket band som helst skulle vara roligt och inte bara begränsa sig till punk

Nästa festivaltema får vinnaren av den pågående "jävlakritikerfestivalen" bestämma, jag var bara sugen på en punkfestival men intresset verkar inte vara så stort, anmnars kan det ju vara kul att efterlikna valfrittband så det är ju ingen dum idé.

MER PUNK PÅ FORUMET!!

Link to comment
Dela på andra sajter

MER PUNK PÅ FORUMET!!

JAAAA, men inte ha punkfestivalen i januari i alla fall, för då har jag inte tid(eller egentligen så har jag väl tid, då jag ska till Brasilien på semester, men då ska jag dricka öl, sola och äta mat, så jag har inte tid till att göra punk..har ju i och för sig ingen mick eller gitarr med mig heller kom jag på 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

JAAAA, men inte ha punkfestivalen i januari i alla fall

nä, tänkte väl mer framot februari så alla får gott om tid, då är det ju ett år sedan förra, Du måste ju försvara din titel som punk-mästare på forumet! 😆

För fan rösta i pågående festival   

Jag röstede för några veckor sedan och det är klart att alla ska rösta där så kom igen nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ju finns några som är intresserade så jag tar och skriver ihop lite regler till "The 2nd Anual Studioforum Punkfestival" .

eftersom intresset för mitt förslag att härma något annat punkband var ganska svalt så kör vi som förra året med valfri genre inom punken, från garage-punk (ca 1965) till MTV punk (2006) och allt därimellan som skate, käng, proto,hardcore, trall och allt vad ni kan komma på.

givetvis får man härma något annat band om man tycker det är kul.

men det ska ju vara eget opublicerat (skiva,internet osv.) material.

har ni synpunkter så fram med dem innan jag spikar reglerna. 😛

vi tar slutdatumet mot slutet av februari om ingen misstycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...